Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:14:08 GMT

باند بین المللی قاچاق انسان در مریوان متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۸۴۱۳

باند بین المللی قاچاق انسان در مریوان متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، کامبیز رستم‌نیا فرمانده انتظامی مریوان اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی مأموران پلیس فتا شهرستان مریوان در رابطه با موضوع قاچاق انسان و به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر اینکه سردسته یک باند بزرگ قاچاق انسان در این شهرستان حضور دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فرد که در مریوان حضور داشت به صورت خیلی گسترده و حرفه‌ای با همکاری سایر اعضای باند و در قبال دریافت وجه اقدام به قاچاق اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اطراف به داخل کشور می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان اظهار کرد: این فرد همچنین ایرانیانی که به هر دلیلی قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشتند به صورت غیرمجاز به کشورهای خارجی انتقال داده و مجوزهای عبور برای این افراد در آن کشورها را جعل و تهیه می‌کرد.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی و فنی شبانه روزی و جمع‌آوری دلایل کافی و شناسایی دقیق محل اختفای متهم پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات پیچیده متهم در چتر اطلاعاتی مأمورین انتظامی قرار گرفته و دستگیر شد.

رستم‌نیا خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم اسناد و مدارک قابل توجهی و همچنین تجهیزات فنی مرتبط با موضوع از جمله روادید بین‌المللی، کیملیک یا کارت‌های اقامت کشور ترکیه، کاغذهای مخصوص صدور کارت اقامت، سیستم‌ها و چاپگرهای پیشرفته که به طرز ماهرانه اقدام به جاساز آنها کرده بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بررسی‌های بعدی مشخص شد متهم در داخل و خارج از کشور در این زمینه فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته است.

کامبیزنیا اظهار داشت: متهم با قرار مناسب روانه زندان شد و تحقیقات بعدی در این رابطه با همکاری پلیس اینترپل در جهت شناسایی سایر افراد مرتبط در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 5449738

منبع: مهر

کلیدواژه: مریوان نیروی انتظامی کردستان پلیس فتا قاچاق انسان بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا آیت الله علوی گرگانی چهارشنبه آخر سال گرگان آمار کرونا نیمه شعبان عکس استانها سفرهای نوروزی خراسان رضوی نوروز 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محور‌های مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد، ۲ دستگاه سواری پژوی حامل موادمخدر را شناسایی و خودرو‌ها را متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و سه قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان