Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم نوروز درباره سفر به مسکو و مذاکرات انجام شده گفت: ما در حال پیگیری مباحث دوجانبه در مسکو بودیم. در عین حال تحولات اوکراین و مذاکرات وین که به مراحل پایانی نزدیک شدیم.

وی با اشاره به برخی تصورات نسبت به رویکرد روسیه به احیای برجام اظهار داشت: برای ما مهم بود با توجه به اینکه بخشی از افکارعمومی ایران این گونه برداشت کرده بودند که روسیه هر توافق احتمالی ما در وین را در موضوع اوکراین به گروگان گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن شدن این مهم بود.

این دیپلمات عالی‌رتبه ادامه داد: در جریان مذاکرات، روسیه اطمینان داد که هیچ ارتباطی بین این دو نیست و لاوروف گفت هر زمانی ایران مطالباتش محقق شود و به توافق برسیم، آماده هستیم تا توافق را در چارچوب کمیسیون مشترک مورد تایید قرار دهیم.

امیرعبداللهیان در مورد آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران در بریتانیا و ارتباط آن با آزادی نازنین زاغری تصریح کرد: بیش از ۳۹۰ میلیون پوند از قبول از پیروزی ایران درخصوص برخی خریدهای دفاعی از انگلستان مطالبه داشتیم. در چهار ماه گذشته تماس‌های فشرده‌ای بین من و انگلیس برقرار بود. 

وی با تاکید بر اینکه هدف آن بود که این مبلغ وارد بانک مرکزی ما شود، خاطرنشان کرد: هیچ ارتباطی بین آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران محاکمه شدند و جرایم آنها ثابت شد، وجود ندارد. 

وزیر امور خارجه ایران افزود: ما چند روز پیش این مبلغ را دریافت کردیم اما به طور همزمان روند قضایی برای آزادی این دو نفر مورد نظر در جریان بود اما ارتباطی بین این دو مسله وجود ندارد. آزادی این دو فرد با نگاه انسانی محقق شد.

امیرعبداللهیان درباره اینکه چقدر پیشرفت در وین حاصل شده است، ابراز داشت: ما چهار موضوع را به عنوان خط قرمز خودمان پیش‌رو داشتیم. از این چهار موضوع دو موضوع حل شده اما دو موضوع از جمله تضمین اقتصادی باقی مانده است. امروز با آقای باقری گفت‌وگو داشتم.

وی با بیان اینکه از طریق مورا به تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی ادامه می‌دهیم، عنوان کرد: هر زمان به نقطه توافق در این دو خط قرمز نزدیک شویم، تیم ما و باقری در وین حاضر می‌شوند. اگر طرف مقابل آمادگی داشته باشد ما آماده‌ایم در اولین فرصت با حضور وزرا در وین توافق را حاصل کنیم. این موضوع بستگی به طرف آمریکایی دارد و اینکه آیا ابراز آمادگی در طرف آمریکایی و بایدن واقعی است یا نه.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه را محقق کند ما فردا توافق می‌رسیم. 

امیرعبداللهیان درباره مذاکره‌ ایران و عربستان یادآور شد: اصل مذاکره قطعی است اما تاریخ مذاکره قطعی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسین امیر عبداللهیان مذاکرات وین برای احیای برجام طرف آمریکایی ارتباطی بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزنی یک جوان دیگر در ترکیب هوادار

به گزارش ورزش سه، محمدعلی عبدالهی بازیکن جوان هوادار در ششمین حضورش در ترکیب این تیم اولین گل خود را به ثمر رساند و پس از مدت‌ها در ترکیب این تیم قرار گرفت.

مهاجم راست پا و 22 ساله هوادار اولین بازی خود را در هفته دوم لیگ برتر مقابل شمس آذر بازی کرد و در دوران محمود فکری فرصت حضور در ترکیب به عنوان بازیکن جانشین به او داده شد و پس از مدت‌ها به عنوان جانشین به میدان آمد.

عبدالهی آخرین بار در هفته دوازدهم مقابل پرسپولیس دقایق کوتاهی بازی کرد و بعد از آن فرصت حضور در زمین نداشت و در بازی با مس سونگون پس از مدت‌ها فرصت حضور پیدا کرد و در دقیقه 76 گل سوم هوادار را به ثمر رساند.

هوادار در این فصل بازیکنان جوان زیادی را به میدان فرستاده و تعداد زیادی از آنها برای این تیم گلزنی کرده اند، محمد دیندار، فرهاد زاووشی، مهدی گودرزی، محمدعلی عبداللهی، آرشا شکوری و ... بازیکنان جوانی هستند که در طول فصل فرصت حضور در ترکیب هوادار را پیدا کردند.

این تیم در کنار بازیکنان باتجربه ای که در ترکیب دارد گاها از بازیکنان جوان هم در ترکیب تیم خود استفاده می‌کند و بالانس جالبی در ترکیب این تیم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • گلزنی یک جوان دیگر در ترکیب هوادار
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران