Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@13:53:14 GMT

دلایل گرانی مرغ تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۲۳۱۷

دلایل گرانی مرغ تشریح شد

.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ گرم در روزهای اخیر، گفت:روزانه بیش از ۸۰۰۰ تن مرغ در کشور تولید می شود و میزان جوجه ریزی برای تامین مرغ شب عید  حدود ۱۳۷تا ۱۴۰میلیون قطعه است. این حجم تولید نیاز بازار را تامین می کند و هیچ کمبودی در تولید نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما عواملی وجود دارد که باعث می‌شود تا حدودی بازار به‌ویژه بازار تهران با مشکلاتی مواجه شود. اول اینکه بسیاری از مرغداران علیرغم رسیدن مرغ تولیدی به سن کشتار به جهت عدم دریافت نهاده از سامانه بازارگاه، ترس از سوختن سهمیه و تحمل زیان کمرشکن جرات بارگیری ندارند و منتظرند تا نهاده آنها بعد از حدود ۴۵ تا ۵٠ روز از جوجه ریزی در سامانه بازارگاه شارژ شود که عملا به جهت توزیع قطره چکانی نه نهاده در بازارگاه برای آنان قابل خرید است و نه اطمینان کتبی از سوی جهاد  برای عدم سوخت سهمیه داده می‌شود و از طرفی نهاده‌ هم شارژ نمی‌شود.

وی افزود: تهران استانی است که میزان تولیدش به اندازه نیازش نیست و مجبور است از استان های معین از جمله گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، اصفهان و قزوین مرغ وارد کند. قبلا مرغ زنده از استان‌های معین به تهران ارسال و در آنجا کشتار و عرضه می شد ولی در حال حاضر در استان ها به صورت جزیره‌ای تصمیم گرفته می شود و اکثرا خروج مرغ زنده را از استان هایشان ممنوع کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: از طرفی حمل و نقل هم با کندی صورت می گیرد و این موضوع باعث شده تا ارسال مرغ به تهران با مشکلاتی مواجه شود.

اسدالله‌نژاد تصریح کرد: متاسفانه  بعد از کشتار نظارت ها کامل نیست و این هم یکی از دلایل عمده سود جویی در بازار مرغ و عرضه به نرخ بالاتر از مصوب  است.

وی در ادامه گفت: واحدهای مرغداری در سراسر کشور با وجود اینکه اکثرا در حال عرضه مرغ هایشان هستند یا هنوز موفق به خرید نهاده نشده‌اند یا خریداری کرده‌اند ولی برایشان ارسال نشده است.

به گفته وی شاهد افزایش هزینه های تولید از جمله  افزایش قیمت جوجه یکروزه، دارو، حمل و نقل، نهاده های دامی و...  هستیم ولی این افزایش قیمت ها بر روی قیمت مصوب اعمال نشده و این در حالیست که مرغداران مرغ هایشان را با نرخ مصوب  عرضه می کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر عرضه مرغ بیش از حدود ۳۱ هزارتومان مورد تایید نیست چون مرغداران مرغ زنده را بین ۱۹ هزارو۵۰۰ تا ۲۱ هزارتومان عرضه می‌کنند؛ در حالی که قیمت‌تمام شده برای آنها بیش از این ارقام است.

منبع: ایسنا اخبار مرتبط ۲۱:۴۹:۳۳ قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان بدون تغییر می ماند ۱۹:۴۲:۱۲ قیمت مرغ قطعه بندی اعلام شد ۰۹:۵۵:۳۵ قیمت جوجه یک روزه به ۱۱ هزار تومان رسید؛ التهاب بازار مرغ در آینده نزدیک ۱۹:۵۸:۵۶ قیمت مرغ در شب یلدا چند؟ ۱۳:۲۶:۱۰ مرغ شب یلدا چند؟ ۱۶:۵۶:۳۹ فوری/ اعلام قیمت جدید مرغ !

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو مرغ قیمت مرغ قیمت مرغ زنده قیمت مرغ قطعه بندی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۸ (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۱۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و ده هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۳۱۴ (چهل و چهار هزار و سیصد و چهارده) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۴۹۱ (چهل و هفت هزار و چهارصد و نود و یک) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با افزایش ۱.۶۶ درصدی، از ۷۶،۷۵۰ (هفتاد و شش هزار و هفتصد و پنجاه) تومان به ۷۸،۰۵۰ (هفتاد و هشت هزار و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۲،۰۶۶ (دوازده هزار و شصت و شش) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۲۰ (یک هزار و نهصد و بیست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۱.۵۳ درصدی، از ۴۴،۸۵۰ (چهل و چهار هزار و هشتصد و پنجاه) تومان به ۴۵،۵۵۰ (چهل و پنج هزار و پانصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۳۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۴۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۰۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟