Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ثبت نام نهضت ملی مسکن امروز به اتمام می‌رسد، رکورد نقدینگی در پایان بهمن‌ماه، میانگین مصرف بنزین کل کشور به روزانه ۱۱۳ میلیون لیتر رسید، اسنپ در آمریکا چقدر حقوق می‌دهد؟ و فروش ۷ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار دولتی را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیره‌نویسی سرخابی‌ها به پایان رسید

رئیس سازمان خصوصی سازی از پایان پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد. حسین قربانزاده در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پذیره نویسی افزایش سرمایه سرخابیها امروز به  پایان رسید. ایستگاه دیگری در مسیر حکمرانی مطلوب باشگاه های استقلال و پرسپولیس با موفقیت طی شد.

پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶  سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از ۱۵ اسفندماه آغاز شده بود.

پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی برای کاهش مصرف نفت

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در راستای طرحی برای کاهش مصرف نفت در پی تشدید نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه پس از حمله روسیه به اوکراین، از مصرف کنندگان خواست کمتر سفر رفته و از حمل و نقل عمومی استفاده و آهسته تر رانندگی کنند. طرح این سازمان که گروهی متشکل از ۳۱ کشور صنعتی است، منعکس کننده جدی بودن کمبود عرضه ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه نفت روسیه به تلافی حمله نظامی به همسایه خود و اجتناب خریداران از دریافت نفت این کشور است که باعث افزایش قیمت‌های سوخت شده است.

طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، این توصیه‌ها که شامل سرعت رانندگی پایینتر، دورکاری، روزهای بدون خودرو در شهرهای بزرگ، حمل و نقل عمومی ارزانتر و سفر مشترک با خودرو است، می‌تواند تقاضا برای نفت را در مدت چهار ماه ۲.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. با توجه به این که عمده تقاضا برای نفت از سوی حمل و نقل است، این طرح به چگونگی استفاده کمتر از نفت برای جابجایی افراد متمرکز شده و تدابیر عینی را تدوین می‌کند که پیشتر در شهرها و کشورهای متعدد اجرا شده‌اند. برخلاف هدف این سازمان، بسیاری از اعضای آن و کشورهای دیگر یارانه‌های بیشتری را به برق و سوخت حمل‌ونقل اختصاص داده‌اند یا سرگرم بحث روی این موضوع هستند. این سازمان در نوامبر برآورد کرده بود یارانه‌های سوخت فسیلی بالاترین نرخ رشد سالانه را در سال ۲۰۲۱ داشتند و به ۴۴۰ میلیارد دلار رسیدند که با تلاش دولت‌های سراسر جهان برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر افزایش قیمت روی داد و مصرف و آلایندگی را افزایش داد. بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی از دولت‌ها خواست این تغییرات را نه تنها به دلایل اقتصادی بلکه برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، دائمی نکنند.

ثبت نام نهضت ملی مسکن امروز به اتمام می‌رسد سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن که با عنوان سامانه ثمن از ۲۸ مهر ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده بود، ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۹ اسفند پس از ۵ ماه به اتمام می‌رسد. در مدت ۵ ماهه این ثبت نام به تدریج شهرهای مختلف به سامانه افزوده شد که همین موضوع یکی از دلایل طولانی شدن و تمدیدهای چند باره زمان ثبت نام متقاضیان بود. رکورد نقدینگی در پایان بهمن‌ماه حجم نقدینگی در پایان بهمن‌ماه سال 1400 (معادل 46241.0 هزار میلیارد ریال) نسبت به پایان سال 1399 معادل 33.0 درصد رشد یافت.   بانک مرکزی در این باره توضیح داده است که 2.6 واحد درصد از رشد نقدینگی در یازده ماهه منتهی به بهمن ماه 1400 مربوط به اضافه شدن اطلاعات خلاصه دفترکل دارایی ها و بدهی های بانک مهر اقتصاد به اطلاعات خلاصه دفترکل دارایی ها و بدهی های بانک سپه (بواسطه ادغام بانکهای متعلق به نیروهای مسلح در بانک سپه) می‌باشد و فاقد آثار پولی است. بر همین اساس نرخ رشد نقدینگی در دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه 1400 به 39.7 درصد رسید که 2.7 واحد درصد از آن مربوط به افزایش پوشش آماری مذکور است.  آخرین موجودی اسکناس و سکه در کشور

تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از جریان اسکناس و سکه‌های رایج نشان می‌دهد که تا پایان دی‌ماه سالجاری، ۸۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بوده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۶.۹ درصد رشد دارد و نسبت به پایان سال گذشته نیز ۴.۵ درصد افزایش یافته است. از ۸۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد اسکناس و مسکوک موجود شبکه بانکی ۷۳ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان در دست مردم در گردش است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۸ درصد رشد داشته و نسبت به پایان سال گذشته با ۰.۳ درصد افزایش مواجه شده است. بر این اساس، معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز از اسکناس و سکه‌های موجود در بانک‌ها قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۱ درصد افزایش داشته و در مقایسه با پایان سال گذشته نیز معادل ۴۹.۱ درصد افزایش یافته است. اما موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی به ۱۳۴۰ میلیارد تومان می‌رسد که افزایش ۸.۱ درصدی نسبت به پایان سال قبل دارد و از این موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی، هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.

مرغ با گرانی همراه شده است؛ دهن کجی به نرخ مصوب

امروز قیمت مرغ در بازار تا 4 هزار تومان افزایش یافت و فروشندگان کیلویی 34 تا 35 هزار تومان می فروختند، ویترین برخی مغازه ها مرغ نداشت روی تابلوی برخی مغازه ها، قیمتی برای مرغ درج نشده بود که دو دلیل داشت یا مرغ نداشتند یا به قیمتی گرانتری می فروختند که نمی خواستند در معرض دید بازرسان باشد. قطعات مرغ در ویترین مغازه ها پُر بود، قیمت‌هایش هم نسبت به خود مرغ خیلی بالاتر و تا دو برابر هم عرضه می‌شد مثلا فیله مرغ کیلویی 65 هزار تومان بود و بقیه قطعات از ران مرغ گرفته تا ساق مرغ به قیمت هایی بین 32500 تا 59000 فروخته می شد. نرخی که ستاد تنظیم بازار برای مرغ مصوب کرده کیلویی 31 هزار تومان است و برخلاف روزهای گذشته امروز مرغ در بازار به نرخ تعیین شده وجود نداشت.‌ مدیر یکی از فروشگاه‌های محصولات پروتئینی در منطقه 19 تهران در این‌باره به خبرنگار فارس می‌گوید: امروز مرغ در میدان بهمن (مکان عرضه عمده) ‌به نرخ مصوب پیدا نمی‌شد و دو سه هزار تومان گرانتر خریدیم و الان با حاشیه سود محدود، کیلویی 35 هزار تومان می‌فروشیم.

تعیین نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ به کجا رسید؟ در پی اعلام نشدن نرخ جدید دیه توسط قوه قضاییه از سوی رئیس کل بیمه مرکزی اعلام شد: تا اطلاع بعدی و اعلام رسمی نرخ دیه توسط قوه قضاییه، نرخ و پوشش تعهدات بیمه ای مشابه قبل اعمال می شود و پس از ابلاغ آن الحاقیه افزایش تعهدات عرضه خواهد شد. /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید   میانگین مصرف بنزین کل کشور به روزانه ۱۱۳ میلیون لیتر رسید

کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف بنزین در کشور گفت: میانگین مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ با توجه به افزایش حجم ترددها در روزهای پایانی سال، به‌صورت میانگین به عدد ۱۱۳ میلیون لیتر رسیده است. وی افزود: میانگین مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای یکم تا روز ۲۷ اسفندماه امسال، روزانه ۹۶ میلیون لیتر بوده است که در مقایسه با اسفندماه پارسال (۹۹) با میانگین روزانه ۸۱ میلیون لیتر، روزانه ۱۵ میلیون لیتر افزایش نشان می‌دهد.

اسنپ در آمریکا چقدر حقوق می‌دهد؟

شرکت اسنپ که مالک اسنپ چت است، برای پشتیبانی از بلندپروازیهای رو به رشد خود در حوزه هایی مانند واقعیت افزوده و ویدیوی کوتاه، کارمندانش بیشتری را استخدام می کند. به گزارش ایسنا، این استخدام کارمندان جدید پس از یک سال پر فراز و نشیب برای اسنپ صورت می گیرد. تبلیغات کنندگان جدید اوایل سال ۲۰۲۱ به پلتفرم Gen-Z سرازیر شدند اما ارزش سهام اسنپ اندکی بعد به دلیل مشکلات زنجیره تامین و چالشهای تبلیغات ناشی از تغییر سیاستهای ردیابی کاربران در iOS اپل، ریزش کرد. درآمد اسنپ سال میلادی گذشته بر مبنای سالانه ۶۴ درصد رشد کرد و شمار کاربران روزانه فعال اسنپ چت که محصول اصلی اسنپ است، در سه ماهه چهارم به ۳۱۹ میلیون نفر افزایش یافت که ۲۰ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ بود. اسنپ همچنین در سال ۲۰۲۱ شمار کارکنانش را به حدود ۵۶۶۱ نفر در سراسر جهان افزایش داد که ۴۷ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ بود.

بررسی آمار وزارت کار آمریکا توسط بیزنس اینسایدر نشان می دهد اسنپ در فاصله اکتبر سال ۲۰۲۰ تا دسامبر سال ۲۰۲۱ به برخی از کارمندانش در آمریکا بین ۵۰ هزار و ۳۱۵ دلار تا ۵۰۰ هزار دلار در سال برای مشاغل مختلف پرداخت کرد و حتی به یک نفر ۱.۹۵ میلیون دلار داد. میانگین حقوق سالانه در اسنپ ۱۵۷ هزار دلار است. بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اسنپ اعلام کرده که متعهد است به همه کارمندانش یک دستمزد قابل معاش بپردازد که به یکپارچگی کار و زندگی سالم و اقتصاد محلی که در آن کار می‌کنند، کمک کند. این شرکت به افرادی که تازه استخدام می شوند، حداقل ۱۵ هزار دلار غیرنقدی عرضه می کند و پایه نرخ حقوق سالانه برای کارمندان در دفتر مرکزی خود در سانتا مونیکا را ۷۰ هزار دلار اعلام کرده است.

بلغارستان حاضر به مذاکره با گازپروم نشد

بلغارستان اعلام کرد که با شرکت گازپروم روسیه برای تمدید قرارداد خرید گاز طبیعی در بحبوحه حمله نظامی مسکو به اوکراین مذاکره نخواهد کرد و منابع دیگری را برای تامین گاز جست و جو می‌کند. این کشور عضو اتحادیه اروپا تحت قرارداد ۱۰ ساله با گازپروم که در پایان سال ۲۰۲۲ منقضی می‌شود، تقریبا همه نیازهای گازی خود را با استفاده از گاز روسیه تامین می‌کند.

آسن واسیلیف، معاون نخست وزیر بلغارستان به رادیوی دولتی بی ان آر گفت: در این وضعیت صحبتی با گازپروم نمی تواند وجود داشته باشد. گزینه های دیگری وجود دارند. این تنها بلغارستان نیست بلکه یک استراتژی اروپایی مشترک است. وی گفت: بلغارستان به دنبال واردات LNG از پایانه ها در ترکیه و یونان و افزایش میزان واردات گاز جمهوری آذربایجان است. بلغارستان که مصرف سالانه گاز این کشور حدود سه میلیارد متر مکعب است، قراردادی با جمهوری آذربایجان برای دریافت یک میلیارد متر مکعب گاز دارد اما تنها پس از این که یک خط لوله گاز جدید با یونان اواخر امسال به بهره برداری برسد، می تواند به طور کامل از این قرارداد بهره مند شود.

فروش ۷ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار دولتی وزارت اقتصاد اعلام کرد که در حراج اوراق بهادار دولتی طی هفته منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار میلیارد تومان از این اوراق به فروش رسید.      

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران نیمه شعبان نوروز 1401 پیمانه اقتصادی بورس دلار مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران نیمه شعبان نوروز 1401 قیمت گوشی آژانس بین المللی انرژی میانگین مصرف بنزین هزار میلیارد تومان پذیره نویسی میلیون لیتر سال ۲۰۲۱ بهمن ماه ثبت نام ۷ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!

وزارت نیرو با راه‌اندازی پویش «با انرژی» قصد دارد مصرف‌کنندگان را به مصرف کمتر برق در آستانه فصل تابستان ترغیب کند. این پویش در حالی راه‌اندازی شده که هرساله در فصل تابستان به دلیل مصرف زیاد برق، کشور با قطعی‌های پیاپی برق روبه‌رو می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، اکنون این پرسش مطرح است که آیا در سال‌های گذشته صرفاً به دلیل نبود کمپین، کشور به‌ویژه صنایع در تابستان‌ها در خاموشی فرو می‌رفتند؟ آیا در حال حاضر وزارت نیرو در کنار راه‌اندازی کمپین، اقدامات دیگر ازجمله جذب سرمایه‌گذار را در این زمینه انجام داده است صرفاً قرار است با به‌کارگیری سلبریتی‌ها و صرف هزینه‌های بی‌مورد از آن‌ها استفاده تبلیغاتی کند؟

چنان‌که امروز آیین رونمایی از کمپین «با انرژی» در محل پردیس سینمایی ملت با حضور مدیرعامل توانیر و برخی چهره‌های فرهنگی و ورزشی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل توانیر، در جمع خبرنگاران درباره هدف از برگزاری این کمپین گفت: یکی از شاخص‌های مصرف، شدت مصرف انرژی در کشور است. این شاخص تقریباً در کشور ایران سه برابر متوسط جهانی است. همیشه نیازمند این هستیم که بهینه مصرف کنیم؛ زیرا تقاضا‌های جدیدی به شبکه اضافه شده و نیاز‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: مشترکانی هستند که بیش از ۸۰ درصد تعداد مشترکان کشور را تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد برق اوج مصرف را آن قشر را استفاده می‌کنند. با این کمپین تلاش می‌شود آن‌ها به صرفه‌جویی تشویق شوند. از همین رو هم جایزه و پاداش صرفه‌جویی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: جایزه‌های متنوعی برای افرادی که مصرف خود را کاهش می‌دهند پیش‌بینی شده است. بیش از ۸۰ میلیون جایزه به کسانی که در کاهش مصرف فعال هستند و مستمراً در این حوزه فعالیت دارند، اهدا خواهد شد.

او ادامه داد: با این کار مشترکان هم برق پایدار دریافت می‌کنند و هم به تامین انرژی بیشتر برای بخش صنایع و کشاورزی کمک می‌کنند. تلاش می‌شود که اقصی نقاط کشور چه در بخش‌هایی که بسیار گرم هستند و چه در بخش‌هایی نظیر بیمارستان‌ها و دیگر بخش‌های خدماتی، تامین انرژی مناسبی داشته باشند.

امکان دریافت چندین نوبت جایزه

مدیرعامل توانیر در پاسخ به این سوال که با وجود ۶۰ مشترک برق چرا ۸۰ میلیون جایزه در نظر گرفته شده است یادآور شد: حدود ۴۲ میلیون مشترک در صنعت برق وجود دارد که از این تعداد ۳۲ میلیون مشترک خانگی هستند. مشترکان خانگی و تجاری که کاهش مصرف برق داشته باشند، به صورت هفتگی در ۲۱ هفته برگزاری پویش، با کاهش مصرف می‌توانند به صورت امتیازی از جوایزی که پیش‌بینی شده است بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: کسانی هستند که می‌توانند چندین بار از این جوایز بهره‌مند شوند و محدودیتی در تعداد جوایز هر مشترک نیست. پیش‌بینی می‌شود کسانی که ۱۵ درصد در بخش خانگی و تجاری کاهش مصرف دهند، از جوایز نفیسی مانند خودرو یا ... به صورت قرعه‌کشی برخوردار شوند.

رجبی مشهدی درباره محل تامین اعتبار برای خرید جوایز گفت: سال گذشته ۴۰ درصد مشترکان خانگی در این طرح مشارکت کردند. امید داریم که امسال با افزایش تعداد مشترکان، انرژی بیشتر را به بخش مولد کشور تحویل دهیم. منابع مورد نیاز برای خرید جوایز از طریق صنایع انرژی بر کشور تامین خواهد شد و مشکلی در تامین اعتبارات نیست. همچنین منابع داخلی داریم و بودجه آن متناسب با میزان مشارکت مردم در این پویش است.

او گفت: این پویش از ابتدای خرداد تا پایان شهریور (حدود چهار ماه) که دوره گرم سال است برگزار می‌شود و اطلاع‌رسانی بیشتر از طریق پویش با انرژی انجام خواهد شد.

انتظار حل شدن بحران برق با درخواست از مصرف‌کنندگان

پویش «با انرژی» از مصرف‌کنندگان انتظار دارد از اواسط اردیبهشت‌ماه تا پایان شهریورماه با زیر نظر داشتن روند مصرف برق خود و کاهش آن، از بحران کمبود برق در تابستان جلوگیری شود. پویش «با انرژی» با هدف تشویق مردم به رعایت مدیریت مصرف آغاز شده و قرار است راهکار‌های مدیریت مصرف را به مصرف‌کنندگان آموزش دهد.

حال راه‌اندازی این پویش و اظهارات مدیرعامل توانیر حاکی از آن است که باز هم قرار است انگشت اتهام خاموشی‌ها به سمت مردم نشانه رود و مدیریت برق از طریق مصرف صورت بگیرد. این در حالی است که طی سال‌های گذشته هم چنین سیاستی وجود داشت و هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نبود.

ناترازی روزانه برق در تابستان سال گذشته به حدود ۱۰ هزار مگاوات رسیده بوده است. هرساله صنایع و تولیدکنندگان پس از تحمل زمستان بدون گاز و مواجهه با تعطیلی‌های پیایی، تابستان را بدون برق سپری می‌کنند.

دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه، رشد ۴.۵ درصدی مصرف برق در هر سال را پیش‌بینی کرده است. به دنبال این پیش‌بینی صنعت برق ایران نیازمند احداث سالانه پنج هزار مگاوات نیروگاه و توسعه انتقال و توزیع نیروی برق است که تحقق آن بدون سرمایه‌گذاری سالانه پنج میلیارد دلاری امکان‌پذیر نیست.

با وجود این، بدون افزایش سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه‌ها برای تولید برق مورد نیاز، انتظار از مصرف‌کنندگان خرد کماکان ادامه دارد. طبیعتاً کاهش مصرف برق افراد جامعه اتفاق خوبی است و باعث کاهش هدررفت این منبع خواهد شد؛ اما نکته مهم این است که مصرف‌کنندگان تاثیر محدودی بر بازار برق ایران دارند. احداث نکردن نیروگاه‌ها، عدم سرمایه‌گذاری مورد نیاز در صنعت برق و در عین حال تعطیلی نیروگاه‌ها بحران برق را بیش از پیش دچار مشکل کرده است.

شایان ذکر است طرح‌های تشویقی و واگذاری بحران به مصرف‌کنندگان و عدم پذیرش مسئولیت وزرا در قبال بحران برق، منجر به حل بحران نمی‌شود. واگذاری حل بحران‌ها به مصرف‌کنندگان و سلب مسئولیت قانون‌گذاران، از رویکرد‌های مهم اتخاذشده در چندین سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده