Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت لاوان از پایان تعمیرات اساسی توربین بخار STG-1404 پالایشگاه نفت لاوان با اعتماد مدیریت و با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت لاوان، خلیل جادری‌پور در توضیح این خبر بیان کرد: در سال‌های اخیر با تلفیق عناصر جوانی، تعهد و توانمندی؛ نیروهای انسانی متخصص توانسته‌اند، تعمیرات دوره‌ای مورد نیاز تجهیزات حساس پالایشگاه را به سرانجام برسانند که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت اجرای تعمیرات اساسی واحدهای تولید برق «نیروگاه بخار» افزود: حدود ۹ سال از نصب و راه اندازی مولد بخار هفت مگاواتی پالایشگاه ساخت شرکت Teriveni به شماره STG-1404 می‌گذرد و بیش از ۵۹۰۰۰ ساعت از کارکرد آن سپری شده است.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت لاوان با تأکید بر اینکه واحدهای تولید برق پالایشگاه نقش مؤثری در استمرار و پایداری تولید فرآورده‌های نفتی واحدهای مختلف عملیاتی پالایشگاه ایفا می‌کنند، تصریح کرد: از این رو انجام تعمیرات اساسی توربین بخار، گیربکس، ژنراتور، کلیه مبدل‌های حرارتی شامل کندانسور، کولر روغن، کولر خنک کن ژنراتور، سیستم خلاءگیری، ادوات ابزار دقیق و سیستم‌های جانبی آن در بهمن‌ماه امسال در دستور کار واحدهای تعمیرات ماشین آلات دوار، ابزاردقیق، برق و تعمیرات دستگاه‌های ثابت و واحد بازرسی فنی قرار گرفت.

جادری‌پور به پنج ویژگی بومی‌سازی تعمیرات با تکیه بر تخصص داخلی اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی انجام تعمیرات اساسی مجموعه توربو ژنراتور با تکیه بر توان نیروهای متخصص، فزایش اعتماد بنفس، خودباوری و کارآیی کارکنان این شرکت بوده است.

وی دومین ویژگی را استفاده حداکثری و بهینه از قطعات یدکی موجود در بخش‌های مختلف توربین بخار، گیربکس و ژنراتور و تجهیزات جانبی دانست و افزود:  انجام این مهم پس از اندازه‌گیری‌ها، بازرسی‌ها و اصلاحات مورد نیاز به‌طور کامل با امکانات موجود پالایشگاه، از نکات بارز عملیات تعمیر و نگهداری دوره‌ای یادشده به شمار می‌آید.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت لاوان استفاده از روتور یدک توربین که بخش‌های عمده آن از جمله پره‌ها، سیل‌ها و ...  به طور کامل از سوی متخصصان شرکت‌های داخلی برای نخستین‌ بار پس از راه‌اندازی نیروگاه بخار پالایشگاه از سال ۱۳۹۰ ساخته شده را سومین ویژگی تعمیرات اساسی فوق خواند و تصریح کرد: در مرتبه چهارم نصب و بکارگیری بعضی از قطعات یدکی حساس توربین از جمله یاتاقان‌ها، چرخ دنده‌های مجموعه Barring Gear، مجموعه مبدل خنک کاری ژنراتور و روغن، اجکتورهای سیستم خلاگیری و... که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده و منجر به کاهش وابستگی به تأمین قطعات از کشور سازنده شده است.

جادری‌پور جلوگیری از هدر رفت هزینه‌های نگهداشت تجهیزات حساس پالایشگاه، وابسته نبودن به متخصصان سازنده خارجی تجهیز (شرکت Triveni هندوستان) و کاهش مصرف قطعات یدکی را پنجمین شاخصه قابل ذکر برشمرد و گفت: مجموعه توربو ژنراتور شماره ۴ نیروگاه بخار پالایشگاه لاوان در اسفندماه با موفقیت و توان حداکثری عملیاتی شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: پالایشگاه لاوان تعمیرات اساسی توربین شرکت پالایش نفت لاوان تعمیرات اساسی توربین بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محسن ذبیحی با اشاره به اینکه اصلاح روابط مالی صنعت برق می‌تواند به سرعت گردش منابع نقدینگی و حذف بروکراسی امکان برنامه‌ریزی و برآورد منابع برای کل سال بهبود نقدینگی بر اساس تلاش شرکت‌ها در وصول استفاده از اعتبار گردش نقدینگی در حساب شرکت‌ها انگیزه وصول معوقات رسوب شده در استان‌ها و حمایت مقامات سیاسی استان بیانجامد، گفت: تأمین منابع مالی در حوزه جاری با توجه به نیازهای منطقی هر شرکت با تعیین ضرایب محاسبه و تعیین شده، انجام خواهد شد و متناسب با آنها منابع لازم در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌ای سعی شده تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانون موجود، برنامه‌های مصوب سالیانه بر اساس منابع در دسترس، اجرا و از طریق کنترل حجم سرمایه گذاری شرکت‌ها از افزایش بدهی‌ها جلوگیری شود.

ذبیحی در عین حال بزرگترین تهدید در راه اجرای طرح مالکیت و استقلال مالی شرکت‌های توزیع را عدم توجه کافی احتمالی برخی از شرکت‌های توزیع به مناسبات و نحوه خرید برق از بورس انرژی و عدم مراقبت و مدیریت دقیق تناسب منابع و مصارف عنوان کرد و در خصوص بدهی سالیان گذشته شرکت‌های توزیع به سازندگان و پیمانکاران نیز گفت: حل اساسی این بدهی‌ها مستلزم اصلاحات اساسی اقتصاد صنعت برق در هزینه انشعاب و دریافت بهای تمام شده قیمت برق است.

وی در همین زمینه افزود: اما در کوتاه مدت استفاده از رسوب معوقات فروش برق و وصول آن در شرایط حاضر، راه حل کوتاه مدت است، ضمن آنکه امیدواریم بخشی از بدهی‌ها نیز از طریق ظرفیت‌های قانونی در دسترس قابل تحقق، در آینده تأمین شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان تأمین برق تعهدات ایجاد شده در حوزه مشترکین جدید را اولویت نخست کارهای حوزه توزیع نیروی برق در کشور اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: طرح‌های مرتبط با گذر از اوج بار سال ١٤٠٣، هوشمندسازی و کنترل پذیری بار و طرح‌های تبدیل شبکه‌های سیمی مسی به کابل خود نگهدار نیز در زمره برنامه‌های اولویت دار سال جاری است.

کد خبر 6089929 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان