Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- معاون اول رئیس جمهور گفته است:« در صورت عدم تامین رضایت مردم در وهله اول باید رقبای جدیدی در داخل برای شرکت‌های خودروسازی بزرگ ایجاد کرد. در غیر این صورت برای تقویت رقابت حتی اگر مجبور شویم باید به واردات نیز فکر کنیم.»

نمی‌دانم منظور آقای مخبر از رضایت مردم چیست اما فکر می‌کنم کسانی که از خودروهای داخلی استفاده می‌کنند قاعدتا از کیفیت و قیمت خودرو باید رضایت داشته باشند که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‎‌ها این دو خودروساز بزرگ ایران، تغییری در شیوه رفتاری خود در قبال مشتریان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به قول رییس راهنمایی و رانندگی:«خودروهای ما نه زیبا هستند نه ایمنی دارند نه کیفیت، خیلی هم گران هستند .از ۱۰۰ تصادف، ایربگ ۹۳ خودرو باز نمی‌شود»

واقعا تا کی باید کم‌کاری خودروسازها را تحمل کنیم. مسئله‌ای که با تذکر مقام معظم رهبری هم روبرو شده است. ایشان  با بیان اینکه با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست فرمودند: مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است.

پس بهتر است با این شرایط دولت در گام اول، رقبای قدر برای این دو شرکت بسازد تا آنها طعم رقابت را بچشند و در مرحله دوم ورود خودروهای خارجی هم قیمت با تولیدات داخلی را آزاد کند تا مردم بتوانند با قیمت مناسب یک خودروی زیبا و ایمن سوار شوند.

تولید کنندگانی که تا امروز شرایط خود را تغییر نداده‌اند قطعا در آینده نیز دچار تحول نخواهند شد. آنها خیال‌شان راحت است که هستند و مردم به واسط نبود خودروی جایگزین، مجبور هستند با قیمت‌های باورنکردنی خودروهای این دو شرکت بزرگ را بخرند.

برای دو شرکت خودروسازی زشت نیست که مردم حاضر هستند ماشین‌های قدیمی‌تر را بخرند اما زیر بار خرید خودروهای صفر نروند چون بی کیفیت هستند و هیچ شباهتی از نظر فنی به ماشین‌های نو ندارند.

 حمایت از تولید داخلی امر پسندیده‌ای است اما نباید به بهانه این حمایت به آنها اجازه داده شود تا هرچه دلشان می‌خواهد تولید کنند. در وسایل خانگی هم همین است. به طور مثال مردم یخچال داخلی می‌خرند و شب که می‌خوابند و سکوت همه جا را فراگرفته است، می‌بینند که یخچال چنده ده میلیونی‌شان صدای گاو می‌دهد!

مردم وقتی از تولیدات داخلی حمایت می‌کنند که کیفیت آن با مدل خارجی‌اش برابری کند یا حداقل نزدیک به آن باشد. مردمان کشورهای ژاپن، کره و چین از تولیدات داخلی خود استفاده می‌کنند چون کیفیت بالایی دارند. نمی‌شود که ما قیمت کالای خارجی را بپردازیم و از نظر کیفیت کالایی را دریافت کنیم که مثل اسباب‌بازی‌های دختران در هنگامه خاله بازی است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه شعار امسال ما «بهشت سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» است، از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد تا در استان فارس سرمایه‌گذاری کنند.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه برپایی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور در غرفه استانداری فارس با یادآوری اینکه ششمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده است، گفت: استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش در فناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می شود، افزود: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تصریح اینکه فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

شیخ‌نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه‌ساز کسب عنوان «بهشت سرمایه‌گذاری برای استان فارس» عنوان کرد و گفت: شعار امسال «بهشت سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» است و از همین‌جا از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه‌گذاری کنند.

وی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثر دانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، تولیدات استان فارس در کشورهای حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد.

وی، وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تأمین زیر ساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیازهایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

شیخ‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها بر مبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نیز تمام بسترهای لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده است، کمااینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه‌اندازی شد تا بتواند نیازهای فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.

وی با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیازهای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایندها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی کاربرد دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان سخنان خود مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایندها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی