Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@15:22:45 GMT

الجزایر درخواست آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۳۳۴۶

الجزایر درخواست آمریکا را رد کرد

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه درپی تنش های اخیر الجزایر با رباط در دسامبر سال گذشته میلادی، مقام های الجزایری اخیرا این خط انتقال گاز را که از مغرب می گذرد، بسته بودند .

 رادیو فرانسه به نقل از منابع الجزایری اعلام کرد امریکا در سفر اخیر وندی شرمن به رباط، مادرید و الجزایر، خواهان ازسرگیری فعالیت این خط انتقال گاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی بحران اوکراین و اعمال تحریم هایی از سوی امریکا علیه روسیه ، آمریکایی ها در پی کمک به همپیمانان اروپایی خود برای جایگزینی گاز وارداتی از روسیه هستند ولی الجزایر که ۱۱درصد از واردات گاز کشورهای اروپایی راتامین می کند درحال حاضر مایل به افزایش صادرات گاز به قاره سبز نیست.

رادیو فرانسه افزود: الجزایر در مواجهه با بحران اوکراین، "جنبه احتیاط " رارعایت می کند زیرا می خواهد روابط خوذ را با مسکو حفظ کرده واز پیوستن به صف حامیان غرب در این بحران خودداری کند.

صادرات گاز از خط انتقال یادشده در پی خوداری الجزایر درپی تنش های سیاسی با مغرب  از تمدید قرارداد فیمابین با این کشور، در ۳۱ اکتبر گذشته قطع شده بود.

به گفته رادیو فرانسه حتی درصورت موافقت الجزایر با افزایش صادرات گاز به اروپا، این اقدام در کوتاه مدت راه حل قابل قبولی به شمار نمی رود چرا که افزایش صادرات گاز در بلندمدت نیاز به سرمایه گذاریهای کلان و بازه زمانی حداقل ۵ساله برای اجرا دارد درحالی که اروپا برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه در تنگناست.

311311

کد خبر 1614305

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: الجزایر صادرات گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ و پرونده‌های مربوط به پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ اعلام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت، پیرو ابلاغ بند 2 مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1401 در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات وفق تصمیمات کمیته یاد شده، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت جهت بررسی درخواستهای ایفای تعهدات ارزی سال 1401 واجدین شرایط "ثبت سفارش تا قبل از پایان دیماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ،1402" تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

شایان ذکر است که ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار جهت بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی وعده صادق 2 بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل