Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@18:05:32 GMT

فرمانداران از اقتصاد روستایی غافل نشوند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۸۵۷۶

فرمانداران از اقتصاد روستایی غافل نشوند

محمود حسینی‌پور با بیان این که تغییرات جدید باید سبب ارتقا سطح مدیریتی در مازندران شود، گفت: شهرستان هایی که دارای ظرفیت های والای روستایی هستند باید مورد توجه جدی فرمانداران برای تحول اقتصادی قرار گیرند. ‎

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سید محمود حسینی پور پنجشنبه شب در آیین معارفه سرپرست فرمانداری محمودآباد، افزود: مازندران نیازمند تحول درحوزه مدیریتی است و یکی از اصلی ترین موانع پیشرفت مازندران مدیریت ناصحیح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تغییر مدیر فقط تغییر یک فرد نیست بلکه تغییر اکولوژی تمام شهر است و تغییرات جدید باید سبب ارتقا سطح مدیریتی در استان باشد.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تمای مدیران باید از ظرفیت نخبگان استفاده کنند، گفت: مسیر حرکت مدیران ما باید به سمتی باشد که تحول بنیادی که در کشورهای توسعه یافته اتفاق افتاد در مازندران محقق شود.
وی ادامه داد: سند آمایش اقتصادی استان در حال بازنگری است و تمام تلاش ما این است که با بهره گیری از نخبگان و فرمانداران، اطلاعات تمامی شهرستان ها پایش و به روز شود و در اختیار استان قرار گیرد.
حسینی پور توجه به گردشگری را از اولویت های اصلی فرمانداران شهرهای ساحلی عنوان کرد و گفت: اگر در بحث گردشگری مازندران برنامه ریزی صحیح صورت گیرد ما می توانیم با جذب توریست خارجی اقتصاد استان را ارتقا بخشیم.
وی با بیان اینکه نوروز امسال پس از دوسال همه گیری کرونا، مازندران میزبان مسافران زیادی خواهد بود، افزود: مسئولین باید با آماده سازی مناسب شهرها و اقدامات مناسب به استقبال نوروز بروند تا بتوانند مدت اقامت گردشگران را در مازندران افزایش دهند و از این طریق اقتصاد مردم محلی را رونق ببخشند.
استاندار مازندران در این مراسم به ظرفیت های محمودآباد و موقعیت استراتژیک آن اشاره کرد و گفت: محمودآباد در کریدور بین راهی مرکز یعنی تهران با شرق و غرب مازندران واقع شده است و سالانه مسیر تردد ۳۰ میلیون گردشگری است که از این منطقه عبور می کنند و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.
وی با بیان اینکه محمودآباد دارای ۳۳ کیلومتر ساحل است، افزود: ظرفیت های محمودآباد شاخص های مثبتی برای توسعه اقتصادی شهرستان است ولی با وجود این ظرفیت ها، شهرستان محمودآباد در مقاطعی عقب مانده است.
وی گفت: متاسفانه با وجود ساحل عظیم شهرستان محمودآباد اقدام مثبتی برای استفاده از آن صورت نگرفته و درآمدی از ساحل و دریا نصیب مردم نشده است.
حسنی پور فراوانی جمعیت در روستاهای محمودآباد را یکی از خصوصیات بارز شهرستان برشمرد و بیان کرد: جمعیت روستایی محمودآباد از جمعیت شهری آن بیشتر است و این یعنی فلش توسعه ما در این شهرستان باید به سمت روستاها باشد و باید روستاهای منطقه به سمت اقتصاد محوری هدایت شوند.
مقام عالی دولت در استان ادامه داد: فرماندار جدید باید نگاه ویژه ای به روستاها داشته باشد و از ظرفیت آنها برای رشد و ارتقا شهرستان استفاده کند.
وی خواستار توجه فرماندار به بخش گردشگری محمودآباد شد و گفت: این شهرستان بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد ولی به دلیل شاخص های گردشگری بالغ بر ۳۰ هزار نفر جمعیت شناور در مقاطع مختلف سال در محمودآباد مستقر می شوند که باید مورد توجه سیستم مدیریتی شهرستان قرار گیرد.
استاندار مازندران همچنین به شهرک صنعتی محمودآباد نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه صنعت ۱۳۲ واحد صنعتی تولیدی در شهرک تشبندان دایر شده است که از این تعداد متاسفانه فقط ۵۷ واحد صنعتی فعال و بقیه راکد هستند.
وی افزود: راه اندازی واحدهای راکد باید در دستور کار فرماندار قرار گیرد تا از طریق بخش صنعتی معضل بیکاری شهرستان مرتفع گردد.
حسینی پور همچنین خواستار صنعتی شدن کشاورزی در محمودآباد شد و گفت: این شهرستان ۱۵ درصد برنج استان را تولید می کند ولی اگر کشاورزی محمودآباد از سنتی به صنعتی ارتقا داده شود سطح تولید برنج به بیش از دو برابر افزایش می یابد.
وی به ظرفیت بالای محمودآباد در تولید گل های شاخه بریده هم اشاره کرد و گفت: با وجود رتبه نخست محمودآباد در تولید گل و گیاه زینتی از این ظرفیت استفاده ای نشده است حال آن که برگزاری جشنواره های گل در این شهرستان می توانست علاوه بر جذب گردشگر دایمی سبب رونق اقتصادی منطقه شود.
حسینی پور با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اداری، رشوه‌خواری از اقدامات اساسی مدیران اداری باشد، افزود: بدون وقفه و سریعا این مبارزه باید شروع شود اگرچه در استان شروع شده و در ادامه فرمانداران این مبارزه را در دستور کار قرار دهند البته مردم و رسانه‌ها باید مطالبه کنند چرا که این مطالبه‌گری اساس و مایه فساد را از بین می‌برد.
در این مراسم با حضور استاندار مازندران، روح الله علیزاده به عنوان‌ سرپرست فرمانداری شهرستان محمودآباد معارفه شد.
همچنین با اهداء لوح سپاس از تلاش های خسرو طالبی در دوره مسئولیت اش به عنوان فرماندار شهرستان محمودآباد قدردانی شد. ‎

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان محمودآباد استاندار مازندران حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری پیش ازظهر دوشنبه در بازدید از غرفه مازندران در نمایشگاه اکسپو با اشاره به بازدید از رفه‌های استان مازندران در نمایشگاه اکسپو مازندران ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های کشاورزی گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی با اشاره به وجود موانع فراروی تولیدات و صادرات محصولات کشاورزی در استان مازندران گفت نمایشگاه‌های نظیر اکسپو محیط مناسبی برای تبادل اقتصادی است و این نمایشگاه روی زنجیره ارزش تاکید کرده است.

وی بر لزوم آموزش دانشجویان دانشگاه‌های استان تاکید کرد و گفت این مسئله سبب می‌شود دانشجویان ما در آینده کارآفرین تبدیل شوند.

استاندار مازندران به عنوان یکی از ظرفیت مازندران در تمامی زنجیره‌ها بسیار زیاد است گفت باید تلاش کنم تا این ظرفیت به حد اعلای خود برسد

کد خبر 6091941

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران