Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@00:57:49 GMT

افزایش ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۹۵۹۶

افزایش ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی

محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم شهرستان راور با اشاره به بازدید از روستا‌های منطقه خورند و فیض آباد شهرستان راور به مطالبات مردم در حوزه‌های بنیاد مسکن، طرح‌های هادی روستایی پرداخت و گفت: علی رغم اینکه در سال‌های اخیر در شرایط خاصی قرار داشتیم و با توجه به زلزله خیزبودن شهرستان راور، میزان بازسازی‌های مسکن شهری و روستایی صورت گرفته در شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان کرمان بالاتر بوده و امیدواریم این عدد به ۹۰ و ۱۰۰ درصد برسد و دیگر خانه غیرمقاوم در شهرستان نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: در دو سال گذشته، نهضت آسفالت در روستا‌های زیادی جلو رفته و جای قدردانی از مسئولان دارد. 

به گفته نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مسئله دیگر روستا‌های شهرستان راور، محدودیت‌های آبی است که اکنون نیز مشکلاتی داریم و اگر مدیریت نشود، مشکلات بیشتر خواهد بود؛ بنابراین با هماهنگی مدیران ارشد استان و مرکز اندیشکده آب اتاق بازرگانی ایران، قرار است ذخیره سازی و استفاده بهینه از آب با روش جدید و با مطالعات علمی در دستور کار قرار گیرد.

او می‌گوید: کارهای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان در حال انجام  است و  به منظور بهره گیری استان‌های شمال شرق کشور این خط از مسیر راور عبور می‌کند.

پور ابراهیمی درباره وضعیت اشتغال و تولید در شهرستان راور گفت: سازه‌های کارخانه لاستیک سازی از خردادماه ۱۴۰۱ نصب خواهد شد و تاکید کرده ایم که همه نیرو‌ها باید بومی باشند؛ مگر اینکه نیروی متخصص در راور نباشد.

او به طرح‌های توسعه فولاد راور پرداخت و گفت: پیش بینی ۲ هزار  و ۵۰۰ تا ۳هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با اجرای این طرح‌ها را داریم که تا امروز ۹۸ درصد از نیرو‌های به کار گرفته شده از فرزندان راور هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در حوزه خوداشتغالی با یکی از بانک ها توافق کرده ایم و قرار است وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد به هر تعداد از جوانان واجد شرایط براساس ضوابط اعطا شود.

او گفت: با توجه به شاخص‌های اقتصادی، روند بهبود عملکرد اقتصادی را در سال آینده می‌توان مدنظر داشت.

به گفته پور ابراهیمی در ۸ سال گذشته، نرخ رشد اقتصادی نامناسبی در کشور داشتیم که میانگین عملکرد اقتصادی دولت در ۸ سال گذشته صفر است و پیش بینی مراکز ملی و بین المللی برای سال آینده حدود ۳ درصد رشد اقتصادی کشورمان است که آغاز مهمی برای اقدامات مثبت است.

او می‌گوید: در نیمه دوم امسال با روی کار آمدن دولت سیزدهم، میزان صادرات غیرنفتی روند بسیار مثبتی پیش گرفته و در ۶ ماه اخیر نسبت به  پارسال۳۰ درصد افزایش داشته و تراز تجاری رو به بهبود است و درآمد‌های ارزی بیشتر شده است که امیدواریم آثار این مسائل را در زندگی مردم شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی مجلس شورای اسلامی شهرستان راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، در سال گذشته صنعت برق کشور شاهد رشد قابل توجه شمار مشترکان در بخش‌های مختلف بود و بر اساس آمار و ارقام موجود تعداد شمار مشترکان به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۵ درصدی داشت.

بر همین اساس شمار مشترکان بخش خانگی از ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار نفر با ۲.۳ درصد افزایش به ۳۲ میلیون و ۳۵۱ هزار مشترک تا پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

همچنین شمار مشترکان بخش عمومی نیز با ۳.۵ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۹۷۷ هزار مشترک رسید.

در بخش کشاورزی نیز تعداد مشترکان این بخش در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳.۵ درصدی داشت و بر اساس گزارش‌ها ۱۸ هزار مشترک در این بخش به تعداد مشترکان برق دار افزوده شد.

در بخش صنعت بر اساس آمار و ارقام موجود ۹ هزار انشعاب برق جدید برای واحدهای صنعتی صادر شد تا شمار کل مشترکان بخش صنعت کشور به ۲۷۷ هزار واحد برسد.

برای مشترکان بخش تجاری نیز در سال گذشته ۱۵۹ هزار انشعاب برق صادر شد و شمار مشترکان این بخش با ۳ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون ۴۴۶ هزار مشترک رسید.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد کل مشترکان صنعت برق نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۲.۵ درصد افزایش از ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزار مشترک رسید.

این گزارش حاکی است در سال ۱۴۰۲ در مجموع برای کل مشترکان ۳۳۳ میلیارد و ۱۷ میلیون کیلووات ساعت برق تأمین شد که ۵۰.۵ درصد آن در بخش‌های مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت مصرف شد.

کد خبر 6089775 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین