Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:49:37 GMT

طرح ترافیکی انتظامی نوروز ۱۴۰۱ در لارستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۸۲۱۳

طرح ترافیکی انتظامی نوروز ۱۴۰۱ در لارستان

سرهنگ یدالله هوشمندی فرمانده پلیس راه جنوب استان فارس گفت: این رزمایش با هدف تسهیل در تردد، انتظام بخشی به عبور و مرور و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی با حضور سازمان‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی راهداری، راه و شهرسازی و پلیس از ۲۵ اسفندماه شروع شده است و تا پایان ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، در جاده‌های جنوب استان فارس به دلیل همسایگی لارستان با استان هرمزگان و بنادر و گمرکات جنوبی و همجواری با جزایر قشم و کیش و همچنین آب و هوای مناسب لارستان و جاذبه‌های زیاد این منطقه شاهد افزایش تردد‌ها هستیم.

سرهنگ هوشمندی گفت: در هر شهرستان با هماهنگی اداره راه و شهرسازی ۲۰ نقطه از نقاط پر تصادف و مستعد حادثه با نصب بنر و تابلو برای آگاهی دادن به رانندگان به ویژه رانندگان غیر بومی مشخص شده است.

فرمانده پلیس راه جنوب فارس گفت: بیش از ۴۰ تیم گشت محسوس و نامحسوس پلیس چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر از جاده‌های شهرستان جنوبی استان فارس را که تحت پوشش قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس هستند تحت نظر دارند و با تخلفات رانندگی حادثه‌ساز که جان و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد، بدون اغماض برخورد قاطع قانونی می‌شود.

او گفت: در مدت اجرای این طرح، گشت‌های کنترل سلامت پلیس راه فعالیتی شبانه‌روزی دارند تا در صورتی که راننده‌ای مشکوک به مصرف مواد مخدر یا مواد روانگردان باشد از آن‌ها تست گرفته شود و چنانچه نتیجه تست مثبت باشد طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، راننده به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم خواهد شد.

سرهنگ هوشمندی گفت: علاوه بر این کنترل رانندگان ناوگان عمومی به ویژه ناوگان مسافربری به صورت ویژه در دستور کار پلیس است و همکاران پلیس راه در قالب مسافر بر رفتار ترافیکی رانندگان اتوبوس نظارت نامحسوس خواهند داشت.

فرمانده پلیس راه جنوب فارس گفت: تیم‌های گشت پلیس مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت هستند و نسبت به کنترل سرعت خودرو‌ها به صورت ویژه اقدام خواهند کرد و با متخلفان بدون اغماض برخورد قاطع قانونی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه جنوب فارس طرح ترافیکی انتظامی نوروز 1401 پلیس راه جنوب استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده شمالی یک‌طرفه شد

به گزارش خبرآنلاین، فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران از یکطرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

مهردر خبری نوشت:سرهنگ ایرج کهریزی از یکطرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود.

کهریزی با بیان اینکه ترافیک در مسیر شمال به جنوب هراز سنگین است گفت: محور هراز از محدوده رودهن به سمت شمال مسدود شده و هم‌وطنان برای سفر به شهرهای شمالی می‌توانند از محورهای جایگزین فیروزکوه و کندوان استفاده کنند.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به اینکه تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز از محدوده آب‌اسک به سمت رودهن یکطرفه شده افزود: در برخی مناطق این محور مثل مشاء و پیست آبعلی با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه سنگین و پرحجم در جریان بوده و در برخی نقاط این محور با افزایش بار ترافیکی روبرو هستیم.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902772

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • برپایی نمایشگاه هنر در لارستان همزمان با هفته کار و کارگر + تصاویر
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • هراز یکطرفه شد