Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@15:31:15 GMT

میزبانی باغ فدک از بیش از ۱۵۰ خانواده

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۲۵۸۱

میزبانی باغ فدک از بیش از ۱۵۰ خانواده

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از آماده‌سازی شهر و برنامه‌ریزی‌های گسترده برای خدمت‌رسانی به شهروندان اصفهانی و مسافران نوروزی با شعار «به وقت زندگی» خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ خانواده در باغ فدک ساکن شده‌اند.

به گزارش ایمنا، علی معرک‌نژاد اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از یک ماه قبل فعالیت خود را در زمینه ساماندهی امور مربوط به مسافران و مهمانان نوروزی با شعار «به وقت زندگی» آغاز کرده است و با تشکیل چندین کمیته از جمله کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی، اسکان، ایمنی، بهداشت و سلامت و…، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی را اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستاد همچنین از روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه رسماً افتتاح شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته اسکان در این ستاد وظیفه رسیدگی به اسکان مسافران نوروزی را برعهده دارد، افزود: این کمیته با اولویت‌بندی مکان‌های مورد نظر برای اسکان مسافران نوروزی، به ترتیب هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش و پرورش و منازل استیجاری را در دستور کار قرار داده و از روز بیست‌وهفتم اسفندماه نسبت به جانمایی مسافران در باغ فدک به عنوان محل روباز اسکان مسافران اقدام کرده است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: در روز پنجشنبه هفته گذشته حدود ۵۰ و تاکنون نیز بیش از ۱۵۰ خانواده در باغ فدک ساکن شده‌اند.

وی تدوین و اجرای رویدادهای فرهنگی و اجتماعی را برعهده کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد اجرایی خدمات سفر دانست و اضافه کرد: این کمیته تمرکز بر هفت نقطه در شهر و اجرای رویدادهای موضوع محور را در دستور کار قرار داده است، به این صورت که هر مکان مخصوص برپایی رویدادهای متناسب با حال و هوای آن مکان است و فضای ویژه ای را برای شهروندان و گردشگران فراهم می‌کند؛ به طور مثال میدان امام خمینی (ره) و کوه صفه ویژه رویدادهای خانواده محور، میدان امام علی (ع) ویژه رویدادهای تاریخی، پارک ناژوان ویژه رویدادهای سلامت محور خواهد بود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از دیگر کمیته‌های این ستاد را کمیته خدمات شهری و زیباسازی عنوان کرد و گفت: کلیه اقدامات مربوط به ساماندهی شهر از حیث نظافت و زیباسازی بر عهده این کمیته است و حال و هوای زیبایی را به شهر اصفهان بخشیده است؛ این کمیته در روزهای گذشته نسبت به نصب المان‌های نوروزی با مشارکت هنرمندان و اجرای طرح‌ها و ایده‌های تازه در شهر اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات نیز با تمرکز بر استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب و بهره مندی از فضای مجازی نسبت به تسهیل رفت‌وآمد مسافران نوروزی و کسب اطلاعات لازم درباره شهر اصفهان اقدام کرده است. به این صورت که سازه‌هایی مجهز به کیوآرکد مخصوص ارائه اطلاعات در سطح شهر با نام «اصفهان ما» نصب شده که مسافران می‌توانند با استفاده از آن به کسب اطلاعات لازم درباره آثار دیدنی اصفهان، مسیریابی، شناخت مراکز خدماتی نظیر رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری و بیمارستان‌ها بپردازند.

معرک‌نژاد گفت: سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری اصفهان نیز به منظور ارائه اطلاعات لازم به مسافران به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان نیز مسئول رسیدگی به وضعیت ترافیک شهر در ایام نوروز است، ادامه داد: این کمیته برای ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر نسبت به فعال سازی برخی محوطه‌ها مانند حیاط مدارس آموزش و پرورش جهت پارک خودروها اقدام کرده تا به کمک پارکینگ‌های عمومی شهر بیایند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: مترو نیز در تمامی ایام نوروز فعالیت خواهد داشت، همچنین برای تسهیل در رفت‌وآمد مسافران نوروزی به هسته مرکزی شهر و جلوگیری از افزایش ترافیک، در برخی از ورودی‌های شهر پارکینگ‌هایی تعبیه شده است تا مسافران در صورت تمایل خودروهای خود را در آنجا پارک کرده و با مترو یا اتوبوس راهی مرکز شهر شوند.

کد خبر 562888

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به وقت زندگی شهر کلانشهر باغ فدک اصفهان مدیریت شهری شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسافران نوروزی اقدام کرده باغ فدک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بابایی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امسال سه هزار زائر به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند، گفت: کمیته اعزام نیز با محوریت سپاه، انجام فرآیندهای لازم از قبیل ثبت نام، ساماندهی کاروان‌ها و اعزام را برعهده دارد.

وی افزود: برای اعزام مطلوب زائران چندین کمیته همکاری می‌کنند و متولی کمیته مراسم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان است که این کمیته‌ها برنامه‌های مربوط به سالگرد ارتحال و قیام ۱۵ خرداد را در شهرها و روستاها آغاز کرده است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان گفت: فرمانداران نیز در شهرستان‌ها ستاد شهرستانی و کمیته‌های زیر مجموعه را فعال کنند تا با همکاری مطلوب کمیته‌های زیر مجموعه خدمت رسانی مطلوبی به زائران ارائه شود.

بابایی با بیان اینکه مسؤولیت مراسم‌ها با شورای تبلیغات اسلامی است، افزود: برخی ادارات برنامه‌های برای این ایام دارند که ایجاد هماهنگی بین کمیته ستاد و رفع مشکلات احتمالی هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی را یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمیته‌ها در روند برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان عنوان کرد و گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در پوشش خبری و اطلاع‌رسانی برنامه‌های ستاد ارتحال و قیام ۱۵ خرداد نقش محوری دارند.

کد خبر 6099668

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های خدمت به مددجویان کمیته امداد اصفهان در دهه کرامت
  • آزادی زندانی ۶۱ ساله یزدی با کمک یک خانواده
  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی