Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از عالمان دین و برخی از افراد خیرخواه در ولایت غزنی، مراسم عروسی دسته‌جمعی ۲۰ زوج را در این ولایت برگزار کردند که در این مراسم صدها تن از بستگان این ۴۰ پسر و دختر نیز حضور داشتند.

سیدحسین معتمدی، از بنیان‌گذاران این برنامه، می‌گوید‌ که مصارف بلند در عروسی‌ها سبب فقر و بدهکاری خانواده‌ها می‌شود و این خود از مصیبت‌های بزرگ جامعۀ افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا مهدوی، یکی از عروسان این محفل که رخت سپید ازدواج بر تن کرده است، می‌گوید که شرکت در این مراسم با توافق جانبین صورت گرفته است. او از دیگر خانواده‌ها نیز می‌خواهد که از شرکت در عروسی‌های دسته‌جمعی که یک فرهنگ نیکوست، عار نداشته باشند.

قادر رضایی، یکی از دامادان در این محفل، می‌گوید که او به‌دلیل مشکلات اقتصادی و پیش‌گیری از مصارف بی‌جا، حاضر به عروسی دسته‌جمعی شده است.

لازم به یادآوری‌ست که این یازدهمین مراسم عروسی دسته‌جمعی در چند سال پسین در غزنی‌ است که از سوی عالمان دین به‌منظور ترویج فرهنگ «عروسی اسلامی» و جلوگیری از مصارف گزاف در این ولایت صورت می‌گیرد.

مهریهٔ بلند و مصارف بسیار در مراسم عروسی، از مشکلات جدی اجتماعی در افغانستان است که در بیش‌تر موارد، جوانان را مجبور به ترک وطن برای درآمدزایی می‌کنند و شماری از خانواده‌ها پس از عروسی فرزند شان، از افراد جامعه بدهکار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عروسی فقر خانواده ها دسته جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

منابع دیپلماتیک از درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی کشف‌شده در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل