Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز چهارشنبه، ایلان ماسک در پاسخ به پیامی مبنی بر اینکه چه زمانی ممکن است اولین فرود خدمه انجام شود، نوشت:" من فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۹ اولین خدمه در مریخ فرود بیایند".

براساس گزارش سایت digitaltrends؛ ماسک ۲۰ سال پیش SpaceX را با هدف ایجاد یک سیستم موشکی قابل استفاده مجدد برای کاهش هزینه پرتاب و افزایش دسترسی به فضا تأسیس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده، او با موشک فالکون ۹ در حال حاضر فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد و ماهواره‌ها را برای تعداد فزاینده‌ای از وسازمان‌ها پرتاب می‌کند و به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که  پیش‌بینی‌های ماسک معمولاً اشتباه هستند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶، او پیش‌بینی کرد که انسان‌ها در سال ۲۰۲۶ به مریخ می‌رسند، تاریخی که اکنون تعداد کمی از مردم آن را واقعی می‌دانند. حتی سال ۲۰۲۹ بلندپروازانه به نظر می‌رسد، و هنوز کار زیادی برای هموار کردن راه برای چنین ماموریت جسورانه‌ای باید انجام شود.

با توجه به تایید مقررات، Starship می‌تواند اولین پرواز آزمایشی خود را در یکی دو ماه آینده انجام دهد، با یک ماموریت موفقیت‌آمیز که آن را در مسیر فرود روی ماه در سال‌های آینده قرار می‌دهد، قبل از اینکه هر گونه سفری به سیاره قرمز انجام شود.

ماسک در مورد پیشرفت توسعه Starship در یک رویداد ویژه ماه گذشته اعتراف کرد که احتمالاً موانعی  برای قدرتمندترین موشک SpaceX تا به امروز وجود خواهد داشت، اما گفت که مطمئن است مهندسان می‌توانند فضاپیماهایی را طراحی کنند که برای پرواز انسان قابل اعتماد هستند.

بیشتر بخوانید

محققان راه‌های جدید برای سفر ارزان قیمت به سیاره سرخ کشف کردند باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایلان ماسک سیاره مریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، جنگنده F ۳۵ b یکی از زیرمدل‌های F ۳۵ لایتنینگ دو، با قابلیت تیکاف کوتاه و فرود عمودی است؛ نسل پنجم از جنگنده‌های رادار گریز که توسط کمپانی لاکهید مارتین طراحی و توسعه داده شده است. فرود آمدن جالب این جنگنده بر روی برج العرب دبی را مشاهده می کنید.

کد خبر 849164 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها دبی خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده امارات

دیگر خبرها

  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • 15 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان