Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت:ما در قوه قضاییه باید با همکاری دولتمردان و نمایندگان دولت در استان سیستان و بلوچستان و نمایندگان مجلس این استان، نهایت تلاش و اهتمام خود را برای رفع مسائل و مشکلات مردم استان به کار بگیریم و در این راستا به بسیج و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و نیروها مبادرت ورزیم.

خبرگزاری میزان_به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین برنامه از سفر امروز خود به استان سیستان و بلوچستان، در جمع قضات و کارکنان دادگستری این استان با اشاره به خونگرمی، مهمان‌نوازی، قناعت و تلاشگری مردم استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ما در قوه قضاییه باید با همکاری دولتمردان و نمایندگان دولت در استان سیستان و بلوچستان و نمایندگان مجلس این استان، نهایت تلاش و اهتمام خود را برای رفع مسائل و مشکلات مردم استان به کار بگیریم و در این راستا به بسیج و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و نیروها مبادرت ورزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس عدلیه با اشاره به مولفه‌ها و شاخصه‌های استان سیستان و بلوچستان و نسخه مخصوصی که با عنایت به این مولفه‌ها و شاخصه‌ها باید برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات استان تجویز کرد، بیان داشت: باید مشکلات و محسنات استان سیستان و بلوچستان با همکاری و تشریک مساعی دستگاه قضایی، استانداری، نمایندگان استان در مجلس و نخبگان استانی شناسایی و احصاء شوند و بر پایه همین خصایص و ویژگی‌ها، در راستای حل مشکلات، راهکارهای اساسی ارائه و عملیاتی شوند.

قاضی‌القضات در ادامه با برشمردن مسائل مهم استان سیستان و بلوچستان، امنیت، اشتغال و خشکسالی را در زمره این مسائل دانست و بیان داشت: بدون تردید امنیت یکی از مهمترین و غیرقابل‌انکارترین موضوعات در راستای توسعه همه‌جانبه استان می‌باشد و چنانچه امنیت نباشد، پیشرفت و حرکت روبه‌جلو در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی ممکن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت مقوله اشتغالزایی و تاثیر این مقوله بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: دستگاه قضایی می‌تواند استانداری سیستان و بلوچستان را برای جذب سرمایه‌گذاری پایدار و توسعه امر اشتغالزایی در راستای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم که نهایتا به کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه‌ قضایی می‌انجامد، یاری کند.

رئیس عدلیه با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با وجود آنکه به دلایل مختلف با مشکل خشکسالی مواجه است اما از پتانسیل و ظرفیت‌هایی برای غلبه بر این مشکل برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به استعدادهای ترانزیتی به واسطه وجود بندر و اتصال به آب‌های بین‌المللی در این استان اشاره کرد؛ بر همین اساس با بکارگیری و تقویت این ظرفیت‌ها می‌توانیم بر مشکلات ناشی از خشکسالی در استان فائق آییم که تحقق این مهم همکاری و تشریک مساعی بیشتر دستگاه‌های دولتی و حکومتی را در استان می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله نظارت در دستگاه قضایی به مسئولان قضایی استان سیستان و بلوچستان دستور داد تا نظارت بر زیرمجموعه‌های خود را تقویت کنند و به صورت مستمر به بخش‌های مختلف قضایی سرکشی کنند و این نظارت و سرکشی‌ها را با دید و نگرش اصلاح‌گرایانه و خیرخواهانه و دلسوزانه انجام دهند و در نظر داشته باشند که نظارت به معنای مچ‌گیری نیست.

رئیس دستگاه قضا، «حُسن خلق» و «سعه صدر» را دو خصلت مهم دانست که مسئولان و کارکنان قضایی باید به آنها مجهز باشند و در همین راستا گفت: در موضوعات و حوزه‌های گوناگون، سلایق و افکار متنوعی، ساری و جاری هستند؛ لذا همه مسئولان و دست‌اندرکاران در سطوح و مناصب مختلف، باید با حسن خلق و سعه صدر به استماع سخنان و نظرات موجود، ولو نظرات مخالف با نظر خود مبادرت ورزند.

قاضی‌القضات در پایان با اشاره به مصوبات سفر سال 98 هیئت عالی قضایی به استان سیستان و بلوچستان و اظهارات مقامات قضایی استان مبنی بر عملیاتی نشدن برخی از انها گفت: من مقید هستم که در جریان سفرهای استانی تمامی مصوبات به اجرا گذاشته و عملیاتی شوند و چنانچه به هر دلیلی از سفر پیشین هیئت عالی قضایی به مصوبه‌ای جامه عمل پوشیده نشده است، در راستای اجرایی کردن آن مصوبه اقدامات مقتضی را انجام خواهیم داد.

پیش از سخنان رئیس عدلیه، حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستگاه قضایی در استان عزم خود را برای خدمت به مردم جزم کرده است، به ارائه آماری از عملکرد دادگستری استان پرداخت و گفت: طی 11 ماه سال اخیر با تلاش همکاران قضایی 264 هزار پرونده در استان سیستان و بلوچستان مختومه شد و 4 هزار و 700 مورد آزادی زندانیان واجد شرایط را داشتیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش قابل توجه موجودی پرونده‌ها در دادگستری این استان و رتبه نخست استان در قلّت محکومان مالی، تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های مسئولان قضایی استان و مساعدت رؤسا و ریش‌سفیدان طوایف، در 40 فقره پرونده قصاص، رضایت اولیاء دم جلب شد و استان سیستان و بلوچستان از این حیث حائز رتبه دوم کشوری است.

همچنین در این مراسم، تعدادی از نمایندگان قضات و کارکنان دستگاه قضایی در استان سیستان و بلوچستان به ارائه مطالب و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سیستان وبلوچستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سیستان وبلوچستان استان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان حجت الاسلام دستگاه قضایی محسنی اژه ای قوه قضاییه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان