Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:13:01 GMT

رونمایی از چهار اذان فقه شافعی با صدای مؤذنین کردستانی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۳۵۷۰

رونمایی از چهار اذان فقه شافعی با صدای مؤذنین کردستانی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از چهار اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه استانی کردستان، با ارتباط تصویری بین شورای عالی قرآن و صداوسیمای مرکز سنندج برگزار شد.

در این مراسم که سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورا، کریم دولتی، معاون پژوهش و برنامه ریزی، علی قاسم آبادی، معاون نظارت و مهدی تیموری، مدیر تولید شورا، همچنین جعفر عبدالملکی، مدیرکل صداوسیمای کردستان، بنی عامریان، معاون سیمای مرکز، حسین پناهی، معاون صدا، حجت الاسلام درویشی، مشاور فرهنگی و ملکی، مدیر دفتر مرکز در آن حضور داشتند، از چهار اذان با صدای سیدعباس حسینی، فریدون رشیدی، فؤاد مولودی و وحید وکیلی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این برنامه پس از تلاوت قرآن توسط سیدعباس حسینی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن با تبریک این موفقیت قرآنی، از اهتمام مسئولان صداوسیمای کردستان و مؤذنینی که در این برنامه تولیدی مشارکت کرده بودند قدردانی کرد.

محمدتقی میرزاجانی گفت: این اذان‌ها در ماه‌های گذشته با کارشناسی علی قاسم آبادی در استودیوی صداوسیمای مرکز سنندج ضبط شد و پس از پشت سرگذاشتن فرآیند نظارتی، چهار اذانی که امروز رونمایی می‌شود مجوز پخش از شبکه استانی را دریافت کرد.

وی افزود: در حال حاضر، ۵۵ اذان از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش می‌شود که ٣۵ اذان مجوز پخش از شبکه‌های سراسری و ٢٠ اذان (اعم از فقه جعفری و فق شافعی) هم مجوز پخش از شبکه‌های استانی را داراست.

در ادامه جلسه، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن با مبارک شمردن تقارن رونمایی از این اذان‌ها با اعیاد شعبانیه و در آستانه بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار امیدواری کرد با ظرفیت قرآنی بسیار خوبی که در کردستان وجود دارد شاهد توسعه تولیدات قرائت و اذان از قاریان و موذنین این استان باشیم.



در بخش دیگری از جلسه، جعفر عبدالملکی، مدیرکل صداوسیمای کردستان گفت: فرهنگ کردستان با عرفان و معنویت عجین است. وی با بیان اینکه سال هاست دشمنان درحال توطئه در این استان هستند افزود، ۵٨ شبکه ماهواره‌ای معاند روی کردستان متمرکز هستند تا بتوانند شکافی در صفوف به هم پیوسته مردم شریف شیعه و سنی این استان ایجاد کنند که بحمدالله تاکنون نقشه‌های شیطانی آنان با شکست مواجه شده است.

عبدالملکی گفت: پس از سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در سال ١٣٨٨ و موافقت ایشان با پخش دو اذان فقه جعفری و فقه شافعی از شبکه استانی، بحمدالله زمینه اتحاد بیشتر مردم عزیز این خطه فراهم شده است.

در ادامه این مراسم رونمایی، علی قاسم آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآن از اهتمام مسئولان صداوسیمای کردستان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد روند تولید اذان از سایر موذنان استان ادامه یابد.
حجت‌الاسلام درویشی، مشاور فرهنگی صداوسیمای مرکز کردستان هم طی سخنانی، تنوع پخش اذان‌ها را موجب جذب ذائقه‌های مختلف مردم دانست و از اینکه شورای عالی قرآن با قرار دادن نصاب فنی، شرایط پخش اذان‌های قوی را فراهم می‌کند تشکر کرد.
بنا براین گزارش، در پایان مراسم رونمایی، با اهدای لوح تقدیر و هدیه قرآنی از این چهار مؤذن قدردانی شد.

کد خبر 5449202 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون رشیدی سیدعباس حسینی شورای عالی قرآن عبدالملکی قرآن کریم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هیات مذهبی آیت الله خامنه ای عربستان سعودی فعالیت های قرآنی مقام معظم رهبری قرآن انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب سازمان تبلیغات اسلامی آیت الله علوی گرگانی ماه مبارك رمضان پاکستان صداوسیمای کردستان مجوز پخش از شبکه شورای عالی قرآن چهار اذان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند

افشین خوش‌گوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش‌آموزان کردستانی ۶ عنوان برتر در مرحله کضوری جشنواره سفیران سلامت را کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، در مرحله شهرستانی ۸ هزار و ۵۲۸ اثر اعلام وصول شد که از این تعداد ۳۱۳ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.

خوش‌گوار عنوان کرد: پس از داوری آثار راه یافته به مرحله استانی، با نظر شورای داوران ۲۹ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد.

وی گفت: بر اساس اعلام دفتر سلامت و تندرستی وزارت، شش اثر شرکت کنندگان کردستان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: بر این اساس در رشته کارسازه سارا وکیلی از مدرسه متوسطه اول فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران و سیدایمان حسینی از مدرسه متوسطه اول دکتر پرتو ماه دهگلان موفق به کسب عنوان اول شدند.

خوش‌گوار ادامه داد: در بخش کارسازه ابتدایی اول مدرسه شکوفه‌های انقلاب دیواندره متشکل از آریسا محمدیان، ستایش حمزه‌ای و فاطمه زهرا محمدی رتبه چهارم کشوری را به دست آوردند.

وی افزود: در بخش جشنواره عکاسی چهارشنبه آخر سال نیز آلان شادفر از مدرسه شهید فهمیده ناحیه ۲ و شنیا دلکی از مدرسه نیایش دهگلان حائز رتبه برتر کشوری در دوره دوم ابتدایی شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در بخش باغچه کوچک سبزیجات نیز ایلیا صفری از مدرسه شهید آزادی کامیاران در دوره اول ابتدایی رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

کد خبر 6090668

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی چهار شنبه ۱۲ اردیبهشت در یزد
  • نجات زن بمی پس از چهار روز از بین دو دیوار
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند