Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوعاتی چون اعیاد شعبانیه، تجلیل از سربازان گمنام امام زمان، حوادث اوکراین، عملیات شجاعانه سپاه پاسداران در اربیل عراق و موضوعات استان یزد محوری ترین مسائل خطبه های نماز جمعه استان یزد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعاتی چون اعیاد شعبانیه، تجلیل از سربازان گمنام امام زمان، حوادث اوکراین، عملیات شجاعانه سپاه پاسداران در  اربیل عراق و موضوعات استان یزد پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه موقت یزد:عملیات شجاعانه سپاه در اربیل بینی صهیونیست‌ها را به خاک مالید

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد ضمن تبریک ولادت پرخیر و برکت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: آل‌سعود دست نشانده آمریکا و استعمار‌گران جنایت وحشتناکی را در ادامه سلسله جنایت‌های خود مرتکب شدند و در یک روز تعداد زیادی انسان را به قتل رساندند و اعدام کردند.اعدام دسته‌جمعی در عربستان جنایتی بزرگ و جهانی بود

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: خداوند متعال انتقام خون این افراد و سایر انسان‌هایی که مظلومانه به دست این نانجیبان در طول تاریخ کشته شده‌اند را از آن‌ها می‌گیرد و دعا می‌کنیم این انتقام هرچه زودتر گرفته شود.

وی عملیات سپاه پاسداران در اربیل را اقدام شجاعانه، دلیرانه، حساب شده و حکیمانه دانست و افزود: این اقدام بینی دشمنان را به خاک مالید تا بدانند جمهوری اسلامی ایران دیگر کشور قبل از انقلاب نیست بلکه یک کشور متکی به خدا و تلاشگر و شجاع است و فرزندان این مرز و بوم از خود و منافع خود بر اساس حق، انصاف و عدل دفاع می‌کنند.

امروز آیت الله مدرسی تاکید  کرد: ملت و دولت با قدرت بدون واهمه در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان به خصوص دنیای استکباری به سرکردگی آمریکا و غاصبان صیونیستی ایستادگی می‌کند.

امام جمعه موقت یزد به جنگ اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه این جنگ درس‌ها و عبرت‌های زیادی دارد گفت: از آن هنگامی که اردوگاه غرب و شرق پس از جنگ جهانی دوم کشور‌ها را تقسیم کردند و مرز‌هایی را ولو ظالمانه قرار دادند قرار بر این بود که دیگر تجاوز و تعدی صورت نگیرد، اما قانع نشدند و با آن که به وسیله این تقسیم‌بندی منافع بی‌شماری را برای خودشان در نظر گرفتند، اما همچنان مشغول تاخت و تاز و زیاده‌طلبی و آزمندی شدند.

مدرسی یزدی ادامه داد: این وضعیت تا آنجا ادامه پیدا کرد که جنایات متعددی را در جهان انجام دادند و شاید یکی از جنایات غربی‌ها، توطئه‌ای بود که آن‌ها در مقابل همپیمانان قدیمی خود در اوکراین انجام دادند.
وی با اشاره به افزایش اعضای پیمان نظامی ناتو و ورود نیرو‌های نظامی آمریکا در مرز‌های بسیاری از کشور‌ها از جمله نزدیک به روسیه تصریح کرد: اکنون منشا این آزمندی‌ها و زیاده‌طلبی‌های بی‌حد و حصر غرب این جنگی است که فراروی مردم بی‌پناه اوکراین قرار گرفته و چقدر بیچاره است ملتی که به تبع منافع دیگران بخواهد اقتصاد خود را سامان دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد: سند تحول یزد با نگاه ویژه به اسناد بالادستی استان اجرا شود

حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه های این هفته نمازجمعه با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد پرخیر و برکت ولیعصر (عج) و آرزوی تعجیل در فرج آن حضرت اظهار داشت: در شریعت هیچ موضوع و محوری نیست که دارای حکم شرعی نباشد و محوری ترین موضوع ما نیز مهدویت است و مهدویت نیز دارای احکام شرعی فراوان و جامعی است.

وی عنوان کرد: مهدویت از لحاظ شرعی دارای ابعاد اعتقادی، رفتاری و گفتاری است؛ اعتقاد به آن حضرت به عنوان دوازدهمین امام معصوم (ع) و اعتقاد به تولد آن حضرت بر خلاف سایر فرق اسلامی و اینکه صاحب الزمان دادگستر جهان هستند نیز در ردیف واجبات قرار دارد.

مدرسی ادامه داد: در بعد گفتاری، دعا کردن برای آن حضرت یک وظیفه و مسئولیت شرعی است همچنین در بعد رفتاری نیز می توان به گذاشتن دست بر سر و قیام هنگام شنیدن نام مبارک حضرت ولیعصر (عج) اشاره کرد.

انتظار فرج از ویژگی های مکلفین در دوران انتظار است

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: وظایفی که مردم در دوران غیبت دارند به عنوان مسئولیت شرعی است، انتظار فرج از ویژگی های مکلفین در دوران انتظار است و صدقه دادن و مواظبت بر عدم آزار آن حضرت، موضوعاتی مهم در دوران انتظار تا ظهور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران و رشادت‌هایی که در رابطه با امنیت کشور به خرج می دهند و تلاش مداوم برای شناسایی مواضع نفوذی و برخورد قاطعانه در مقابل دشمن به ویژه در جریان حمله به مراکز جاسوسی اربیل در جوار مرزها که هدفی جز نا امن کردن کشور نداشته اند، عنوان کرد: این اتفاق پیام هایی ارزشمند دارد و نشان از قدرت موشکی ایران است و بزرگترین خطر و نمایش توانمندی برای دشمنان ما هم به حساب می آید.

دشمن از ورود به حوزه پیرامونی ایران دست بردارد

مدرسی تاکید کرد: این حرکت نشان از استراتژی جدیدی در سیاست دفاعی ما دارد و پیام سوم این حمله این است که دشمن باید بداند از ورود به حوزه پیرامونی ایران دست بردارد و البته سپاه می توانست از سوریه هم حمله کند اما از ایران حمله کرد که اعلام کند از این پس هر گونه تعرضی مستقیما با حمله و واکنش ایران مواجه می شود و بر همه کشورها و منطقه نیز توانمندی شاخص دفاعی ایران آشکار شد و این موضوع که رژیم اشغالگر توان دفاع را ندارد و نباید از آن پشتیبانی کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: ایران بر مناطق و کشورهای اطراف خود اشراف اطلاعاتی دارد و بر خلاف آنچه که دولت عراق اعلام کرد ما هیچ جاسوس‌خانه ای در این منطقه نداریم و این موضوع برای همگان روشن شد.

امام جمعه مهریز: تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) موجب شکست توطئه دشمنان

حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) قدیمی‌ترین و قدرتمندترین سرویس اطلاعاتی کشور است .

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سربازان گمنام امام زمان (عج) را نیروی شجاع و پایگاه عظیم جهاد و مبارزه می‌دانند که به خوبی توطئه دشمنان را رصد می‌کند.

امام جمعه مهریز بیان کرد: تلاش خالصانه و مومنانه سربازان گمنام امام زمان (عج) موجب شکست توطئه دشمنان علیه نظام و قدرت انقلاب اسلامی شده است .

محی الدینی با تبریک نیمه شعبان و میلاد حضرت حجت (عج) از مردم و جوانان خواست تا نسبت به بزرگداشت باشکوه آن بیش از گذشته در شهرستان اقدام کنند.

وی از مسئولان تقاضا کرد برای زمینه سازی و برگزاری مناسبت‌های مذهبی و ملی به خصوص نیمه شعبان فعالیت لازم را داشته باشند.

امام جمعه مهریز از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که جواب دشمنان به خصوص صهیونیست‌ها را در منطقه خاورمیانه می‌دهند قدردانی کرد.

محی‌الدینی یاد و خاطره مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی گرگانی را گرامیداشت که با روحیه مردمی و انقلابی در خدمت کشور و نظام اسلامی بود.

وی از مردم خواست به دلیل مهاجر پذیر بودن مهریز در طول سال به خصوص ایام نوروز و تعطیلات پیش‌روی میهمان نوازی خود را همانند گذشته نشان دهند.

امام جمعه ابرکوه: وزارت اطلاعات ، مولود انقلاب و برآمده از انقلاب است

امام جمعه ابرکوه با تبریک سالروز ولادت امام زمان (عج) به سربازان خدوم و بی ادعا و گمنام امام زمان (عج) تصریح کرد: این چشمان تیز بین و بصیر با مجاهدت‌های خاموش خود حفظ و سلامتی نظام را صیانت بخشیدند .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی درخطبه های نمازجمعه این هفته شهر ابرکوه با تبریک فرا رسیدن سال نو افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) زمینه موفقیت های همه جانبه را برای نظام ارزشی و ایران اسلامی فراهم ساختند.

وی بابیان اینکه وزارت اطلاعات ، مولود انقلاب و برآمده از انقلاب است یاد آورشد : نیروهای پرتلاش و کارآمدش نیز پرورش یافته در جهت و مکتب انقلاب هستند و وفاداری به میثاقشان با نظام و ولایت و التزام به شرع و دیانت نخستین شاخصه آنها است.

حسینی با تبریک  فرا رسیدن سال نو افزود: در بخش تقویت بنیه دفاعی کشور گامهای  خوبی برداشته شد و ما باید با تکیه به لطف خداوند قدرت دفاعی خود، درس تسلیم به  اشرار خصوصاً جاسوس های خرابکار اسرائیلی که در منطقه ایجادکرده، برخورد قاطع داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهارکرد: جنگ اوکراین نیز محصول زیاده‌خواهی قدرت‌های شرق و غرب است که بر ایشان مشکلات بزرگی  ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا به راحتی پشت دوم متحد خود را در افغانستان و اوکراین خالی کرد و آنان را درگیر مشکلاتی بزرگ کرد و نشان داد که کشوری غیر قابل اعتماد  است.

حسینی اضافه کرد: امیدوارم آغاز قرن جدید که تقارن زمانی میلاد با سعادت امام زمان(عج) است با عنایت الهی آغازی نوید بخش برای نجات بشریت از شرارت و ظلم و جنایت با ظهور مهدی آل محمد (عج)باشد.

امام جمعه بهاباد: سربازان امام زمان برای کشور عزت آفریدند

امام جمعه بهاباد با تبریک روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان(ع) وبا بیان اینکه پیچیده ترین توطئه ها علیه کشورما توسط دشمنان با حضورسربازان گمنام امام زمان عج خنثی شده است گفت: سربازان گمنام امام زمان عج با جانفشانی وگذشتن از جان خود نقش مهمی درتامین امنیت جامعه دارند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درخطبه های نماز جمعه بهاباد افزود امروز اگر ما درجامعه درامنیت به سر می بریم وبا آرامش زندگی میکنیم این کارمهم حاصل زحمات سربازان گمنام امام زمان عج است.

وی افزود: امروز افتخاری است برای ایران اسلامی که سربازان گمنام امام زمان عج درتلاشند تا جامعه درآرامش وامنیت باشد و باید افتخارکرد که این افراد برای کشور عزت آفریدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سربازان گمنام امام زمان عج امام جمعه بخش مرکزی یزد عملیات شجاعانه سپاه امام جمعه موقت یزد سپاه پاسداران خطبه های نماز حجت الاسلام استان یزد نماز جمعه آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان در موقعیت حساسی قرار دارد/ عملیات وعده صادق در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به احترام و افتخار به عملیات تاریخی سپاه گفت: این عملیات نه فقط برای قرن ما که در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است و سابقه ندارد این چنین قدرت نمایی با منطق و با حساب اتفاق بیفتد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت السلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در نشست حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و همچنین بزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری برگزار شد؛ گفت:احترام به معلم به قدری بالاست که امیرالمومنین (ع) فرمودند: "اگر کسی به من حرفی بیاموزد مرا بنده خود کرده است " این نگاه بالنده و برتر اسلام به موضع تعلیم و تربیت است، لذا کسانی که در کرسی تعلم قرار می‌گیرند و آن‌هایی که در کرسی تعلم قرار می‌گیرند، هر دو باید به حقوقی که اسلام برای هر بخش در نظر گرفته است کامل توجه کنند.

وی افزود: بحث تعلیم و تربیت بحث بسیار مهم و ارزشمندی در نگاه دینی است.

او با اشاره به احترام و افتخار به عملیات تاریخی سپاه؛ عنوان کرد: این عملیات نه فقط برای قرن ما که در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است و سابقه ندارد این چنین قدرتنمایی با منطق و باحساب اتفاق بیفتد.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان در ادامه گفت:جمع شما پاسداران جمعی است که سهم عمده مال شماست و شما پاسداران انقلاب این افتخار را تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و با رویکرد و جهت ولایی و اهل بیتی در طول تاریخ ثبت کرده‌اید و تاریخ ایران را برای همیشه درخشان کردید و کاری که سپاه انجام داد بعد‌ها در مورد آن کتاب‌ها خواهند نوشت و هرچه جلوتر برویم زوایای آن مشخص‌تر خواهد شد و نه تنها برای نسل فعلی که نسل‌های بعد از ما هم به آن افتخار خواهند کرد.

وی افزود: ما در یک موقعیت بسیار حساس قرار داریم که نه تنها فقط ما که دنیا در موقعیت حساسی قرار دارد.

او اظهار داشت: تغییر و تحول در دنیا سرعتش فوق العاده بالاست و همه علت‌های تغییر و تحول حتی دست کسانی که می‌خواهند تغییر و تحول دهند هم نیست گاهی اوقات علت‌هایی در کنار آن خلق می‌شود و مسیر تغییر و تحول را به سمت دیگری می‌برد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که در یکی از بی‌رحمانه‌ترین جنگ‌ها بر ما تحمیل شده است جنگ ترکیبی که دارای پیچیدگی و ابهامتی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌گویند ما در پیچ تاریخی قرار داریم؛ عنوان کرد: پیچی تاریخی یعنی کشور در شرایطی قرار دارد که جنگ ترکیبی و چند ضلعی بر ما تحمیل شده است.

شایان ذکر است این نشست با تجلیل از مربیان برتر عقیدتی وسیاسی همراه بود.

دیگر خبرها

  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • جهان در موقعیت حساسی قرار دارد/ عملیات وعده صادق در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان