Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبر صفوی درباره سطح بندی مراکز آموزش عالی که با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و کارگروه آموزش های الکترونیک وزارت علوم انجام شده است، اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای ارزیابی عملکرد مراکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز و در تابستان به دانشگاه ها اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتایج سطح بندی حدود ۲۵۰ مرکز آموزش عالی در هفته گذشته بعد از ارزیابی و کارشناسی های صورت گرفته توسط انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و تایید کارگروه آموزش های الکترونیک به معاونت آموزشی وزارت علوم ارایه شد.

رییس کارگروه آموزش های الکترونیک وزارت علوم با بیان اینکه در این سطح بندی ۲۰ استاندارد مدنظر بود، گفت: هدف از برنامه این بود که بر اساس استانداردها و معیارهای ارزیابی که از سوی انجمن یادگیری الکترونیکی ایران ارایه شده بود، بتوانیم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را از بُعد ظرفیت ها، خدمات و کیفیت فعالیت های مرتبط با آموزش الکترونیکی ارزیابی کنیم و متعاقب آن یک نوع سطح بندی برای خدمات مراکز آموزش عالی ارایه دهیم تا وزارت علوم در تصمیم گیری های بعدی خود از آن استفاده کند.  

صفوی خاطرنشان کرد: این سطح بندی شامل ارزیابی ظرفیت های فیزیکی، سخت افزاری، نرم افزاری، نیروی انسانی و برنامه ریزی مراکز با تأکید بر ارایه خدمات الکترونیکی بود که حدود ۲۰ استاندارد تعریف شده را لحاظ می کرد. فرایند سطح بندی به این شکل بود که با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، وب سایت و پایگاهی برای بارگذاری اطلاعات توسط دانشگاه ها، راه اندازی شد و در نهایت حدود ۲۵۰ مرکز آموزش عالی شامل دانشگاه های بزرگ، کوچک و موسسات غیردولتی با ارایه اطلاعات در این سطح بندی شرکت کردند.

به گفته رییس کارگروه آموزش هایی الکترونیکی وزارت علوم، فرایند ارزیابی در چند ماه ابتدای سال تحصیلی جدید یعنی از مهرماه تا اسفندماه جاری در چند مرحله صورت گرفت؛ همچنین حدود ۲ ماه قبل به دانشگاه هایی که اطلاعات را تکمیل کرده بودند و نواقصی داشتند، یک بار دیگر برای تکمیل اطلاعات، فرصت داده شد. در نهایت، دانشگاه ها به پنج ستاره، چهار ستاره، سه ستاره، دو ستاره، تک ستاره و بدون ستاره سطح بندی شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: بالاترین امتیار یعنی چهار و پنج ستاره به معنای خوب و عالی است، سه ستاره یعنی متوسط و زیر سه ستاره یعنی دانشگاه ها ضعیف هستند. این نتایج در اختیار معاون آموزشی وزارت علوم قرار گرفت تا به اطلاع دانشگاه ها برسد.

صفوی به یک نکته درباره ستاره دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این سطح بندی، برخی دانشگاه‌های غیردولتی چهار ستاره و پنج ستاره شدند و دانشگاه‌های خوبی هم داشتیم که زیر سه ستاره شدند.

وی افزود: وزارت علوم از انجمن یادگیری های الکترونیکی ایران و کارگروه آموزش های الکترونیک خواست پیشنهادها برای سیاست های مبتنی بر نتایج این ارزیابی ارایه شوند که این مورد انجام شد؛ هدف از این پیشنهادها، سطح بندی دانشگاه ها متناسب با توانمندی های ارزیابی شده است.

به گفته صفوی، گروه های مختلف در یک سطح خاصی، ارزیابی شدند و ستاره گرفتند که البته امکان بازنگری وجود دارد و پیشنهاد کردیم ظرف ۶ ماه آینده در صورت اعلام وزارت علوم، دانشگاه ها نسبت به تکمیل و رفع نقایص، همچنین بهبود کیفیت خدمات اقدام کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1133929 برچسب‌ها رتبه بندی دانشگاه‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رتبه بندی دانشگاه ها کارگروه آموزش های الکترونیک الکترونیکی ایران مراکز آموزش عالی انجمن یادگیری سطح بندی دانشگاه ها وزارت علوم سه ستاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز از تجلیل ۵۳ استاد، کارشناس و استادبازنشسته و سرآمد آموزشی به مناسبت هفته معلم خبر داد.

رحیم پیغان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته معلم و بزرگداشت شهید مطهری، سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در رده‌های استادان، کارشناسان و استادان بازنشسته تجلیل خواهند شد. همچنین از معاونان آموزشی نمونه و گروه‌های آموزشی نمونه تقدیر می‌شود. در مجموع  از ۵۳ نفر از استادان، پیشکسوتان و کارشناسان آموزشی نمونه، تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به شاخص‌های انتخاب اساتید نمونه آموزشی، ادامه داد: یکی از شاخص‌های انتخاب استادان برتر آموزشی، ارزیابی دانشجویان در پایان هر نیم‌سال تحصیلی است. این ارزیابی از نظرهای متفاوتی از جمله حضور در کلاس درس، کیفیت تدریس حضور در کلاس، نحوه برخورد و رفتار با دانشجویان و همکاران، کارایی و... انجام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در نهایت استادی که بالاترین ارزیابی را کسب کند، توسط مدیر گروه رشته و معاون آموزشی دانشکده ارزیابی و سپس به عنوان استاد نمونه معرفی می‌شود. از هر دانشکده یک تا سه نفر به عنوان استادان نمونه آموزشی انتخاب می‌شوند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است