Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:15:57 GMT

سربازان گمنام امام زمان(عج) دیده‌بان جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۰۴۹۱

سربازان گمنام امام زمان(عج) دیده‌بان جامعه هستند

ایسنا/اصفهان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) دیده‌بان همیشه بیدار جامعه هستند و خداوند به این‌ها توفیق بدهد که بیش از گذشته در پاسداری از کشور عزیز ما موفق باشند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان، با ذکر روایتی از امیرالمومنین علی(ع) در توصیف ویژگی‌های انسان خوب، اظهار کرو: خوشا به سعادت آن انسانی که عبادتش را خالصا برای خدا انجام می‌دهد و خوشا به حال آن کسی که دلش مشغول چیزی که چشمش می‌بیند، نمی‌شود، چون امور این زمینی همگی زودگذر و گذرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به در پیش بودن عید نوروز و بروز احتمالی برخی چشم و هم چشمی‌ها در جامعه‌ یادآور شد: اقتصاددانان بر این باورند که باید آن زمانی از منزل خارج شد که لباست را پوشیده‌ای، مشخصا نام وسیله ضروری که به آن نیاز داری، اما در خانه نیست را می‌دانی چیست، فقط برای خریدن همان یک قلم خارج شوی و هیچ چیز بیشتر و اضافه‌تری را هم نخری؛  این روزها از افراد و اکثرا از خانم‌ها پرسیده می‌شود چه نیاز دارید؟ نمی‌دانند، می‌گویند برویم بیرون ببینیم چه چیز را نیاز داریم و بخریم.

به گزارش ایسنا، امام جعه اصفهان ادامه داد: اگر چیزی که ببینی را بخری، آن وقت چیزی که نیاز داری را نمی‌توانی بخری چون خرج کردن پول بیشتر از به دست آوردن آن عقل می‌خواهد. ضمن اینکه انسان نباید دل خود را ناراحت کند که چرا خدا چیزی را به دیگری داده، اما به او نداده است؛ چرا به دیگری فرش و خانه داده و به او نداده؛ باید به هر چه خدا داده راضی بود و خدا را شکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته گاهی افراد به دلیل درست عمل نکردن به سختی می‌افتند، چون بی‌جا خرج می‌کنند و به این ترتیب مصداق این ضرب المثل عربی می‌شوند که می‌گوید "در تابستان شیر را خرابش کردی" یعنی آن زمان که وفور شیر در تابستان بود به فکر زمستانت نبودی و حالا در زمستان باید محصولات شیر را از خانه  دیگران طلب و گدایی کند.

طباطبایی‌نژاد با اعتقاد به اینکه روز جمعه، خود یکی از اعیاد مسلمین است، افزود: البته امسال بالاترین عید اسلام هم که همان میلاد امام عصر(عج) است با جمعه قرین شده، چون همان طور که می‌دانید اهل سنت هم معتقد هستند که روزی یکی از فرزندان پیامبر می‌آید و زمین را پراز عدل و داد می‌کند.

وی با بیان اینکه گروه قلیلی از اهل سنت گاه این حقیقت را انکار می‌کنند، به مباحثه علمی خود با یکی از همین افراد اشاره و تصریح کرد: به او گفتم مگر وعده خدا در قرآن دروغ می‌شود؟ آنجا که در قرآن می‌فرماید: "هُوَ الَّذیِ اَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَ دینِ الحَقِّ لِیُـظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه"، یعنی خدا پیغمبر خود را فرستاده تا اسلام بر همه ادیان پیروز ‌شود؛ پرسیدم آیا این وعده تاکنون محقق شده است؟ آن مسلمان اهل سنت گفت نه؛ و من در جواب گفتم، پس ما باید منتظر این روز باشیم، منتظر آمدن کسی که بنا است اهداف همه اولیا و انبیا را پیاده ‌کند، او همان کسی است که ما شیعیان او را به خوبی می‌شناسیم.

امام جمعه اصفهان به مکذبانی که گاه ادعای امامت عصر یا ارتباط با ایشان را می‌کنند، گفت: فردی چند روز پیش دفتر ما آمده بود که من امام عصر هستم، پرسیدم اسمت چیست؟ گفت "ابوالفضل" فرد دیگری چندی پیش آمده بود که من همسر امام عصر(عج) و دیگری می‌گفت من راننده ایشان هستم، این‌ها همه دروغ است.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه تکذیب این مدعیان یک دستور سیاسی است، ادامه داد: برای هیچ واقعه‌ای در اسلام به اندازه امام زمان(عج) روایت وجود ندارد، این روایت‌ها از سوی همه ائمه و درباره غیبت کبری و صغری، اینکه حضرت از کجا ظهور ‌می‌کنند، بعد از ظهور چه می‌کنند، یاران ایشان چه کسانی با چه ویژگی‌هایی هستند است و بنابراین حجت بر ما شیعیان درباره ایشان تمام است.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان‌(عج) گفت: این عزیزان به گردن همه ما حق دارند، امنیت ما مرهون فداکاری‌ها و رشادت‌های این بزرگواران است، آن هم در این دنیای کفر که همه علیه ما هستند، این سربازان عزیز توطئه‌ها را به‌طور مرتب کشف و خنثی می‌کنند که اگر نبودند نمونه این انفجارهایی که در کشورهای دیگر وجود دارد در کشورما هم رخ می‌داد.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: ما دشمنان زیادی داریم، حتی دشمنان ایرانی داریم، مزدورانی که دشمن هستند، همه دشمنان ما که نباید انگلیسی صحبت کنند؟ سربازازن گمنام دیده‌بان همیشه بیدار جامعه ما هستند و خداوند به این‌ها توفیق بدهد که بیش از گذشته در پاسداری از کشور عزیز ما موفق باشند، کشوری که صراطش مستقیم و مبنای آن هم الهی است.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه مردم باید برای ایجاد امنیت در کنار سربازان امام زمان(عج) در کشور و در محله‌ها فعالیت کنند، گفت: مردم ما عاقل و با فضل هستند، همین منافقین یک شبکه بسیار حساسی ایجاد کرده بودند که اگر جز در ایران بود امکان براندازی سریع آنها وجود نداشت، ما باید همه به سربازان گمنام امام زمان(عج) کمک کنیم، اگر در محله‌ای دیدیم کسی کاری غیر عرف تنجام می‌دهد آن را گزارش دهیم، همه باید مثل یک اطلاعاتی باشیم و موارد را اطلاع بدهیم و چشم و دیدبان جامعه باشیم.

خبرنگار: ندا دستان

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام جمعه اصفهان سربازان گمنام امام زمان طباطبایی نژاد امام زمان عج جمعه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هم‌مسیر اتیسم، دوی نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد "هم‌مسیر اتیسم" اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند. بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکارهای دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود.

"هم‌مسیر اتیسم" هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند.

دیگر خبرها

  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم