Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی فضاهاسازی‌ها در مخالفت با طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: مخالفان این طرح در فضاسازی‌های خود در فضای مجازی عنوان می‌کنند که قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی باید توسط شورای عالی فضای مجازی انجام شود.

نماینده مجلسی که کشف حجاب کرد

وی افزود: کار بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک با حضور معاون شورای عالی فضای مجازی و با هماهنگی کامل با این شورا مورد بررسی قرار گرفته و حتی جلساتی هم برای بررسی دقیق‌تر کار بین رئیس کمیسیون مشترک و رئیس شورای عالی فضای مجازی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی اظهار داشت: علاوه براین درست است که شورای عالی فضای مجازی می‌تواند مصوبه داشته باشد، اما نکته قابل توجه اینجاست که تاکنون مصوبات شورای عالی فضای مجازی در قوه قضاییه برای صدور احکام قضایی ملاک عمل قضات نبوده است و به همین خاطر این شورا تمایل داشته و دارد که مصوبات آن توسط مجلس نیز تأیید و تصویب شده و به قانون تبدیل شود تا بتوان براساس آن حکم صادر کرد.

بررسی پرونده احسان علیخانی و مهران مدیری درصحن مجلس

نوباوه خاطرنشان کرد: جرم‌انگاری یکی از مسائل مهمی است که باید در مصوبات مدنظر قرار گیرد و احکام قضایی نیز براساس همین جرم‌انگاری‌ها صادر می‌شود.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی افزود: همانطور که گفتم شورای عالی فضای مجازی از ابتدا در جریان رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک بوده و اطلاعیه اخیر این شورا نیز مؤید به این مسئله است.

وقتی رییس مجلس برادرش را به مجلس راه نداد

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیژن نوباوه وطن طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی کمیسیون مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵ دهم درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده 8 این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است. 

مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

 

وی افزود: با توجه به اینکه ماده 8 از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده 8 یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است. 

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5 دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود. 

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار  می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟