Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:35:07 GMT

اصفهان پنجمین روز از بهار میزبان زاینده‌رود است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۹۳۲۶

اصفهان پنجمین روز از بهار میزبان زاینده‌رود است

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از جاری شدن آب در بستر رودخانه زاینده‌رود در پنجمین روز از بهار خبر داد و گفت: این بازگشایی به دنبال پی‌آب کشت پاییزه دوم کشاورزان استان است و طبق جدول آب رودخانه به مدت ۱۰ روز جریان دارد. - اخبار استانها -

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به زمان بازگشایی رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز اظهار داشت: از روز پنجم لغایت پانزدهم فروردین‌ماه آب در بستر رودخانه زاینده‌رود برای کشاورزان شرق استان بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تامین آب شرب خط قرمز ماست و مراقب هستیم که هیچ مشکلی برای آب شرب مردم پیش نیاید و اکنون طبق تابلو مصوب وزارت نیرو تخصیص آب استان‌ها رودخانه زاینده‌رود جاری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه این بازگشایی به دنبال پی‌آب کشت پاییزه دوم کشاورزان استان اصفهان انجام می‌شود، گفت: طبق جدول آب رودخانه به مدت 10 روز جریان خواهد داشت.

زینلیان ادامه داد: ذخیره سد زاینده‌رود تا روز گذشته 257 میلیون متر مکعب آب داشته که وضعیت بسیار خوبی نیست ولی خوشبختانه بارندگی‌های خوب ماه‌های گذشته مطابق نرمال بود.

کاهش 136درصدی زمین‌های کشاورزی حوزه آبخیز زاینده‌رودبرنامه‌های استراتژیک دولت برای احیای زاینده‌رود| ذخیره سد ‌به 161 میلیون متر مکعب رسید‌/ نگرانی تأمین آب شرب برطرف شدآزادسازی حریم رودخانه‌ها به اصفهان رسید/ تخریب 100 ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در حریم زاینده‌رود

وی تصریح کرد: در صدد رهاسازی آب بیشتری در فضای رودخانه بودیم به طوری که از نخستین روز بهار رودخانه جاری شود ولی بر اساس درخواست کشاورزان و مباحث زیست محیطی مقرر شد 10 روز رودخانه جریان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به فعال شدن رودخانه‌های فصلی در برخی از شهرستان‌های استان در نتیجه بارندگی‌های خوب اخیر، اظهار داشت: بازگشایی زاینده‌رود در فروردین‌ماه بر همین اساس است و امیدواریم بارش‌ها به همین منوال ادامه پیدا کند و و وضعیت بسیار بهتر شود.

انتهای پیام/166/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رودخانه زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر