Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین اعضای شورای فرهنگ عمومی این استان در محل سالن دولت استانداری برگزار شد.

علاج محرومیت استان فرهنگ سازی و نگاه ویژه به بخش فرهنگ است

در این آیین امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه زیربنای توسعه در همه نقاط جهان و ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ است و باید با سلاح فرهنگ به مقابله با آسیب‌ها و کمبودها و محرومیت‌ها برویم خاطرنشان کرد: در صورت فرهنگ سازی مناسب در زمینه های مختلف استان وارد مدار توسعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد برای خروج از محرومیت نیازمند کار فرهنگی در زمینه‌های مختلف است خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان پیشانی حوزه فرهنگ بوده که کارشناسان خبره و مدیران فرهنگی عضو آن هستند و با خرد جمعی و برنامه‌ریزی اصولی و همچنین اجرای مصوبات می‌توان در حوزه فرهنگ موفق عمل کنیم.

وی به اهداف برگزاری اجلاسیه اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها بها و اهمیت بیشتری می دهد و موید آن سفرهای دبیر شورای فرهنگ عمومی به استان‌های مختلف برای شنیدن حرف اعضای شورا دغدغه‌های آن‌ها و رفع مشکلات است.

درخشان با بیان اینکه همه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان افرادی دغدغه‌مند در حوزه فرهنگی هستند یادآور شد: با برنامه ریزی اصولی اجرای مصوبات گام مهمی در راستای توجه به حوزه فرهنگی استان برداشته خواهد شد.

دشمن در حوزه فرهنگی بیش از همه اعتقادات را نشانه رفته است

در ادامه آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه مسائل مهم یک کشور ذیل فرهنگ شکل می‌گیرد اگر توسعه و پیشرفتی هست به دلیل توجه به فرهنگ بوده و هر کجا که فرهنگ متعالی باشد پیشرفت‌ها شکل می‌گیرد و امنیت ایجاد می‌شود و هر کجا فرهنگ‌ها سقوط کرد انسان نیز سقوط می‌کند.

این استاد حوزه های علمیه گفت: امروزه آسیب‌های زیادی متوجه جامعه و نسل جوان بوده و دشمن از هر راهی ورود پیدا می کند چرا که با جنگ سخت نمی تواند ملت را از پای درآورد لذا راه پیروزی بر مشکلات و پیروزی بر دشمن توجه به حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی عظمتی در جهان خلق کرده و دشمن این قدرت و عظمت را بر نمی تابد یادآور شد: دشمن برای همه چیز از جمله در حوزه فرهنگ برنامه ریزی می کند و قطعاً مهمترین برنامه ریزی دشمن در حوزه فرهنگی مربوط به اعتقادات است لذا شورای فرهنگ عمومی از اساسی ترین مجموعه ها بوده که باید برای ترفندهای دشمنان برنامه ریزی کند.

جلسه شورای فرهنگ عمومی تنها نشستن و برخاستن و مجلس آراستن نباشد

در ادامه ستار هدایت‌خواه دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مسائل فرهنگی یک استان را در چنین جلساتی نمی‌توان برطرف کرد یادآور شد: اینجا گرد هم آمده ایم تا مشکلات شورای فرهنگ عمومی را بررسی و مرتفع کنیم.

وی با بیان این که ۲۵ سال است عضو شورای فرهنگ عمومی استان هستم افزود: خروج از حالت تشریفاتی در شورای فرهنگ عمومی امری مهم است تنها نشستن و گفتن و برخاستن و مجلس آراستن دردی را دوا نمی‌کند باید به فکر بومی سازی فرهنگ ملی در استان باشیم.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه نظارت کلان بر فعالیت‌های فرهنگی و تلاش برای منجر شدن مصوبات به عملیات لازم است یادآور شد: وقتی مقامات عالی دولتی و حکومتی از جمله نماینده ولی فقیه و استاندار در چنین جلساتی حضور دارند باید مصوبات عملی شود جلسات شورای فرهنگ عمومی باید منظم باشد و به صورت مداوم برگزار شود اگر بخواهیم وضعیت فرهنگی را پایش کنیم نیاز به برگزاری منظم جلسات داریم.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید حداقل هر دو ماه یکبار جلسه برگزار کند گفت: حضور مسئولان اجرایی در جلسات شورا مهم بوده و نباید نمایندگان دست چندم خود را به شورا بفرستند استاندار نیز به مانند شورای برنامه‌ریزی در این جلسات شرکت می‌کند همچنین مسئولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی باید قبل از حضور در این نشست ها حضور ذهن داشته و با دست پر وارد شوند و بدانند که جلسه برای چه برگزار می شود.

هدایتخواه گفت: نکته بعد فعال شدن دبیرخانه شوراها که نقش مهمی دارد باید اولویت‌ها را در نظر گرفته و دستور کار جلسات مشخص شود و موضوعات به صورت کارشناسی مشخص گردند مصوبات شورا توسط دبیرخانه پیگیری شود.

وی افزود: ضمانت اجرایی مصوبات شورا که دستگاه ها ملزم هستند وقتی در شورا امضا می‌کنند بودجه لازم را نیز برای آن در نظر بگیرند.

این کارشناس فرهنگی گفت: پر رنگ شدن نقش مردم در شورای فرهنگ عمومی موضوع دیگری است که باید به آن توجه کرد و نمایندگان تشکل های مردمی در شورا حضور پررنگ داشته باشند و کاهش تصدی گری دولت را داشته باشیم طرح‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و بدانیم که همه دستگاه ها باید مسئولیت فرهنگی داشته باشند وقتی مدیر منصوب می‌کنیم نگاه و باور فرهنگی داشته باشد همچنین غیر از پیوست فرهنگی پیامد فرهنگی هم بسیار مهم است.

خبرهای خوش امامی برای شورای فرهنگ عمومی

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به سفرهای استانی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: بعد از وزیر ارشاد اسلامی که تاکنون در طول شش ماه اخیر 20 سفر استانی داشته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز برای تحول در شورای فرهنگ عمومی  تقریبا می‌بایست هر سال تمام استان ها را مورد بازدید قرار دهد.

وی گفت: این کار از مهر ماه امسال آغاز شده و اکنون یازدهمین استان کهگیلویه و بویراحمد است که برای حضور در شورای فرهنگ عمومی و بررسی مشکلات و آسیب ها به این استان سفر می‌کنیم تا این که یک پارلمان واقعی فرهنگی در کشور داشته باشیم.

امامی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات و عملکردها برای چابک سازی شورای فرهنگ عمومی در سطح استان‌ها و همچنین ضمانت اجرایی مصوبات این شورا یادآور شد: اتفاقات خوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال رخ دادن است تا درصد زیادی هم از اعتبارات فرهنگی استانی هم کشوری صرف مصوبات شورای فرهنگ عمومی شود.

وی گفت: در شورای مهندسی فرهنگی کشور مصوب شده که برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و نقشه‌های مهندسی فرهنگی استانی می‌بایست اعتبارات متمرکز از سوی دولت علاوه بر اعتبارات استانی مد نظر قرار گیرد.

تساهل مقابل آسیب‌ها در استان به چه قیمت

حجت الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد به برخی از ناهنجاری‌ها در این استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مقابل این ناهنجاری‌ها سهل انگاری کرده‌ایم.

وی با بیان این که در برابر مشکلات و معضلات بعضی ها ما را «تند» خطاب می‌کنند؛ گفت: در برابر مشکلات و معضلات تند نیستیم بلکه برخی‌ها در برابر معضلات کند عمل می‌کنند.

این خطیب جمعه در ادامه با بیان اینکه می بایست قبل از هر چیز فرهنگ را برای مردم تعریف کنیم گفت: برای مثال در دولت گذشته در استان ما رقاصی و ساز و نقاره را به عنوان فرهنگ تعریف می‌کردند در حالی که ما فرهنگ والای صله رحم و توجه به دیگران را داریم و می‌بایست آن را بزرگنمایی می‌کردیم اما در تلویزیون ما چوب بازی را به کرات به نمایش می‌گذارند.

امام جمعه گچساران گفت: این در حالی است که چوب بازی یک سنت و رسم منسوخ شده است و برای مثال اگر قوزک پای کسی به وسیله چوب در بازی شکسته شود چگونه می توان اسم آن را یک سنت یا رسم گذاشت؟ و باید دیه آن پرداخت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ائمه جمعه نمی توانند با دست خالی برای رفع آسیب‌ها معجزه کنند یادآور شد: ائمه جمعه وقتی نیروی کار و اعتبار و امکانات نداشته باشند چگونه می‌توانند برای کار فرهنگی معجزه انجام دهند.

حجازی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی هم ضمانت اجرایی ندارد گاهی اوقات وقت خود را چند ساعت می گذاریم اما این وقت به دلیل نبود ضمانت اجرایی در نشست ها به هدر می‌رود باید در سطح کشور قانون تصویب شود تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی داشته باشد.

دستگاه‌ها در طرح‌ها پیوست فرهنگی را فراموش نکنند

سید علی احمدزاده در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ زیربنای همه بخش‌های دیگر بوده و به وسیله فرهنگ حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی استحکام پیدا می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌های استان موظفند برای کار خود پیوست فرهنگی داشته باشند اگر قرار است رونقی ایجاد شود باید جنبه‌های فرهنگی آن را نیز در نظر بگیریم.

وی گفت: لازم است به فرهنگ توجه بیشتری شود و خوشحالیم که حرکت‌های فرهنگی مردم نهاد در استان انجام می‌شود.

استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود در شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در بعضی از مسائل از جمله مسائل اجتماعی دچار مشکل هستیم و باید برای رفع آنها روی مسائل فرهنگی بیشتر کار کنیم.

وی افزود: باید پویش مردمی فراگیر در استان داشته باشیم تا با فرهنگ دینی آشنایی بیشتری پیدا شود و ائمه جمعه روی این موضوع کار کنند تا این آسیب اجتماعی مرگبار در استان برچیده شود.

دلیل محرومیت و بیکاری در استان از نگاه سردار خرمدل

در این آیین سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما همین استان فرصت‌های بسیار زیادی دارد اولین آن غیرت دینی و انقلابی مردمان این دیار بوده و می‌توان روی چنین مردمی حساب کرده و برنامه‌ریزی کرد مردمی که در انتخابات‌ها، نماز جمعه‌ها و در همه مناسبت‌ها حضور بالاتر از معدل کشوری دارند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مردم احساس مسئولیت اجتماعی بالایی داشته و در بحران هایی مثل سیل و زلزله چه به صورت سازمان یافته و چه غیر سازمان یافته حضور فعال و چشمگیر دارند.

وی به همبستگی طایفه ای در این استان اشاره کرد و گفت: صرف نظر از برخی مشکلات باید آن را یک فرصت دانست که کلیت آن با ارزش است.

این فرمانده در ادامه به چند مشکل در این استان اشاره کرد و گفت: مشکل اول سیاست‌زدگی است که تاثیر مستقیمی روی جامعه دارد مسائلی مثل آسیب‌های اجتماعی، نزاع های دسته جمعی، نبود اشتغال و بی توجهی به برخی نقاط استان به همین دلیل سیاست زدگی است.

خرمدل گفت: یکی دیگر از مشکلات مربوط به نرخ زاد و ولد است، استانی که در گذشته بالاترین نرخ را در این خصوص داشته اما الان پایین ترین نرخ زاد و ولد را در کشور دارد.

وی به  آسیب‌های اجتماعی و راه‌ حل‌های رفع آن‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح تعدادی روحانی را در مناطقی از دیشموک مستقر کرد نرخ آن آسیب اجتماعی  به صفر رسید.

خرمدل گفت: استان ما بالاترین نرخ ورود به حوزه‌های علمیه را در کشور دارد اگر عزم جدی داشته باشیم و روحانیون خود را به سراسر روستاها بفرستیم دیگر شاهد آسیب‌های این چنینی نخواهیم بود.

وی یکی دیگر از مشکلات را در حوزه فرهنگی مربوط به جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها دانست و گفت: اگر بتوانیم بین دستگاه‌های فرهنگی هم افزایی ایجاد کنیم و امکانات و نیروی انسانی را جمع کنیم در حوزه فرهنگی موثر خواهیم بود و بهتر می توان به مقابله با آسیب های اجتماعی رفت.

خرمدل با بیان اینکه در این استان برای مقابله با آسیب‌ها دیگر زمانی برای از دست دادن نداریم و باید ریل‌گذاری فرهنگی صورت گیرد یادآور شد: باید کارهای فرهنگی اثرگذار در استان انجام شود ظرفیت های زیادی داریم حوزه های علمیه و روحانیون و فرهیختگانی که نباید فرصت را از دست دهیم.

فرمانده سپاه فتح استان گفت: روی سپاه حساب باز کنید با همه امکانات و نیروی خود آماده خدمت در حوزه فرهنگی به مردم استان هستیم.

شرط حمایت از شورای فرهنگ عمومی استان‌‌ها

سید مجید امامی هم در اجلاسیه فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در همه شهرستان‌ها باید فعال شود، گفت: اقدامات و فعالیت‌هایی برای تحول در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها در حال انجام است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: به دلیل اصالت فرهنگی که در این استان وجود دارد می‌توان کارهای ارزنده‌ای انجام داد.

امامی با بیان اینکه تحقق عدالت فرهنگی از رویکرد و سیاست‌های دولت سیزدهم است، گفت: برش مهندسی فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تهیه و تدوین است که یک نوع سند تحول فرهنگی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دو معضل مهم  فرهنگی استان گفت: طایفه‌گرایی و برخی آسیب‌های اجتماعی دو معضل فرهنگی است.

امامی عنوان کرد: باید زمینه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های فرهنگی در سطح این استان و سایر استان‌ها فراهم شود چرا که مسائل فرهنگی نیازمند مدیریت از سوی مردم است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی یک نوع پارلمان فرهنگی است، که باید از ظرفیت آن استفاده خوبی شود گفت: از ظرفیت روحانیون و مبلغان دینی برای رفع و کاهش معضلات فرهنگی و گسترش  مسائل اجتماعی استان استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور "قرن جدید قرن امید" را شعار شورای فرهنگ عمومی در سال جدید دانست و گفت: این شعار در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در کشور انتخاب شده است.

امامی عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور به شرطی که استان‌ها طرح‌های خوب و کارآمد داشته باشند از آنها حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه کارگروه رصد شورای فرهنگ عمومی تشکیل و فعال شود، افزود:مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشند.

امامی خاطرنشان کرد: آن دسته از شوراهای فرهنگ عمومی موفق استان در راستای اجرای مصوبات اعتباراتی را از شورای فرهنگ عمومی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به لحاظ اعتبارات توانمند شوند و تنها متکی به اعتبارات دولت نباشد، ضمن اینکه  عرصه فرهنگی کشور نیازمند همفکری، هماهنگی و همکاری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس سردار خرمدل کهگیلویه و بویراحمد آیت الله حسینی سید علی احمدزاده فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مصوبات شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی استان شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت حوزه فرهنگی حوزه فرهنگ ارشاد اسلامی اجرای مصوبات پیوست فرهنگی فرهنگی استان ضمانت اجرایی فرهنگی داشته فرمانده سپاه داشته باشند برنامه ریزی مصوبات شورا داشته باشیم اعضای شورا دستگاه ها یادآور شد سپاه فتح استان ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد صبح پنجشنبه در شهر دوگنبدان برگزار می‌شود.

۱۷ اجلاسیه تا مهر ماه ۱۴٠۳ در قالب کنگره ملی شهدای استان دیده شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای بیش از ۳۵ هزار عنوان برنامه در دومین کنگره ملی شهدای این استان پیش بینی شده است.

سردار مصطفی مثنوی افزود: بیشتر فضای استان متأثر از کنگره ملی شهدای استان خواهد بود.

وی ابراز داشت: با همکاری خوب رسانه‌ها و کمیته‌های مختلف فرصت مناسبی برای اجرای هر چه بهتر برگزاری دومین کنگره شهدای استان فراهم شده است.

مثنوی تصریح کرد: ۳۱ کمیته و کارگروه هر ۴۵ روز یک بار با تشکیل نشست‌ها برنامه‌های اجرا شده را تشریح خواهد کرد.

مثنوی برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره سرود، توزیع ۲ هزار جهیزیه، تألیف ۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری را از مهمترین برنامه‌های کمیته‌ها در کنگره ملی شهدا اعلام کرد.

مثنوی برگزاری کنگره را فرصتی برای تبلیغ آرمان‌های شهدا و معرفی ظرفیت‌های ۴۵ ساله انقلاب اسلامی دانست و گفت: بانک اطلاعاتی خوبی از ۲ هزار شهید استان تهیه شده است.

جانشین فرماندهی سپاه فتح، عملکرد کمیته‌ها و همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در ایجاد هماهنگی کنگره ملی سرداران و ۲ هزار شهید استان امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون باید برای برگزاری آبرومندانه این رویداد مهم و فرهنگی بسیج شود.

مثنوی تصریح کرد: کنگره نهایی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ با شرکت مقام‌های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح گفت: نصب تندیس شهدای ارتش در شهر دوگنبدان به عنوان میزبان اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در استان، فضاسازی اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه، تحویل تابلو فرش منقش تمثال شهدا به خانواده شهدای استان از سوی دبیرخانه کنگره شهدا از آخرین اقدامات آماده سازی برای برگزاری این رویداد فرهنگی است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز، ۳۱۶ آزاده، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

کد خبر 6088207

دیگر خبرها

  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • ورود فرمانده کل ارتش ایران به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران