Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:31:07 GMT

عصر غیبت دوران کسب معرفت نسبت به امام عصر(عج) است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۸۸۳۷

عصر غیبت دوران کسب معرفت نسبت به امام عصر(عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر مسجدمقدس جمکران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز پیش از قرائت دعای ندبه امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: عصر ظهور فرصتی طلایی برای رسیدن به معرفت نسبت به امام عصر(ع) است.

وی ادامه داد: ابوجعفر نایب دوم امام عصر(عج)است که ۵۰ سال از ۷۰ سال دوران غیبت صغری امام زمان(عج) از نایبان خاص حضرت بودند که مرحوم محدث قمی در مفاتیح‌الجنان بیان داشتند، وقتی کسی که زیارت عتبات می رود، شش امام را زیارت می‌کند و اگر هیچ کدام را زیارت نکرد و فقط به زیارت نواب خاص امام زمان(عج) رفت همان کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی قمی افزود: شخصی خدمت نایب دوم امام زمان(عج) رسید که گفت می‌خواهم امام زمان(عج) را حضوری زیارت کنم، جناب ابوجعفر در سه جمله پاسخ داد، بسیار خوشحالم که مشتاق زیارت حضرت هستی، برای دیدار حضوری حضرت اصرار نداشته باشد و دعا می‌کنم اگر موفق به دیدار حضرت در عصر ظهور شدی، دیدارت همراه با عافیت، خوبی و خیر باشد.

وی با طرح این سوال که «مگر می شود دیدار با حضرت همراه با خیر و عافیت نباشد؟»، اظهار کرد: بله، چرا که دوران غیبت دوران کسب معرفت به امام عصر(عج) است، اگر نسبت به امام زمان(عج) در عصر غیبت معرفت نداشته باشیم در زمان ظهور حضرت بامشکل مواجه خواهیم شد. در زمان ظهور کسانی همراه حضرت هستندکه معرفت خاص نسبت به حضرت داشته‌اند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: جناب زراره از شاگردان خاص امام صادق(ع) است، از ایشان سوال می کند، من چه دعایی را در زمان غیبت بخوانم که حضرت پاسخ می‌دهند؛ دعای«الهم عرفنی نفسک..» را بخوان که خداشناسی، پیامبرشناسی و بعدامام شناسی را همراه دارد. مرحوم سیدبن طاووس هم نسبت به قرائت این دعا تاکیدات متعددی دارد.

حسینی قمی عصر ظهور را عصر ایثار، گذشت و اقدام خالصانه توصیف کرد و گفت: امروز جریانات و نحله‌های انحرافی دامن جوانان شیعه را گرفته است، باید برای اینکه گمراه نشویم دست در دست نایبان عام امام زمان(عج) که فقها و علما هستند بگذاریم تا در مسیر راستین مهدوی قرارگرفته و حرکت کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۳۲

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینی قمی مسجد مقدس جمکران دعای ندبه نیمه شعبان امام زمان عج امام عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای متولی در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب علاوه بر شریعت باید به قانونی بودن موضوع نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون‌گرا بودن مردم در بسیاری از کشورها لازم الاجرا است و عفاف و حجاب نیز مختص بانوان نبوده و در این بین باید به آقایان نیز در جهت رعایت برخی موارد تذکر داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: کشف حجاب در جامعه کنونی معلول یک سری علت‌ها است و یکی از این علت‌ها شرایط اقتصادی‌است که کاشفان حجاب از آن به عنوان یک ابزار در جهت اعتراض مدنی به شرایط اقتصادی استفاده می‌کنند.

مؤمن تصریح کرد: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین نهادهای مجری در این حوزه آموزش و پرورش است که وظیفه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار در سطح جامعه را برعهده دارد و آموزش و پرورش در عمل به این معروف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 748522

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد