Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

 

مهلت طرح بخشودگی معوقات دانشجویان تمدید شد


معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، از تمدید طرح بخشودگی معوقات دانشجویان و دانش‌آموختگان بدهکار تا پایان اسفندماه جاری خبر داد.

 صمد حاج جباری درباره تمدید طرح بخشودگی معوقات دانشجویان و دانش آموختگان بدهکار به صندوق رفاه دانشجویان، تاکید کرد: این مهلت از ۱۲ بهمن ماه آغاز و تا سه شنبه ۱۰ اسفندماه تمدید شده بود. با توجه به اینکه عید نوروز را که یکی از اعیاد مهم ایرانیان محسوب می‌شود، در پیش داریم، به دانش آموختگان بدهکاری که از این بازه زمانی جاماندند، مهلت داده شد تا پایان اسفندماه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

 
کیخا: حضور بیش از ۳۲ هزار دانشجو در اردو‌های راهیان نور


جانشین سازمان بسیج دانشجویی گفت: بیش از ۳۲ هزار دانشجو در اردو‌های راهیان نور امسال حضور پیدا خواهند کرد.

علیرضا کیخا، جانشین سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به برگزاری اردو‌های راهیان نور دانشجویی گفت: امسال بعد از دو سال وقفه، راهیان نور دانشجویی به همت بسیج دانشجویی و دانشگاه‌ها دوباره آغاز شد و با وجود پیش بینی ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر برای شرکت در این اردو‌ها بیش از ۳۲ هزار دانشجو در اردو‌های راهیان نور حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: دانشجویان از ۲۰ یادمان مناطق عملیاتی جنوب از شمال تا جنوب خوزستان، دو کوهه، فتح المبین، چزابه، کانال کمیل، دهلاویه، هوزیه، شلمچه و تمام مناطق عملیاتی و یادمان‌ها در جنوب خوزستان بازدید خواهند کرد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: در تمامی یادمان‌ها دانشگاه‌ها طراحی اردو داشتند که هر دانشگاه ناظر به اردو و شعار خود دانشجویان را به مناطق اعزام می‌کند.

 


بررسی مجدد سهمیه فرزندان هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور از بررسی مجدد سهمیه فرزندان هیئت علمی دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.


منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به باطل شدن سهمیه فرزندان هیات علمی از سوی دیوان عدالت گفت: رای دیوان عدالت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ازجاع شده و این مصوبه باید دوباره بررسی شود.

وی افزود: در حال بررسی هستیم چرا که مواردی به این مصوبه در عمل اضافه شده که داخل آیین نامه نیست که این موارد دقیق بررسی خواهد شد و توضیحات از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دیوان عدالت ارسال خواهد شد که ممکن است که مشکل برطرف شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: هنوز تصمیم کمیته تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی نشده است و به محض نهایی شدن به دیوان عدالت ارجاع می‌شود.

 

 


دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موظف به اعطای تسهیلات به دانشجویان باردار شدند


معاون آموزشی وزارت علوم با ارسال نامه‌ای به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آن‌ها را موظف به اجرای تسهیلات قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" برای دانشجویان و طلاب باردار کردند.

 در نامه علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید شده است؛ در اجرای "قانون حمات از خانواده و جوانی جمعیت" تکالیفی بر عهده دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گذاشته شده است که ضمن ابلاغ ماده قانون ۲۶ قانون یاد شده، مستدعی است که مقرر شود حوزه معاونت آموزشی و تسهیلات تکمیلی دانشگاه اقدام لازم در خصوص برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر حسن اجرای آن قانون به عمل آمورد.

بر اساس قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" که در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ مصوب شده است تکالیفی برای وزارت علوم تعیین شد که بر این اساس دانشگاه‌ها موظف شدند با تقاضای کتبی دانشجویان و بانوان طلبه باردار در جهت مرخصی یک نیم سال تحصیلی قبل از زایمان بدون احتساب در سنوات موافقت کنند.

 

  ساخت بیش از ۳ هزار تخت مجردی و ۷۰ واحد متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی


مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تدوین تفاهم‌نامه با مجمع خیران سلامت از ساخت بیش از ۳۵۰۰ تخت مجردی و ۷۰ واحد متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

 حمیدرضا اشراقی در نشست با روسا و کارشناسان ادارات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: این نشست به منظور بررسی شرایط و روند حضور دانشجویان علوم پزشکی در خوابگاه‌های دانشجویی بعد از بازگشایی نوروز سال ۱۴۰۱ برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده چندین فعالیت در حوزه دانشجویی تعریف شده است از جمله راه‌اندازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده دانشجویی و تهیه پیوست فرهنگی خوابگاه‌های متأهلی که در مجموعه اداره رفاهی در حال پی‌گیری است که تا خرداد ماه این مهم به نتیجه برسد.

اشراقی با بیان این‌که این قانون ظرفیت بسیار ارزشمندی را در حوزه خوابگاه‌های متاهلی برای همه ما محیا کرده است، اظهار داشت: در این خصوص صحبت‌هایی با وزارت مسکن و شهرسازی شده است تا از برنامه دولت در تامین یک میلیون مسکن در سال استفاده کنیم.

 


نهمین دوره مسابقه سخنرانی‌های ترویجی برگزار می‌شود


نهمین دوره مسابقه سخنرانی‌های ترویجی با موضوع آزاد (دلتا) با هدف ترویج علم و ایده‌های نو، آشنایی عموم جامعه با علم و فناوری و تقویت هرچه بیشتر ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه برگزار می‌شود.

داوطلبان برای شرکت در این مسابقه، در مرحله اول حداکثر تا ۲۶ فروردین ماه، باید فایل صوتی سه‌دقیقه‌ای ایده سخنرانی خود را منطبق بر شیوه‌نامه مسابقه (دریافت از اینجا) به نشانی STP_admins@ در شبکه‌های اجتماعی یا رایانامه anjomanelmi@ut.ac.ir ارسال کنند. پس از ارزیابی اولیه، نتایج در ۳ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح بخشودگی صندوق رفاه دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی سهمیه فرزندان هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی اردو های راهیان نور سهمیه فرزندان بسیج دانشجویی دیوان عدالت جوانی جمعیت علوم پزشکی وزارت علوم دانشگاه ها اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند

ایسنا/فارس جمعی از فعالان دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در بیانیه‌ای از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله قاصم الجبارین

اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن‌ها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

این‌گونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش‌آفرینی، جنگ‌افروزی و نسل‌کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

ما فعالان دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم کرده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام کرده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی

انجمن علمی دانشجویی حسابداری

انجمن علمی دانشجویی حقوق

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر

 انجمن علمی دانشجویی مدیریت

انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی

کانون فرهنگی مهدویت

کانون فرهنگی قرآن و عترت

کانون فرهنگی هلال احمر

کانون فرهنگی محبین اهل بیت(ع)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است