Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:01:41 GMT

تکریم ارباب رجوع اولویت مدیران در شهرستان قروه باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۱۵۷۸

تکریم ارباب رجوع اولویت مدیران در شهرستان قروه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل فعله گری چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان قروه اظهار داشت: باید رعایت اخلاق در امور اداری و تکریم ارباب رجوع سرلوحه کار همه مدیران قرار گیرد.

وی افزود: اشرافیت مدیران و پرسنل ادارات بر قوانین و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها ضروری است و اگر مجموعه مدیران نسبت به قوانین و دستورالعمل‌ها اطلاعات نداشته باشند به سیستم اداری و مردم آسیب خواهند زد لذا توجه به این نکته بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قروه خاطرنشان کرد: مکاتبات اداری باید با امضای مدیران باشد و پاسخ استعلامات که یکی از موارد اعتراضی مردم هست، تسهیل و تسریع شود.

فعله گری افزود: مراجعه زیاد ارباب رجوع از ادارات به فرمانداری نشانه ناکارآمدی آن اداره می‌باشد و اینکه اگر ارباب رجوعی برای پیگیری کارهای خود به فرمانداری مراجعه کند دیگر به وجود آن مدیر نیازی نیست.

وی اظهار کرد: اجرایی کردن صورت جلسات و پیگیری مسائل مرتبط، استفاده از ظرفیت پرسنل در سیستم اداری، صداقت داشتن و شفاف بودن با ارباب رجوع، داشتن برنامه عملیاتی برای سال آینده و تحویل آن تا بعد از تعطیلات عید نوروز از جمله مواردی است که باید مدیران شهرستان به آن توجه کنند.

فعله گری با تأکید بر مبارزه با فساد اداری بیان داشت: در سیستم اداری خود مدیران باید با فساد مبارزه کنند و در این راستا نیز اذیت شدن ارباب رجوع و توجیه نکردن آنان خودش بزرگترین فساد است و باید به صورت جدی پیگیری شود.

فرماندار قروه تصریح کرد: ادارات اقتصادی باید از تمامی سرمایه‌های مغفول در همه حوزه‌ها استفاده کنند و نواقص مسکن مهر و مسکن ملی هم رفع شوند.

فعله گری خطاب به شهردار قروه هم عنوان کرد که شهرداری باید ورودی و خروجی شهرستان را بازسازی کند و نسبت به نظافت و جمع آوری زباله و فضاسازی شهری برای نوروز همت لازم به خرج دهد.

وی احیای واحدهای راکد و نیمه تمام در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه کشاورزی و صنعتی را از دیگر اولویت‌های این شهرستان عنوان کرد.

فعله گری همراهی بانک‌ها برای اشتغال و تولید، تشکیل کارگروه اشتغال به صورت هفتگی، مطالبه گری از مدیران کل، ارتباط مستمر مدیران شهرستان با مدیران کل و کارشناسان استان و… را از دیگر موارد مهمی دانست که باید مدنظر قرار گیرند.

در دسترس بودن مدیران، طرح‌های آبخیز و آبخوان داری، نظارت بر بازار و کالاهای اساسی و نظارت بر بازار توسط متولیان امر در حوزه‌های جهادکشاورزی، اداره صمت و تعزیرات، گشت‌های آرد و نان، نبود کمبود گوشت قرمز و گوشت مرغ، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، مراقبت از حوزه بهداشت و درمان و پیگیری برای رفع کمبود دارو از دیگر مواردی بود که فرماندار جدید به آنها اشاره کرد.

امام جمعه قروه نیز در این نشست با انتقاد از سیستم نظام بانکی اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات موجود در کشور مربوط به نظام بانکی است که ایده آل نبوده و با اقتصاد اسلامی سازگار نیست.

حجت الاسلام عابدین رستمی افزود: سیستم بانکی تورم زا بوده و حتی بعضی از بانک‌ها نه تنها پشتیبان بخش خصوصی و تولید نیستند بلکه مانع هم هستند.

امام جمعه قروه وجود بوروکراسی اداری و تنظیم نبودن رابطه میان مدیران، نبود بازرسی در ادارات و ارزیابی کاری، نبود دولت الکترونیک و… را از مشکلاتی دانست که در شهرستان قروه وجود دارد.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به جابجایی و تغییرات مدیریتی خواستار توجه به ظرفیت نخبگان و جلوگیری از نخبه سوزی شد.

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه هم با بیان اینکه امنیت در جامعه بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: امنیت و اقتدار کشور به برکت وجود نیروهای امنیتی و نظامی است و در واقع حیات انسان روی امنیت می چرخد لذا اگر امنیت نباشد نظم زندگی بهم می‌ریزد و کارها درست پیش نمی‌رود.

کد خبر 5449057

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه فرمانداری قروه تکریم ارباب رجوع بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه ویروس کرونا نوروز آمار کرونا چهارشنبه آخر سال گرگان آیت الله علوی گرگانی عکس استانها خراسان رضوی مشهد چهارشنبه سوري شیوع کرونا ارباب رجوع فعله گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری

نمایش «رجوع» این روزها در تهران روی صحنه می‌رود تا به اختلافات متداولِ این روزها در روابط بین زن و شوهرها بپردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، داستان‌ها و ماجراهای مربوط به روابط زن و شوهری همیشه دستمایه ساخت آثار نمایشی بوده است. از فیلم‌های «همسر»، «آتش بس»، «توفیق اجباری» تا نمایش‌های «بازیگر و زنش»، «تن شوری» و ... هنرمندان را به سمت خلق آثاری با این موضوعِ همیشه جذاب سوق داده است.

جذابیت همیشگی این سوژه باعث شده پدید آورندگانِ تئاترِ «رجوع» نیز به سمت تولید اثری نمایشی با موضوعِ روابط زن و شوهری بروند. رجوع به قلم کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی در قالب اپیزودهای مشابه به چالش‌های زندگی زناشویی می‌پردازد. روایت داستان در بستر دادگاه، اندکی کلیشه‌ای و تکراری به نظر می‌رسد. اگر از این زاویه به دادگاه نگاه کنیم که عموماً ارجاع به دادگاه و قاضی آخرین راهکار برای حل بحران‌ها باشد پس باید این اشکال را متوجه نویسنده‌ی نمایش «رجوع» دانست که هیچ فرصتی را برای سازش بین زوجین قائل نبوده و صدور حکم قضایی را فصل الخطاب قرار داده است.

کلنل دست به دامن عارف شد / نازنین بیاتی انتخاب مناسبی بود؟

البته در نمایش اشاراتی به فرصت دادگاه برای ایجاد سازش بین زوجین برای تفکر و تأمل بیشتر شده اما این اقدام نویسنده ناکافی به نظر می‌رسد و شاید اگر به جای فضای دادگاه، اتفاقات نمایش در حضور شخص دیگری مانند یک مشاور خانواده رخ می‌داد، فرجام مثبت و امیدوار کننده‌تری برای کاراکترهای نمایش قابل تصور بود.


اپیزود نخست این نمایش روایت زن و شوهری بود که اختلافاتشان مربوط به استقلال زن و زیبایی‌های ظاهری بود.

در «رجوع» دیالوگ‌ها چکشی و پینگ پونگی است و نویسنده به خوبی موفق به ایجاد بده بستان‌ها در نمایشنامه شده است. داستان زندگی کاراکترها به شکل صحیحی پرداخت و روایت شده و نویسنده به شناخت درستی از کاراکترهای نمایشش رسیده است. در هر اپیزود تفاوت کاراکترها به وضوح قابل دریافت است و نویسنده در نگارش آنها خلاق و پویاست.

اما نکته مهمی که در مورد متن وجود دارد نوع نگارش آن است. اخیراً در بسیاری از آثار، نویسندگان را نمی‌توان مؤلف محسوب کرد. مؤلفی که ایده دارد، مشق می‌دهد، درس می‌دهد و شاید راهی نشان می‌دهد و....


اپیزود دوم؛روایت کارگردانی بود که به عنوان یک سلبریتی، در عین ازدواج با همسری روستایی، ارتباطاتی موازی داشت و همین موضوع موجب اختلافات شدید بین او و همسرش شده بود.

بخش زیادی از نویسندگان نسل جدید روایت‌هایی گزارش گونه دارند. روایت‌هایی که گویی تنها برای صرفا جهت اطلاعِ مخاطب نوشته شده‌اند یا اینکه گویی یک گزارش خبری هستند تا یک نمایشنامه با هدفی والا و نتیجه‌گیری که به کارِ زندگیِ مخاطب بیاید.
البته که در بسیاری از  آثار خبری، خبرنگاران نتیجه گرا و هدفمند هستند و تنها صرفاً راوی یک رویداد نیستند؛ بلکه موجب ایجاد چالش‌های جدی می‌شوند. اما در «رجوع» نویسنده فقط «گزارشگر» است. گزارشگری که گزارش می‌دهد؛ در بطن جامعه خانواده‌هایی هستند که شرایط ویژه و متفاوتی بر زندگی آنها حاکم است.

کیمیا خلج با نوشتنِ متن «رجوع» فقط به مخاطب خبر می‌دهد و مخابره‌گر یک اتفاق است؛ البته که همین هم ارزشمند است. اما نباید فراموش کنیم که نویسنده‌ی این نمایش‌نامه راهکار ندارد، ایده ندارد و هدایت گر نیست.

شاید به همین علت است که به رغم هدایت صحیح و خوب بازیگران توسط کارگردان، حس و حال تماشای یک اثر تئاتری ویژه به مخاطب منتقل نمی‌شود.


اپیزود سوم مربوط به زن و شوهری بود که تفاوت‌های اعتقادی و فرهنگی عمیقی با همدیگر داشتند و همین مسئله اختلافات شدیدی بین آنها ایجاد کرده بود.

اساساً در شرایط مشابه هیچ راهی برای به چالش کشیده شدن خلاقیت کارگردان وجود ندارد و یا حداقل بیننده تلاشی برای خلق یک اثر بصری ویژه از کارگردان را شاهد نیست. آفتی که گریبان برخی یا شاید بسیاری از آثارِ این روزهای تئاتر ایران را گرفته است.

کارگردانان در آثار مشابه و این نمایش، به «صندلیسم!» دچار شده‌اند. آفتی عجیب که با اسم رمز «مینی مال» و فقط با چیدن چند صندلی ساده در صحنه روز به روز در حال نفوذ در جان تئاتر است. هر کدام از کارگردانان هم دلایل خاصی را برای انتخاب این سبک کاری دارند که غالباً چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.  اجرای «صندلیسم» هرچه هست نه تنها تئاتر محسوب نمی‌شود بلکه شاید در چهارچوب یک اثر رادیویی ویژه هم گنجانده نشود.

البته که نمایش «رجوع» با وجود اینکه صحنه‌ای خالی دارد و تنها به چند صندلی روی صحنه پناه برده، اما تلاش کرده تا جنبه‌های نمایشی و تصویری هم در کار باشد تا اثر صرفا به یک نمایش رادیویی تبدیل نشود.


اپیزود چهارم این نمایش به روایت خانواده‌ای اختصاص داشت که زنِ خانواده در فضای مجازی بلاگر بود و همین مسئله پایه و اساس اختلافاتِ شدیدی شده بود.

رفتن سراغ موضوع‌های اجتماعی که در دل جامعه و در میان مردم جاری هستند و هر کدام از ما بارها و بارها در اطراف‌مان آنها را دیده‌ایم، بسیار ارزشمند است. پرداختن به این موضوع‌ها حتی اگر بدون ارائه‌ی راهِ چاره یا راهی تازه باشد، با زدنِ تلنگرهایی هرچند کوچک به مخاطب، می‌توانند اثرگذار باشند.

منصفانه نیست اگر از بازی خوب بازیگران (رجوع) سخن نگوییم. از اپیزود اول تا آخرین اپیزود که با بازی شیرین و دقیقِ افشین سنگ چاپ مواجه می‌شویم، همه بازیگران بسیار دقیق و حساب شده ایفای نقش می‌کنند و این نکته‌ای است که به واسطه آن نمی‌شود از نقش ویژه کارگردان چشم پوشی کرد.

در پایان باید گفت علیرغم کاستی‌هایی که در نمایش «رجوع» به چشم می‌خورد، اما این اثر ارزش یک بار دیدن را دارد.

توضیحات نمایش:

 رجوع

نویسنده: کیمیاخلج
کارگردان: سعیدحشمتی

بازیگران:

نیما هاشمی سرشت، الهام احمدی، میثاق جمشیدی، پریسا علی نیا، کیمیا خلج، هومن بنایی، روناک برخوردار، فاطمه توانا، محمد روشنفکر و افشین سنگ چاپ

-------------------------
نوشته: هبت اله یگانه
-------------------------

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • همایش تجلیل و تکریم شوراهای اسلامی شهرستان قشم