Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا خبرگزاری عربستان (واس) بدون اشاره به جزئیات این توافق افزود: این یادداشت تفاهمنامه امروز (چهارشنبه) در جریان دیدار «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان که در دیوان سلطنتی در کاخ «الیمامه» ریاض برگزار شد، به امضای دو طرف رسید. 

 در این دیدار که وزیر نفت عربستان حضور داشت، درباره همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و زمینه‌سازی برای توسعه آن‌ها گفت و گو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس بیانیه عربستان سعودی، در این نشست همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف و تلاش‌های انجام شده در رابطه با این مسائل از جمله تحولات اوکراین مورد بررسی قرار گرفت. 

«بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا امروز (چهارشنبه) وارد پایتخت عربستان شد و مورد استقبال معاون امیر منطقه ریاض قرار گرفت. 

«جانسون» پیش از سفر به ریاض در چارچوب سفر خود به کشورهای خلیج فارس وارد امارات شده بود و با شیخ «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی درباره تقویت همکاری‌های دو کشور که مهمترین آن پرونده انرژی است، گفت و گو کرد. 

بر اساس این گزارش، «محمد بن زاید» و «جانسون» در مورد همکاری‌های آینده امارات و انگلیس و ثبات بازارهای جهانی نفت گفت و گو کردند.  

در این پیوند، سخنگوی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «جانسون» و شیخ «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی درباره فرصت‌ها برای توسعه همکاری بین انگلیس و امارات در زمینه امنیت انرژی، فناوری‌های سازگار با محیط زیست (تکنولوژی سبز) و تجارت گفت و گو کردند.  

وی افزود: آن‌ها همچنین بر لزوم تقویت همکاری قوی در زمینه‌های امنیتی، دفاعی و اطلاعاتی در مواجهه با تهدیدهای فزاینده جهانی توافق کردند.  

جانسون در چارچوب تلاش برای به دست آوردن ذخایر نفت بیشتر و افزایش فشار بر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به دلیل حمله به اوکراین به این کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سفر کرده است. 

وی پیش از آغاز سفرش به کشورهای حاشیه خلیج فارس با بیان اینکه جهان باید از نفت و گاز روسیه جدا شود و وابستگی به نفت و گاز روسیه را خنثی کند، افزود: عربستان و امارات شرکای بین‌المللی اصلی در این تلاش هستند.  

جانسون گفت: ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی جدید برای جبران تاثیر تحریم‌های اعمال‌شده بر روسیه بر روی مصرف کنندگانی که در حال حاضر ضعف ناشی از افزایش تورم  و هزینه‌های زندگی را احساس می‌کنند، نیاز است.  

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: ما با آن‌ها برای تضمین امنیت منطقه ای، حمایت از تلاش‌های بشردوستانه و دستیابی به ثبات بلندمدت در بازارهای جهانی انرژی کار خواهیم کرد.  

بر اساس اعلام دفتر جانسون، امارات و عربستان بزرگترین شرکای اقتصادی انگلیس در منطقه هستند.

برچسب‌ها انگلیس آسیای غربی عربستان سعودی نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس آسیای غربی عربستان سعودی انگلیس آسیای غربی عربستان سعودی نفت نخست وزیر گفت و گو محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی