Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از حضور خیل انبوه زائران و عاشقان اهل بیت در کربلای معلی همزمان با نیمه شعبان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های عراقی گزارش دادند: کربلای معلی در آستانه نیمه شعبان و ایام ولادت حضرت صاحب الزمان (ع) مملو از زائران و عاشقان اهل بیت است.

این در حالی است که«انور الموسوی»، رئیس اداره امور خدمات خارجی آستان مقدس امام حسین(ع) در بیانیه ای با اشاره به آمادگی واحدهای خدماتی تولیت آستان قدس حسینی برای اجرای طرح ویژه زیارت نیمه شعبان و بسیج تمامی این بخشها، اعلام کرد که بیش از350 داوطلب از استان‌های مختلف در اجرای این طرح مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حازم راضی الحفاظی»، معاون اداری وزارت حمل و نقل عراق به سهم خود گفت که شرکت‌های وابسته به وزارتخانه تلاش خود برای گروه بندی زائران در شهر مقدس کربلا را تشدید کرده‌اند و این روند تا پایان مراسم زیارت ادامه خواهد یافت.

«یاس خضر مطلک» مدیر بخش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره ترافیک عراق نیز گفت که این اداره برای سازماندهی و همچنین تردد زائران تمام نیروهای خود را بسیج کرده است و همچنین به ادارات ترافیک استان های مجاور دستور داده شده که در صورت نیاز به کاهش ترافیک در خیابان‌های منتهی به شهر کربلا سریعا اعزام شوند.

اداره بهداشت استان کربلا، پیشتر از استقرار تیم‌های بهداشتی و آمادگی بیمارستان‌ها در آستانه مراسم زیارت نیمه شعبان خبر داده بود.

جشنواره سالانه شمع در جوار مقام صاحب الزمان در کربلا

خبرگزاری نون عراق گزارش داد: آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در بیست و دومین جشنواره سالانه شمع، که شب گذشته در جوار مقام صاحب الزمان در شهر کربلای مقدس برگزار شد، 1188 شمع روشن کردند.

در این مراسم که به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد امام مهدی (عج) با حضور هزاران زائر داخلی و خارجی برگزار شد، فعالیت‌های دیگری نظیر خواندن سرودهای مذهبی و شب شعر هم برگزار شد.

قرار است امروز جمعه در شهر سامرای مقدس نیز نظیر چنین مراسمی برگزار شود.

«علی کاظم سلطان» عضو شورای اداری آستان مقدس امام حسین(ع) در این باره گفت: این مراسم هر ساله به مناسبت میلاد با سعادت امام صاحب العصر و الزمان و منجی عام بشریت(عج) توسط آستان‌های مقدس حسینی و عباسی برگزار می‌شود و زائران به همین مناسبت به تعداد عمر امام مهدی(عج) شمع روشن می‌کنند و به شادی و سرور می‌پردازند.

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق کربلا اخبار عراق کربلا نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده اند.

مشرف ادامه داد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار مردمی»، «امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر (ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

کد خبر 6091952 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است