Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@00:22:27 GMT

قیمت مسکن در پونک

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۳۶۰۵

قیمت مسکن در پونک

اقتصادآنلاین_ نادیا سیه‌کار؛ محله پونک تهران از محلات قدیمی و محبوب در شمال غربی تهران است. بخش عمده‌ی محله پونک در منطقه ۵ و بخشی هم در منطقه ۲ واقع شده است.

در حال حاضر پونک یکی از محبوب‌ترین و دنج‌ترین محله‌ها بین افرادی است که به دنبال خرید آپارتمان و ملک هستند‌.

هر چند که محله پونک از قدمت زیادی برخوردار است اما با این وجود، اغلب بافت این محله و ساخت و سازهای صورت گرفته در پونک، نوساز و لوکس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر، توجه اقشار زیادی از جامعه به خرید آپارتمان در پونک جلب شده است.

اقتصاد آنلاین در این راستا به گفتگو با یک کارشناس مشاور املاک پرداخته است. این کارشناس توضیح داد: در منطقه پونک حدود قیمت یک بنای نوساز در لوکیشن‌های خوب تقریبا ۶۵ الی ۷۵ میلیون تومان است که بستگی به متراژ و سن دقیق آن دارد. در کل‌ بصورت دقیق‌تر میانگین قیمت بنای نوساز با توجه به سن آن واحد بین ۶۸ تا ۷۰ میلیون تومان است.

وی در مورد واحدهای قدیمی گفت: سن بنا یک شرط است؛ دارا بودن پارکینگ و آسانسور و انباری و امکانات واحد نیز شرط دیگری است. واحدی بدون این امکانات در پونک، زیر متری ۳۵ میلیون تومان‌ پیدا نمی‌شود مگر در حواشی پونک که شاید بین متری ۳۰ الی ۳۲ میلیون تومان بتوان پیدا کرد‌.

اما قیمت واحدی که امکانات ذکر شده مثل پارکینگ و انباری و آسانسور را داشته باشد از متری ۴۲ الی ۴۳ میلیون تومان شروع می‌شود و زیر این قیمت نیست.

او درباره گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق پونک اظهار داشت: حدفاصل اشرفی اصفهانی تا ستاری، و همت تا نیایش می‌توان گران‌ترین واحدهای آپارتمانی را پیدا کرد. بخشی از پونک نیز که در منطقه ۲ قرار دارد نیز دارای بناهای گرانی است.

ارزان‌ترین قسمت نیز سمت مرادآباد است همچنین در یک‌سری قسمت‌های باغ فیض نیز ملک ارزان یافت می‌شود.

این مشاور املاک ادامه داد: حداقل سرمایه برای خرید واحد نقلی بدون پارکینگ ۶۰ الی ۷۰ متری در پونک، ۱ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان به بالاست. واحد پارکینگ‌دار با همین متراژ حداقل ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون الی ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پیش‌بینی مشاورین املاک این است که هرساله بعد از عید، املاک افزایش قیمت دارند زیرا مالکین و سازنده‌ها قیمت هارا بالا می‌برند و در همین بازه زمانی تا ۱ فروردین به سختی می‌توان واحدی از سازنده ها خرید زیرا منتظر قیمت‌های جدید سال بعد هستند.

وی درمورد اجاره‌بهای واحدها در پونک توضیح داد: بنا به قیمت ملک، اجاره‌بها تعیین می‌شود اما این عدد خیلی واقعی نیست زیرا اجاره یک واحد ۶۰ متری، ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود اما چون در توان مردم نیست مبلغ حقیقی کمتر است. میانگین قیمت بنای نوساز بین متری ۶ الی ۷میلیون و نیم و بنای چندسال ساخت، بین ۴ الی ۵ میلیون تومان است.

اخبار مرتبط ۱۳:۲۵:۵۷ محبوب‌ترین آپارتمان‌های نیروهوایی چند؟/ سر قیمت خرید آپارتمان چانه بزنید! ۱۲:۱۴:۴۳ رکود سنگین بازار مسکن مدل ۱۴۰۰ / ضرر ۲۴ درصدی خریداران مسکن ۱۱:۰۰:۰۰ یک واحد آپارتمان در صادقیه چند؟ ۱۹:۳۶:۰۷ آپارتمان های شمال تهران چند؟ ۱۶:۳۴:۲۶ آپارتمان های یک میلیارد تومانی تهران ۱۴:۲۶:۳۲ قیمت مسکن تهران امروز چند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو قیمت مسکن مسکن خرید مسکن بازار مسکن قیمت مسکن در پونک خرید آپارتمان میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مساله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس گفته برخی از کارشناسان فعال این است، تعداد معاملات بیش از هر چیز وابسته به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و به‌ویژه نرخ ارز بود، با افزایش قیمت دلار حجم معاملات مسکن افزایش می‌یافت و با افزایش حجم معاملات مسکن نهایتاً قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات روند صعودی به خود می‌گرفت.

روند معاملات در سال ۱۴۰۲، متفاوت از همیشه شکل گرفت؛ زیرا در بسیاری از ماه‌های سال ۱۴۰۲ تعداد معاملات رسمی کمتر از ۲۰۰۰ یا بعضاً کمتر از ۱۰۰۰ معامله در ماه بود. حتی افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال نتوانست تکانه جدی در حجم معاملات ایجاد کند.

کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش مداوم قیمت‌ها در صنعت ساختمان موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

یک آپارتمان ۸۲ متری دوخوابه در منطقه ۱۹ محله «خانی‌آباد نو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۸۲) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در همین منطقه در محله «عبدل‌آباد» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

قیمت رهن واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)

متراژ ساختمان

قیمت اجاره (تومان)

قیمت رهن (تومان)

اسفندیاری - بوستان ۶۳ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۶۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۸۲ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۸۰ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۸۰ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۸۲ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک شریعتی ۸۵ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6092329 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد