Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجام واکسیناسیون عمومی رونق به بازار بازگشت علت گرانی آجیل و خشکبار چیست؟ نقش واکسیناسیون در بازگشت رونق به بازار

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اسفندماه سال ۹۸ که مردم به‌تدریج در حال برنامه‌ریزی برای خرید شب عید و  ایام نوروز و  سفرهای نوروزی بودند و بازار نگاه خود را به فروش شب‌های عید دوخته بود، ناگهان بیماری نوظهور کووید - ۱۹ در کشور شیوع یافت و این ویروس آغازگر مشکلات جدیدی شد که کشور را در شرایط دشوار و پیچیده قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طوری‌که در روزهای پایانی سال مذکور به دلیل شیوع ویروس ناشناخته  کووید - ۱۹ تحت عنوان  آلفا (ووهان) و نبود درمان قطعی برای این بیماری ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های فراوانی ازجمله قرنطینه‌های خانگی به وجود آمد و مهم‌تر اینکه رونق را از بازار شب عید و فعالیت روزانه اصناف گرفت، اما با تلاش‌هایی که در دنیا و ایران برای مقابله با این بیماری نوپدید صورت گرفت، ساخت و تولید واکسن کلید خورد هر چند کندی روند واکسیناسیون در سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ شیوع و جهش ویروس‌های مختلف کرونا ازجمله انگلیسی (بتا)، هندی، دلتا، امیکرون، دلتا کرون را به همراه داشت و تغییری در روند محدودیت‌ها ایجاد نکرد و همچنان مردم خانه‌نشین بودند.

با وجود اینکه از بهمن‌ماه سال ۹۹ واردات انواع واکسن نیز آغاز شد، اما واکسیناسیون عمومی با شروع فعالیت دولت سیزدهم در مردادماه سال ۱۴۰۰ که از اولویت برنامه‌های دولت بود، آغاز شد و این امر سرعت یافت. با افزایش مراکز تزریق واکسن در سراسر کشور بخش قابل‌توجهی از جامعه  واکسینه شدند؛ به‌طوری‌که با ورود بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن مورد تایید کرونا از انواع مختلف به کشور، دز سوم نیز تزریق شده است.

انجام واکسیناسیون عمومی رونق به بازار بازگشت

«مصطفی احمدی» رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران، گفت: در سال ۱۳۹۸ با شیوع بیماری کووید - ۱۹ و ترس مردم از همه‌گیری این بیماری؛ وضعیت بازار به هم‌ریخت تا جایی که به دلیل ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها و کاهش شدید خرید مردم  برخی از واحدهای آجیل و خشکبار ورشکست شدند و برخی با سختی به فعالیت خود ادامه دادند.

وی اظهار داشت: با اقدام دولت سیزدهم در ۵ تا ۶ ماه گذشته با انجام واکسیناسیون عمومی رونق به بازار آجیل و خشکبار پس از گذشته دو سال بازگشت به‌طوری‌که مردم با خیال آسوده و با رعایت اصول بهداشتی برای شب عید و ایام نوروز خود خرید می‌کنند و این شرایط برای مردم و اصناف خوشایند است.

علت گرانی آجیل و خشکبار چیست؟

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران افزود: البته به دلیل گرانی قیمت آجیل و خشکبار ناشی از خشک‌سالی که منجر به افت ۶۰  درصدی تولید شد؛ همچنین افزایش خرید تجار خارجی، در اسفندماه امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی میزان خرید روبرو هستیم که بخش عمده آن به کاهش توان خرید مردم بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل دولت برای واکسیناسیون عمومی، همه اعضای صنف ما واکسینه شده‌اند و با ثبت‌نام در سامانه کد سلامت دریافت کرده‌اند و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

احمدی گفت: آجیل و خشکبار شب عید از کالاهای ضروری سبد خانوار نیست، بنابراین در روزهای پایانی سال موردتوجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین امیدواریم فروش این کالا در روزهای پایانی مورد استقبال مردم قرار گیرد تا همه بتوانند از این محصولات در سفره شب عید و ایام نوروز خود بهره‌مند شوند.  درعین‌حال با حمایت و خرید مردم این صنف به حیات خود ادامه دهند.

نقش واکسیناسیون در بازگشت رونق به بازار

«علی بهره‌مند»، رییس اتحادیه صنف قنادی و شیرینی فروشان تهران هم در این مورد به  گفت: انجام واکسیناسیون عمومی بر بازگشت بازار به روال گذشته تاثیر گذار بوده و توانست بار دیگر این بخش را رونق دهد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته حضور مردم در بازار بسیار کمرنگ بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم با آرامش بیشتر در بازار حضور پیدا و اقدام به خرید می‌کنند.

بهره‌مند با بیان اینکه خرید کردن بعد از واکسیناسیون عمومی بهتر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و سنت دیرینه صله‌رحم در این روزها بار دیگر مردم در بازار حضور پیدا کرده‌اند و در فروش بهبود حاصل شده است.

وی تاکید کرد: تمام صنف قنادان واکسینه شده‌اند و کد QR را از سایت مربوطه دریافت و طبق دستورالعمل در محل قابل رویت مشتریان نصب کرده‌اند تا خریداران بدون نگرانی بتوانند در محل حضور پیدا کنند.

منبع: ایرنا اخبار مرتبط ۱۵:۴۱:۰۵ احتمال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در سال آینده ۱۵:۰۹:۴۶ تصمیمات کرونایی لحظه ای و باتوجه به شرایط است ۰۸:۴۹:۱۳ کاهش ۶۰ درصدی عرضه برخی از اقلام آجیل شب عید ۱۴:۰۳:۲۷ افزایش مقاومت بدن مقابل «اومیکرون» با تزریق دوز سوم واکسن کرونا ۰۰:۴۶:۳۱ کرونا ۸۰۰هزار انگلیسی را بیکار کرد ۱۷:۴۲:۰۸ افت بی‌سابقه مصرف نفت هند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو خشکبار دولت شب عید واکسیناسیون ویروس بازار آجیل مصطفی احمدی کرونا واکسیناسیون عمومی انجام واکسیناسیون عمومی واکسیناسیون عمومی رونق آجیل و خشکبار رونق به بازار ایام نوروز شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

برهمین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
به گزارش مهر، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900902

دیگر خبرها

  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس