Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:07:06 GMT

پیشنهاد اردوغان برای مذاکرات پوتین -زلنسکی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۹۲۷۳

پیشنهاد اردوغان برای مذاکرات پوتین -زلنسکی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، منابع خبری از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین خبر دادند.

 به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین و وضعیت انسانی در این کشور رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در این تماس تلفنی تصریح کرد که موضع صادقانه آنکارا برای تضمین صلح میان روسیه و اوکراین همچنان پابرجاست.

وی با بیان اینکه اعلام آتش بس دائمی مسیر را برای راه حل بلندمدت هموار خواهد کرد، نسبت به کسب نتایج مثبت از مذاکرات روسیه و اوکراین ابراز امیدواری کرد.

اردوغان ضمن تکرار پیشنهاد خود برای میزبانی از پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در استانبول یا آنکارا تصریح کرد که ممکن است اجماع بر سر برخی مسائل به مذاکره در سطح سران نیاز داشته باشد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه با اشاره به اینکه جنگ به نفع هیچ طرفی نخواهد بود و باید به دیپلماسی فرصت داده شود، بر لزوم نظارت بر وضعیت انسانی و بهره برداری موثر از گذرگاه‌های بشردوستانه تاکید کرد.

پوتین نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد که کشورش تسلیم فشارهای غرب نخواهد شد و تا زمان خلع سلاح کی‌یف عملیات نظامی خود برای حفاظت از دونباس را متوقف نخواهد کرد.

کرملین نیز در بیانیه‌ای دراره گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه همتای ترکیه‌ای خود را در جریان روند گفت وگوها میان مذاکره کنندگان مسکو و کی‌یف قرار داد.

در این بیانیه آمده است: در این گفت‌وگو بر بعد انسانی جنگ اوکراین تاکید شد و اردوغان از پوتین به دلیل کمک به روند خارج کردن شهروندان ترکیه‌ای از اوکراین تشکر و قدردانی کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: در این تماس روسای جمهور دو کشور مسائل مربوط به دستور کار دوجانبه را بررسی و از نتایج مذاکرات اخیر سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو، وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه در آنتالیا و مسکو را ستودند.

طبق این بیانیه، پوتین و اردوغان در ادامه تلاش برای ادامه توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری سودمند متقابل از جمله اجرای پروژه‌های راهبردی در حوزه انرژی را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران سود سهام عدالت نیمه شعبان روسیه و ترکیه پوتین زلینسکی مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران سود سهام عدالت نیمه شعبان قیمت گوشی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان‌ غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093408

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟