Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع از ولایت غور مکتوبی‌ را منتشر کردند که نشان می‌دهد طالبان کارمندان دوره‌ جمهوریت را برکنار کرده‌ و بیست نفر از افراد نزدیک شان را در بست‌های آمریت و مدیریت ریاست معارف در ولسوالی‌های مختلف این ولایت گماشته‌اند.

منابع که نمی‌خواهند نامشان ذکر شود می‌گویند: «طالبان در دو مرحله به صورت سیستماتیک نخست هفده کارمند را برکنار کردند و سپس به تعداد ۳۰ کارمند مسلکی را گویا که بست خالی است برکنار کرده و ۳۰ نفر از افراد طالبان را در سه پیشنهاد جداگانه به وزارت معارف فرستاده‌اند، در حالی‌که همه این افراد به وظایفشان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گفتنی‌است همه افرادی‌که در این سمت‌ها گماشته شده‌اند مولوی، قاری و فارغ مدرسه هستند.

این منابع گفتند: «سرپرست معارف ولایت غور در جلسات مؤسسات غیردولتی اعلام کرده‌است که شش هزار معلم را نیز منفک می‌کنند و به عوض آن اعضای خود را مقرر خواهند کرد».

در عین حال وزارت معارف طالبان ذریعه‌ مکتوبی خواستار ارائه سوانح و شهرت تمام کارمندانی‌‌که در دوره جمهوریت شامل وظیفه شده‌اند، از سوی ریاست‌های معارف ولایت‌ها شده‌ است.

این در حالی‌ست که طالبان چندی پیش در بغلان هفده کارمند حرفه‌ای شرکت برشنا را به دلیل تاجیک‌بودن برکنار و جنگجویانشان را مقرر کرده بودند.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان غور ریاست معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی خطیر برکنار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت مدیره باشگاه استقلال در فاصله ۵ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر تصمیم به برکناری علی خطیر از سمت مدیرعاملی دادند. این نخستین تغییر در باشگاه استقلال از زمان روی کار آمدن هلدینگ خلیج فارس است.

کد خبر 6094718

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • علی خطیر برکنار شد
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی