Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سال ۱۴۰۰ با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود، تجربه روزهای شاد و غمگین در این سال برایمان کم نبود در این بین آدمای خوب و گمنامی بودند که در بیخ گوشمان بدون هیچ مِنتی برای حال خوب مردم از خودگذشتگی و تلاش می‌کردند.

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری در سالی که گذشت به سراغ آدم‌های خوبی رفت که دردشان درد مردم بود، خواب به چشمشان نمی‌آمد تا بتوانند گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنند، سعی کردیم در حد بضاعت آنان را ببینیم و بنمایانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه قسمتی از گزارش این افراد را با هم مرور می‌کنیم.

روایت بچه‌هایی که «استوری» نذر می‌کنند

داستان گروهی که با گردهم آمدن جوانان شهر دور هم تشکیل شده و هدفشان کمک به نیازمندان است این گروه جهادی که «حامی» نام دارد با تشکیل یک زنجیره از خیرین سعی می‌کنند گره از مشکلات مرم باز کنند.

این گروه جهادی با شیوع کرونا در همه مناسبت‌ها با جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردم و تهیه بسته‌های معیشتی مرهمی هر چند کوچک بر زخم‌های مردم می‌گذارند.

در ۱۴۰۰ توانستند تعداد قابل توجهی جهیزیه، تامین کنند؛ مخارج عمل‌های جراحی تعدادی از بیماران بی‌بضاعت را بدهند؛ در تمام مراحل رزمایش مواسات حرف برای گفتن داشتند، در آغاز مهرماه دل صدها نفر از بچه‌های روستایی و عشایر را با تامین لوازم التحریر و لباس شاد کردند و خلاصه ماموریت‌هایشان نه تمام می‌شود و نه محدود؛ هر جایی که نیازمندی را ببینند به خط می‌شوند.

همین ویژگی‌شان هم باعث شده از پزشک و دندانپزشک تا کارمند و کاسب جذب‌شان شوند و امروز بتوانند یک شبکه قوی از خیرین را دور هم جمع کنند.

راه میانبر آقای عطّار برای پولدار شدن

آقای محمدامین افرا همان عطار شاید گمنام شهر است که خود در کودکی طعم تلخ یتیمی را چشیده اما حالا خود حامی بیش از هزار یتیم در جای جای کشور است.

این آقای عطار رمز موفقیتش در کسب و کار را همین یتیم‌نوازی می‌داند.

معلمی که خود را نذر بچه‌های «سرآقاسید» کرده

بچه‌ها ماشین آقا معلم را که دیدند انگار بال درآوردند و به سرعت به سمت ما دویدند نوع صحبت‌شان خیلی جالب بود چون به آقا معلم قول داده بودند زبان فارسی را یاد بگیرند و پیش او فارسی صحبت کنند یک کلمه فارسی می‌گفتند و ده تا لری...

این داستان جوانی است که در روستای سرآقاسید، یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای چهارمحال و بختیاری به شغل شریف معلمی مشغول است.

آقا مصطفی زندگی خود را نذر بچه‌های روستای سرآقاسید کرده است این را خودش بارها در صحبت‌هایش تکرار می‌کند؛ با خوشی این بچه‌ها، شاد می‌شود و با ناراحتی آنان غمگین می‌شود؛ خلاصه اینکه جان این آقا معلم بسته به جان دانش‌آموزان محرومش. (بیشتر بخوانید)

دو سکانس متفاوت از زندگی این خانم دکتر

دختربچه‌ای که هنوز دست راست و چپ خود را تشخیص نمی‌دهد باید طعم تلخ یتیمی را بچشد و روزگار امروز از او یک خانم دکتر جوان می‌سازد.

خانم دکتری که به زودی به شهر و دیار خود بازمی‌گردد چرا که با خود نذر کرده است اگر خدا کمکم کند و دکتر شوم مردم نیازمند شهرم را رایگان مداوا می‌کنم و به دانش‌آموزان شهرم کمک می‌کنم تا راه موفقیت را پیدا کنند.

این خانم دکتر که خود با حمایت کمیته امداد امروز یک پزشک شده است، برای کمک به بچه‌های محروم هم‌ولایتی‌اش کلی نذر و نیاز کرده و قول داده به زودی به شهرش برگردد و طعم برخورداری را به بچه‌های محروم و کم بضاعت بچشاند. (بیشتر بخوانید)

از موکب‌داری در کربلا تا اشتغال‌زایی در شهرکرد

این گزارش روایت زندگی خانمی است که مأموریت‌های جالبی را برای خود تعریف کرده، پیگیری آسفالت خیابان‌های شهر، موکب‌داری در کربلا، اشتغالزایی، تاسیس صندوق قرض‌الحسنه و ایجاد تعاونی چند منظوره تنها بخشی از ماموریت‌هایش است.

فرخ‌تاج بانو اشک چشمانش را پاک می‌کند و می‌گوید: حاج قاسم حرف آقا را روی زمین نگذاشت اما ما برای عملی کردن رهنمودهای رهبری چه کرده‌ایم؟ آیا ولی امر زمانمان را اطاعت کردیم تا زمان ظهور بتوانیم از امام زمان اطاعت کنیم؟ چگونه پس ادعا می‌کنیم که امام زمان بیا ما هستیم؟ (بیشتر بخوانید)

ماجرای خانه‌ای که امروز یک اداره کار است!

فرخنده صمدزاده خواهر شهید و یک بسیجی فعال است که دغدغه محرومان و مستضعفان جامعه را دارد، وی خانه شخصی خود را به کارگاهی چند منظوره تبدیل کرده و بخشی از آن را مهدکودک (ویژه فرزندان پرسنل)، بخشی را کارگاه قالی‌بافی، بخشی را نانوایی و بخشی را محل بسته‌بندی داروهای گیاهی و صنایع دستی کرده است و توانسته برای ده‌ها نفر از زنان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست اشتغال‌زایی موثر کند و کسانی که تا دیروز چشم‌شان به دست مؤسسه‌های خیریه و نهادهای حمایتی برای دریافت یک بسته معیشتی بود، امروز خود توانمند هستند و درآمدزا شده‌اند. (اینجا بخوانید)

دست و دل‌بازی دخترعموها برای کودکان عشایر

پروین و اشرف دو عموزاده ساکن استان اصفهان هستند که قلب‌شان به عشق کودکان محروم بختیاری می‌تپد؛ در طول سال چند نوبت خانه و خانواده را رها می‌کنند و دل به جاده‌های خاکی زاگرس می‌سپارند و پس از ساعت‌ها پیاده‌روی و کوه‌پیمایی خود را به کودکان محروم می‌رسانند تا لبخندی و شاید دعای خیری از این کودکان تحفه بگیرند.

این دو زن که اصالتا بختیاری و از تبار بی‌بی مریم هستند، سال‌هاست امدادگر مردم و کودکان محروم بختیاری زاگرس‌نشین هستند و در جهت محرومیت‌زدایی در مناطق صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری تلاش می‌کنند در صورتی که محل زندگی آن‌ها در استان دیگر است اما هر چند وقت یکبار با کوله‌باری از بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر با تحمل همه مشقت‌ها به سراغ مردم عشایرنشین می‌روند.(بیشتر بخوانید)

روحانی خودمانی که می‌خواهد همیشه کنار مردم باشد

این گزارش روایت زندگی یک روحانی متفاوت است که به مسجد و هیأت اکتفا نکرده و با حضور در سینما، کوه، اردوی جهادی، دانشگاه و ... تلاش می‌کند با اقشار مردم ارتباط بگیرد و مبلغ دین باشد.

دقت کردید با دیدن بعضی از آدم‌ها زندگی آدم از این رو به اون رو میشه و حال دلش خوب میشه و این حال خوب تا سال‌ها زندگیت رو می‌سازه؟

دیدن اینجور آدم‌ها دل رو وصل می‌کنه به اون بالایی و از رفتار و حرف‌هاشون تازه یاد می‌گیری چطور باید زندگی کنی و هر چی که تا الان زندگی کرده بودی غلط بوده.

یکی از این آدم‌های خاص حجت‌الاسلام محمدرضا عرفان‌نژاد است که برخلاف ذهنیت ما که از روحانیت همیشه یک شخصیت با کلی خط قرمز در ذهن داریم ایشان برخلاف تصورات است. (بیشتر بخوانید)

دستفروشی که صدها نفر را کتابخوان کرده

در این مصاحبه روایتی از یک دستفروش کتاب را می‌خوانید که خیلی‌ها را در شهر کتابخوان کرده و خودش سال‌هاست روزی ۵ ساعت مطالعه می‌کند و قریب به ۴۰ هزار کتاب را خوانده است.

سلیم رزم‌آفرین جوان دهه شصتی و اهل مسجد سلیمان، اصالتا بختیاری، بزرگ شده آبادان و ساکن شهرکرد است که توانسته با دستفروشی کتاب صدها نفر را در این شهر کتابخوان حرفه‌ای کند. (بیشتر بخوانید)

معلمی به توانِ غیرت/ روایت یک معلمی که هر هفته برای رسیدن به روستا عرض رودخانه را در فصل سرما شنا می‌کند

این گزارش روایت یک معلم دهه هفتادی است که برای رسیدن به کلاس درس در این هوای سرد باید از عرض رودخانه خروشان کوهرنگ عبور کند.

محمدرضا علی‌اکبری معلم دهه هفتادی است این معلم چندین سال است که در مناطق محروم و صعب‌العبور مشغول آموزش دانش‌آموزان بختیاری‌نشین است و به گفته خودش این مدرسه در حال حاضر شرایطش به مراتب از مدارس قبلی بهتر است. (بیشتر بخوانید)

 تلاش برای خودکفایی مردمی که 6 ماه در برف محاصره می‌شوند

عباس علیدادی طلبه جوان اهل روستای شمس‌آباد از توابع شهرستان شهرکرد است که از چهار سال پیش برای عمل به تکلیف طلبگی، راهی روستاها و مناطق محروم و دورافتاده می‌شود تا چراغ نور و امید را در دل مردم روشن کند.

آقای علیدادی در روستای خویه دهستان موگویی محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری مشغول خدمت است.

 طلبه‌ای که برای حالِ خوبِ «شُکرآبادی»‌ها همه‌کار می‌کند

علیرضا حیدری سورشجانی طلبه 32 ساله‌ای است که به همراه همسر و فرزندانش به روستای محروم شُکرآباد می‌رود تا به تکلیفش عمل کند، سفری پربرکت که امید را برای اهالی روستا به ارمغان می‌آورد.

حالا ۲ سالی و نیمی است که مشغول خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم روستا است.(بیشتر بخوانید)

سمنی که مردم را پای حل مشکلات مردم می‌آورد

«جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی» یک سازمان مردم‌نهاد است که با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. این سمن با افزایش مشارکت‌جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیلگرانه در ارتقای سطح زندگی اقشار گوناگون تأثیر بسزایی دارد.

چشم‌انداز این سازمان مردم‌نهاد دستیابی به جامعه‌ای سالم از نظر سلامت روان اجتماعی بر پایه تقویت مشارکت‌جویی است.

جالب است که بدانیم سکان هدایت این سازمان مردم‌نهاد در استان چهارمحال و بختیاری در دستان یک بانوی توانمند است.

نرجس محمدی متولد سال ۱۳۶۵ است؛ دانش‌آموخته رشته مشاوره خانواده و هم‌اکنون مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در استان است. (بیشتر بخوانید)

مطب این خانم دکتر به خیریه تبدیل شده است

این گزارش، روایت اتفاقی بود که یک دندانپزشک جوان را به یک گروه جهادی خیریه وصل کرده و زیباترین لحظات زندگی این خانم دکتر را رقم زده است.

این خانم دکتر امروز یک عضو از این گروه جهادی شده و ضمن پذیرش و درمان رایگان بیماران معرفی شده از سوی خیریه، در بین سایر همکاران و پزشکان هم برای جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای دستگیری از مستمندان تلاش می‌کند. مطب این خانم دکتر تبدیل شده به یک شعبه یا دفتر برای انجام برخی از امور خیریه. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/68024/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه جهادی حامی گروه جهادی باران عرفان نژاد آدم های حسابی سال 1400 چهارمحال و بختیاری دانش آموز خوب چهارمحال و بختیاری بیشتر بخوانید خانم دکتر گروه جهادی سلامت روان آدم ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها

قطره از بارش‌ پراکنده باران در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: بیشترین بارش‌ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری از عشایر و کوهنوردان خواست: از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان