Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:09:35 GMT

افزایش تسهیلات صندوق‌ پژوهانه به یک میلیارد ریال

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۵۳۹۷

افزایش تسهیلات صندوق‌ پژوهانه به یک میلیارد ریال

به گزارش خبرنگار مهر، مهران اوچی اردبیلی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: امسال ۱۰ واحد فناور مستقر در جهاد دانشگاهی اردبیل برای دریافت وام‌های کم بهره به بانک‌ها معرفی شدند و سال آینده نیز برنامه‌های حمایتی از این واحدها ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا میزان تسهیلات بانکی را به ۲۰۰ میلیون ریال و مساعدت در اخذ تسهیلات از صندوق‌های پژوهانه را به یک میلیارد ریال افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان به دلیل توسعه مناسب زیرساختی در جایگاه مناسبی قرار گرفته و حمایت‌های مطلوبی از واحدهای مستقر می‌کند.

اوچی اردبیلی به کسب عنوان فناور برتر استان، معرفی مخترع برتر استان و پذیرش مقالات فناوران در مجامع علمی اشاره کرد و افزود: به رغم فعالیت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در واحد اردبیل، مطابق با نیاز واحدهای مستقر ۵ کارگاه آموزشی و ۵ رویداد در مرکز رشد برگزار و واحدهای دارای نمونه محصول نیز در ۳ نمایشگاه ملی و استانی شرکت کردند.

وی همچنین درباره واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خاطرنشان کرد: در این مجموعه امکان راه‌اندازی خط تولید اسانس و عصاره وجود دارد و در صورت اخذ حمایت‌های ملی و استانی می‌تواند در تکمیل زنجیره حوزه گیاهان دارویی مؤثر واقع شود.

اوچی اردبیلی با اشاره به تفاهمنامه‌های منعقد شده در این زمینه، اضافه کرد: در قالب این تفاهمنامه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان استان، برنامه‌های مشترک با پارک علم و فناوری اجرا و اکوسیستم فناوری استان تکمیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه بیان کرد: جهاد دانشگاهی با توسعه چشمگیر فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف استان نقش‌آفرینی کرده است.

عزیز حبیبی با اشاره به توسعه قابل توجه جهاد دانشگاهی اردبیل در سال‌های اخیر اظهار کرد: این واحد می‌تواند در حوزه کارآفرینی و فناوری یاریگر سایر دستگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به نحوه جذب واحدهای فناور پیشنهاد کرد: در ارزیابی ایده‌ها از ترکیب داوران با تخصص‌های مختلف استفاده شده و برآیند نظرات آنها ملاک عمل نهایی تلقی شود، و اینکه برای ارزیابی واحدهای متقاضی استاندارد مناسبی تدوین شود.

کد خبر 5449446

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی اردبیل تسهیلات تسهیلات بانکی کارگاه آموزشی مرکز رشد شهرک صنعتی گیاهان دارویی بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا گرگان چهارشنبه آخر سال آیت الله علوی گرگانی آمار کرونا عکس استانها نیمه شعبان خراسان رضوی سفرهای نوروزی مشهد جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند