Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:40:00 GMT

دانشگاه‌ها در آموزش الکترونیک ستاره‌دار شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۱۰۸۶

دانشگاه‌ها در آموزش الکترونیک ستاره‌دار شدند

علی اکبر صفوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره سطح بندی مراکز آموزش عالی که با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و کارگروه آموزش های الکترونیک وزارت علوم انجام شده است، اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای ارزیابی عملکرد مراکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز و در تابستان به دانشگاه ها اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتایج سطح بندی حدود ۲۵۰ مرکز آموزش عالی در هفته گذشته بعد از ارزیابی و کارشناسی های صورت گرفته توسط انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و تایید کارگروه آموزش های الکترونیک به معاونت آموزشی وزارت علوم ارایه شد.

رییس کارگروه آموزش های الکترونیک وزارت علوم با بیان اینکه در این سطح بندی ۲۰ استاندارد مدنظر بود، گفت: هدف از برنامه این بود که بر اساس استانداردها و معیارهای ارزیابی که از سوی انجمن یادگیری الکترونیکی ایران ارایه شده بود، بتوانیم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را از بُعد ظرفیت ها، خدمات و کیفیت فعالیت های مرتبط با آموزش الکترونیکی ارزیابی کنیم و متعاقب آن یک نوع سطح بندی برای خدمات مراکز آموزش عالی ارایه دهیم تا وزارت علوم در تصمیم گیری های بعدی خود از آن استفاده کند.  

صفوی خاطرنشان کرد: این سطح بندی شامل ارزیابی ظرفیت های فیزیکی، سخت افزاری، نرم افزاری، نیروی انسانی و برنامه ریزی مراکز با تأکید بر ارایه خدمات الکترونیکی بود که حدود ۲۰ استاندارد تعریف شده را لحاظ می کرد. فرایند سطح بندی به این شکل بود که با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، وب سایت و پایگاهی برای بارگذاری اطلاعات توسط دانشگاه ها، راه اندازی شد و در نهایت حدود ۲۵۰ مرکز آموزش عالی شامل دانشگاه های بزرگ، کوچک و موسسات غیردولتی با ارایه اطلاعات در این سطح بندی شرکت کردند.

به گفته رییس کارگروه آموزش هایی الکترونیکی وزارت علوم، فرایند ارزیابی در چند ماه ابتدای سال تحصیلی جدید یعنی از مهرماه تا اسفندماه جاری در چند مرحله صورت گرفت؛ همچنین حدود ۲ ماه قبل به دانشگاه هایی که اطلاعات را تکمیل کرده بودند و نواقصی داشتند، یک بار دیگر برای تکمیل اطلاعات، فرصت داده شد. در نهایت، دانشگاه ها به پنج ستاره، چهار ستاره، سه ستاره، دو ستاره، تک ستاره و بدون ستاره سطح بندی شدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: بالاترین امتیار یعنی چهار و پنج ستاره به معنای خوب و عالی است، سه ستاره یعنی متوسط و زیر سه ستاره یعنی دانشگاه ها ضعیف هستند. این نتایج در اختیار معاون آموزشی وزارت علوم قرار گرفت تا به اطلاع دانشگاه ها برسد.

صفوی به یک نکته در خصوص ستاره دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این سطح بندی، برخی دانشگاه های غیردولتی چهار ستاره و پنج ستاره شدند و دانشگاه های خوبی هم داشتیم که زیر سه ستاره شدند.

وی افزود: وزارت علوم از انجمن یادگیری های الکترونیکی ایران و کارگروه آموزش های الکترونیک خواست پیشنهادها برای سیاست های مبتنی بر نتایج این ارزیابی ارایه شوند که این مورد انجام شد؛ هدف از این پیشنهادها، سطح بندی دانشگاه ها متناسب با توانمندی های ارزیابی شده است.

به گفته صفوی، گروه های مختلف در یک سطح خاصی، ارزیابی شدند و ستاره گرفتند که البته امکان بازنگری وجود دارد و پیشنهاد کردیم ظرف ۶ ماه آینده در صورت اعلام وزارت علوم، دانشگاه ها نسبت به تکمیل و رفع نقایص، همچنین بهبود کیفیت خدمات اقدام کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری اختصاصی ایرنا دانشگاه آموزش الکترونیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اختصاصی ایرنا دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری اختصاصی ایرنا دانشگاه آموزش الکترونیکی کارگروه آموزش های الکترونیک الکترونیکی ایران مراکز آموزش عالی انجمن یادگیری سطح بندی وزارت علوم دانشگاه ها سه ستاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی