Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آسوشیتدپرس، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در سخنرانی ویدئویی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل تنها راه حل همه بحران‌های کنونی جهان را صلح دانست.

آدهانوم گفت: «آقای رئیس؛ ما امروز سه درخواست فوری داریم. نخست، از شورای امنیت خواستار برقراری آتش بس فوری و یافتن راه حل سیاسی در اوکراین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طولانی شدن جنگ به نفع هیچ کدام از طرف‌ها نیست و ما فقط شاهد رنج افراد آسیب پذیر خواهیم بود. مهمترین داروی نجات بخش در حال حاضر صلح است.

دوم، ما از اهداکنندگان می‌خواهیم با کمک خود نیاز‌های انسانی در اوکراین و کشور‌های همسایه را که روز به روز در حال گسترش است، برطرف کنند. از این اهداکنندگان قدردانی می‌کنم. ما از اهداکنندگان می‌خواهیم با تامین مالی به درخواست پولی سازمان ملل پاسخ دهند.

همانطور که دبیرکل سازمان ملل گفت فقط ۳۶ درصد از نیاز پولی جمع آوری شده است؛ و سوم، در حالی که نگاه‌ها به بحران در اوکراین است دیگر بحران‌ها که منجر به رنج مردم شده است به فراموشی سپرده نشود؛ بحران در افغانستان که بیش از نیمی از جمعیت این کشور نیاز به کمک دارند. سوء تغذیه در میان مردم افغانستان و در کنار دیگر مشکلات، دامن گیر این کشور است.

بحران در اتیوپی که شش میلیون نفر از جمعیت این کشور در منطقه تیگرای در محاصره به سر می‌برند با وجودی که پانصد روز از بحران فاجعه آمیز غذا و بهداشت در این منطقه می‌گذرد. در سوریه نیز بیش از ۱۲ میلیون نفر نیازمند دریافت کمک بهداشتی هستند که حدود نیمی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

در یمن، حدود دو سوم از جمعیت این کشور، معادل بیش از ۲۰ میلیون نفر نیازمند کمک بهداشتی هستند. آقای رئیس، در همه این بحران‌ها تنها راه حل صلح است. یکبار دیگر تکرار می‌کنم تنها راه حل تمام این بحران‌ها صلح است و اکنون جهان بیش از هر زمان دیگری به صلح نیاز دارد. همچنین، بیماری کووید نیز برای جهان خطرناک است».

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران اوکراین سازمان جهانی بهداشت سازمان ملل بحران ها راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088989

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران