Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین با اشاره به اتهامات وزیر خارجه آمریکا علیه چین درباره محکوم نکردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعلام کرد: ما به شدت اظهارات آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه خودداری چین از محکومیت روسیه به علت جنگ علیه اوکراین با موضع این کشور در قبال منشور سازمان ملل در تناقض است را رد و محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام این موضوع گفت: اظهارات بلینکن درباره موضع ما در قبال روسیه، ذهنیت جنگ سرد و اندیشه رویارویی جمعی در واشنگتن را آشکار می کند. چنین سخنانی هیچ گونه کمکی به حل مسایل نمی کند و چین قویاً با آن مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: کلید حل بحران اوکراین در دست آمریکا و ناتو است. در مساله اوکراین، چین همواره با موضع عینی و منصفانه، مطابق با پیچیدگی های مساله اوکراین، به طور مستقل تصمیم گرفته است. چین همواره بر احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها پایبند بوده، اهداف و اصول منشور سازمان ملل را رعایت کرده، به نگرانی های امنیتی همه کشورها اهمیت داده و از تمام تلاش ها در راستای کمک به حل صلح آمیز بحران پشتیبانی می کند. چین به عنوان کشور بزرگ مسئولیت پذیر، برای حفظ صلح و ثبات جهان نقش سازنده ایفا می کند.

این مقام چینی اعلام کرد: سیاست دولت آمریکا درباره گسترش ناتو به سمت شرق، ارتباط مستقیم با بحران کنونی اوکراین دارد. چین امیدوار است آمریکا همراه با اکثر کشورهای در حال توسعه، در سمت صلح و عدالت بایستد تا به کاهش هر چه زودتر تنش در اوضاع اوکراین کمک کند.

این موضع وزارت خارجه چین در حالی است که هئیت نمایندگی چین در اتحادیه اروپا در واکنش به انتقاد آمریکا از موضع پکن در قبال اوکراین اعلام کرد: عامل حمله به سفارت چین در یوگسلاوی را هرگز فراموش نخواهیم کرد و به سخنرانی ناقضان حقوق بشر درباره عدالت نیازی نداریم.

کد خبر 5449623

منبع: مهر

کلیدواژه: چین اوکراین جنگ اوکراین روسیه آخرین اخبار اوکراین حمله روسیه به اوکراین اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ایران ولادیمیر پوتین اربیل فلسطین ولودیمیر زلنسکی خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

دبیر کل ناتو گفت اروپا و آمریکا مدتهاست در عمل به وعده کمک به اوکراین ضعیف عمل کردند.

به گزارش مشرق، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم