Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: معمولا با روند نرخ تورم در کشور و افزایش قیمت‌ها انتظار کاهش قیمت در بازار مسکن زیاد نیست و روند قیمت‌ها به موقعیت اقتصادی و سیاسی کشور بستگی زیادی دارد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ گفت: تغییر و تحولات در دولت و انتخاب دولت جدید و برخی مصوبات قانونی در رابطه با جهش تولید مسکن که بعد‌ها نهضت ملی مسکن نامیده شد در سال ۱۴۰۰ از جمله پدیده‌های مثبت بازار مسکن بود که در جهت رونق تولید مسکن امیدوارکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران بیان کرد: مقدماتی نهضت ملی مسکن از تأمین زمین این طرح و ثبت‌نام متقاضیان این طرح در ابتدا روند طولانی پیدا کرد که انتظار می‌رفت این اقدامات سریع‌ترانجام شود تا نتیجه نهایی به نفع متقاضی باشد.

وی افزود: در حال حاضر نیز یک سری مشکلات وجود دارد که در ابتدا تعیین قیمت‌ها باید کارشناسی شود چراکه افزایش قیمت‌هایی ممکن است در طول ساخت پروژه رخ دهد و برای سازندگان هنوز اطمینان‌بخش نیست که بتوانند در این مورد تصمیم‌گیری کنند؛ از طرفی قیمت کارشناسی شده قیمت مناسبی نیست که برای سازندگان به صرفه باشد به همین دلیل افرادی که می‌خواهند ساخت و ساز را شروع کنند اندکی شک و تردید دارند و نگران هستند.

رهبر در ادامه گفت: من چندین بار در جلسات مطرح کردم که تاخیر در کارها، چون با افزایش قیمت مصالح همراه است به نفع مردم که متقاضی نهضت ملی مسکن هستند نیست، چون دائماً قیمت‌ها بالا می‌رود و هرچقدر سریعتر به جمع‌بندی برسیم و کار را شروع کنیم بهتر است چراکه احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

وی افزود: انتظار ما این است که سرعت عمل در ساخت طرح نهضت ملی مسکن بیشتر شود تا پروژه به نفع مردم به پایان برسد.

وی در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۱، گفت: معمولا با روند نرخ تورم در کشور و افزایش قیمت‌ها انتظار کاهش قیمت در بازار مسکن زیاد نیست و روند قیمت‌ها به موقعیت اقتصادی و سیاسی کشور بستگی زیادی دارد.

نایب رئیس انبوه‌سازان کشور گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود ممکن است در قیمت‌ها تأثیرگذار باشد منتها باید منتظر بود تا دید که این اتفاقات به چه صورت رخ می‌دهد و با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها شوکی به اقتصاد کشور وارد می‌شود یا خیر.

وی افزود: مسکن یکی از بخش‌هایی است که تأثیر بسزایی در اقتصاد کلان و کل کشور دارد و می‌توان گفت بخش مسکن لوکوموتیو اقتصاد کشور است و به همان نسبت در اقتصاد کشور اثر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بانک‌ها موظف به تزریق ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به بخش ساخت مسکن هستند

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار مسکن قیمت مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن قیمت مسکن نهضت ملی مسکن افزایش قیمت بازار مسکن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه