Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@04:50:15 GMT

واکسن برکت بین المللی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۴۳۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ بعد از قرار گرفتن واکسن برکت در مسیر جهانی شدن و اعلام نیاز اضطراری کشور نیکاراگوئه، با امضای تفاهم نامه از این پس واکسن برکت به این کشور صادر خواهد شد.

  دکتر جمشیدی رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در مراسم امضای تفاهم نامه ارسال واکسن برکت به کشور نیکاراگوئه گفت: بعد از اینکه ظرفیت تولیدی برکت به ۶۰ میلیون رسید و نیاز کشور به واکسن کووید مرتفع شد، حجم زیادی از واکسن بصورت ذخیره داریم که از این فرصت استفاده کرده و گام‌های بعدی برای صادرات بر می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: در بحث بیماری کرونا چشم انداز پیش روی ما این است که با این بیماری همچنان در سال‌های آینده مشکل خواهیم داشت. هنوز ۴۰ کشور دنیا میزان واکسیناسیونشان زیر ۲۵ درصد است و واکسیناسیون دوز اول و دوم در بسیاری از کشور‌ها انجام نشده و ممکن است سال‌های آینده با واریانت‌های جدیدی از بیماری مواجه باشیم. به همین علت ظرفیت سازی گسترده‌ای در کشور ما و گروه داوسی برکت انجام شد و حالا نزدیکی به ۶۰ میلیون دوز واکسن تولید کردیم و در حال اخذ مجوز واکسن امیکرون از وزارت بهداشت هستیم که فرصت خوبی برای حضور قدرتمند ایران برای صادرات واکسن در دنیا است.   دکتر جمشیدی گفت: برای ثبت واکسن در کشور‌های مختلف دنیا، وزارت بهداشت کشور مقصد باید مستندات علمی را تایید و در صورت نیاز بازدید داشته باشد. ما با کشور دوست نیکاراگوئه به این نقطه رسیده ایم و امروز در مرحله امضای تفاهم نامه هستیم. از ۵ کشور دیگر هم درخواست رسمی داشته ایم و در حال مذاکره هستیم.   وی افزود: هرچند گام اولی که بر می‌داریم گام نخست است، ولی امیدوارم مسیری باشد تا کشوری در دنیا برای کالا‌های انسان دوستانه مورد تحریم قرار نگیرد.   امضای این تفاهم نامه در مراسم رسمی با حضور سفیر کشور نیکاراگوئه و دکتر نیکنام معاون بین الملل وزیر بهداشت انجام گرفت.  

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران معاون وزارت بهداشت وزیر بهداشت هیئت مدیره واکسن برکت تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست

یاسر احمدوند از افزایش اعتبار یارانه‌های دانشجویی برای نمایشگاه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این افزایش به تناسب سطح‌بندی گروه‌ها متفاوت است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یاسر احمدوند با اشاره به جدیدترین اخبار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: یارانه‌های خرید نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در بخش دانشجویی افزایشی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارد که این مبلغ به تناسب سطح‌بندی متفاوت است.

وی همچنین درباره حضور پست در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ نیز توضیح داد: قرارداد با پُست برای حمایت از نمایشگاه کتاب، امضا شده و به‌زودی شرایط بهره‌مندی از یارانه‌های ارسال محموله‌های کتاب نیز اعلام خواهد شد.

احمدوند در ادامه بانک ملی را بانک عامل این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد و افزود: ناشران برای حضور در نمایشگاه باید در این بانک حساب داشته باشند و شماره‌حساب با کد مالیاتی آن‌ها متناسب باشد.

به‌گفته وی، این نمایشگاه فرصتی می‌شود تا ناشران بتوانند در ماه‌های نخستین سال کارهای مالیاتی خود را به این بهانه ساماندهی و به‌روز کنند.

 سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد