Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این است که فروشگاه Google Play مملو از تروجان‌ها و برنامه‌های آلوده به بدافزار است که اطلاعات حساس و پول قربانیان را سرقت می‌کنند. محققان امنیت سایبری دکتر وب، اخیراً وضعیت این فروشگاه اپلیکیشن موبایل را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که تعداد برنامه‌های تروجانیزه شده (آلوده به بدافزار) در این فروشگاه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر این اپلیکیشن ها، کیف پول‌های ارز دیجیتال، برنامه‌های مدیریتی، شبیه‌سازی‌های سرمایه‌گذاری و ویرایشگر‌های عکس هستند.

در حالی که شرکت گوگل قبلاً موفق شده بود اکثر این گونه برنامه‌ها را از فروشگاه برنامه خود حذف کند، چند برنامه از جمله (Top Navigation) همچنان در گوگل پلی موجود هستند. این برنامه، همراه با برنامه دیگری از همان توسعه دهنده) به نام (Advice Photo Power، بیش از ۶۰۰۰۰۰ بار دانلود شده است.

در گزارش دکتر وب آمده یکی از مهم‌ترین تهدیدات امسال نسخه‌های مختلف واتساپ هستند که دقیقاً به همین شکل توزیع شده اند. این نسخه‌ها شامل GBWhatsApp، OBWhatsApp یا WhatsApp Plus هستند که ادعا می‌کنند ویژگی‌های بیشتری (زبان‌های اضافی، ویجت‌های صفحه اصلی، مسدود کردن تماس یا سایر ویژگی‌هایی که در برنامه اصلی موجود نیستند) را نسبت به نسخه رسمی واتساپ ارائه می‌دهند.

البته باید به یاد داشت که این گونه تهدیدات فقط مختص گوگل پلی و فروشگاه‌های مشابه نیستند و از سایر جوامع آنلاین مانند وب سایت ها، انجمن‌ها یا کانال‌های مختلف نیز امکان انتشار آن‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید

خط و نشان هکر‌های Lapsus$ برای انویدیا

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل پلی بدافزار جاسوسی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپل دوباره مذاکرات با اوپن ای آی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در برخی ویژگی های جدیدی که در سری آیفون امسال معرفی می شود را آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، ۲ شرکت مذاکرات درباره شرایط توافقنامه و شیوه یکپارچه سازی ویژگی های اوپن ای آی در iOS۱۸(آپدیت آتی سیستم عامل آیفون) را آغاز کرده اند. نشریه بلومبرگ ماه گذشته از مذاکرات اپل برای دریافت مجوز چت بات جمینی گوگل برای قابلیت های جدید آیفون خبر داده بود.

اپل هنوز مشخص نکرده از محصول کدام شرکت در آیفون جدید استفاده می کند و به طور دقیق تر با هر دو شرکت اوپن ای آی و گوگل به توافق می رسد یا یکی از شرکت ها را به طور کامل انتخاب می کند. اپل در راه اندازی هوش مصنوعی که بتواند مانند انسان به سوالات پاسخ نوشتاری یا گفتاری دهد، عقب تر از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل است که هم اکنون این فناوری را در محصولات خود یکپارچه می کنند.

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در فوریه اعلام کرد به میزان قابل توجهی در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند و برنامه های خود برای استفاده از این فناوری را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6089873 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟