Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@22:06:14 GMT

بازخوانی پیام‌های نوروزی امام خمینی(ره)

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۴۶۲۴

بازخوانی پیام‌های نوروزی امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بی‌تردید پیام‌های نوروزی امام خمینی (ره) نقش بی‌بدیلی در شکل‌گیری نهضت  اسلامی از سال ۴۲ تا ۵۷ داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیام‌های نوروزی امام خمینی (ره) بهترین نقشه راه برای مردم و مسئولان بود.

بعد از رحلت امام خمینی و انتخاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، صدور پیام تبریک و بیان نکاتی راهگشا برای مردم جهان و مسئولان در نوروز ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مروری به برخی محورهای مطرح شده در پیام‌های نوروزی امام خمینی(ره) خواهیم داشت.

پیام‌های نوروزی امام خمینی(ره) در سال‌های قبل از انقلاب

«یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ وَ الْأَبصارِ، یا مُدَبِّرَ اللَّیلِ وَ النَّهارِ، یا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوالِ، حَوِّلْ حالَنا الى  أَحْسَنِ الْحال»

پیام نوروز ۱۳۴۲

یکی از مهم‌ترین پیام‌های نوروزی امام خمینی(ره) قبل از انقلاب اسلامی مربوط به نوروز سال ۱۳۴۲ است. در این پیام که در پی اتفاقات سال ۴۱ و اصلاحات آمریکایی در ایران صادر شد، امام خمینی(ره) با اعلام عزای عمومی در نوروز سال ۴۱ فرمودند: «امسال ما عید نداریم و این عید را عزای ملی اعلام می‏‌کنیم، نه به خاطر اینکه مصادف است با شهادت حضرت صادق ـ سلام اللّه‏ علیه؛ آن حضرت مقامش عالی و بلند است، ولادت و شهادتش موجب تحکیم و پیشرفت اسلام است. به قول سیدبن طاووس ـ علیه الرحمه ـ برای شهادت[مثل]امام صادق باید جشن گرفت.

ما در این عید عزاداریم برای مصیبت‌ها و لطمه‏‌هایی که در این سال به اسلام وارد شد، این سال، سال خوشی برای مسلمین نبود، سال خوبی برای روحانیت نبود. علمای دین و روحانیون مورد اهانت قرار گرفتند،عمال پلید استعمار به قرآن جسارت کردند، برای پایمال کردن احکام نورانی قرآن نقشه‏‌ها کشیدند، برنامه‏‌ها ریختند، طرح‌ها دادند.

 

... وظیفۀ علمای دین، وظیفۀ ملت‌های مسلمان سنگین است. همه وظیفه

 آنها که در برابر خطرهایی که متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در عداد مردگانند

دارند که از اسلام دفاع کنند. در برابر توطئه ‏ها بایستند و با آن مقابله کنند. آنها که در برابر خطرهایی که متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در عداد مردگانند... ما زندگی در سایۀ حکومت جباران و ستمکاران را نمی‏‌خواهیم و برای همه گونه حوادثی آماده‏ایم.»

در این پیام مسائلی چون دشمنی رژیم پهلوی با اسلام و روحانیت، وظیفه مسلمانان در دفاع از اسلام، تلاش برای استقلال ممالک اسلامی و قیام علیه تجاوزکاران و استعمارگران مطرح شده است.

پیام نوروز ۱۳۵۷

در دوم فروردین سال ۱۳۵۷ نیز امام خمینی با صدور پیامی خواستار اتحاد مسلمانان و حمایت همه جانبه آنان از لبنان شدند. دو روز بعد و همزمان با اربعین شهدای تبریز امام خمینی (ره) در پیامی خواستار ادامه مبارزه با «ضحاک عصر» شده و فرمودند: «اسلام عزیز از شما ای گروه مسلمان در هر لباس و شغلی هستید استمداد می‌کند و وظیفه همه است که در نجات آن کوشش کنید و ضربه‌هایی که از سلاطین جور خصوصا در این 50 سال حکومت ضد اسلامی و ملی دودمان پهلوی خورده است و می‌خورد جبران کنید و لازم است با کمال قدرت و هوشیاری، اشخاص یا گروه هایی که گرایش به مکتب‌های  غیر اسلامی دارند و به خوی فرصت طلبی می‌خواهند در این اوقات از فرصت استفاده نموده خود را در صفوف شما داخل کنند و به شما در موقعیتش از پشت خنجر بزنند از خود دور کنید و به آنها مجال تحرک ندهید. به غیر مکتب اسلام و شعار اسلامی کشور از خط نجات پیدا نمی‌کند.»

پیام‌های نوروزی بنیانگذار انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب

با مطالعه پیام‌های امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان متوجه شد که پس از انقلاب توجه ویژه ایشان معطوف به جهان اسلام بوده و همواره نسبت به استکبار جهانی حساسیت نشان می دادند.

 

پیام نوروز ۱۳۵۸

فرزندان عزیز اسلام، سربازان و پاسداران فداکار اسلام ـ ایّدکم‏اللّه‏ تعالی

در این سال نو از شما جوانان دلیر و غیوری که کابوس استعمار را به زانو در آوردید تقدیر می‌‏کنم. از شما رزمندگان عزیزی که نهال آزادی را در این مرز

اتحاد و برادری خود را حفظ کنید و از راه تفرقه و اختلاف، مجال فعالیت مجدد را به دست دشمن ندهید

و بوم بارور کردید تشکر می‌‏کنم. موفقیت بیش از پیش شما را در راه رسیدن به پیروزی نهایی از خدای تعالی خواستارم.

در این موقع حساس ـ که باقیماندۀ دشمنان شکست خوردۀ ما در کمین هستند ـ اتحاد و برادری خود را حفظ کنید و از راه تفرقه و اختلاف، مجال فعالیت مجدد را به دست دشمن ندهید. من از دعای خیر به شما عزیزان غافل نیستم.

پیام نوروز ۱۳۵۹

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

حلول سال جدید را ـ که ره‏آورد آن تمامیت ارکان جمهوری اسلامی است ـ به همۀ مستضعفین و ملت شریف ایران تبریک عرض می‏کنم. ارادۀ خداوند متعال ـ وله ‏الشکر ـ تعلق گرفت که این ملت مظلوم را از زیربار ستمگری‌ها و جنایات حکومت طاغوتی و از زیر سلطۀ قدرت‌های ستم پیشه؛ خصوصاً دولت آمریکای جهانخوار نجات دهد و پرچم عدل اسلامی را برفراز کشور عزیزمان به اهتزاز درآورد.

وظیفۀ ماست که در مقابل ابرقدرت‌ها بایستیم و قدرت ایستادن هم داریم؛ به شرط اینکه روشنفکران دست از غرب و شرق و غربزدگی و شرقزدگی بردارند و صراط مستقیم اسلام و ملیت را دنبال کنند... ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی‏‌کنیم کنار بگذاریم؛ زیرا اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نمی‏‌باشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است.

من بار دیگر پشتیبانی خودم را از تمام نهضت‌ها و جبهه‏‌ها و گروه‌هایی که برای رهایی از چنگال ابرقدرت‌های چپ و راست می‏‌جنگند اعلام می‏‌کنم.

من پشتیبانی خود را از فلسطین رشید و لبنان عزیز اعلام می‏‌دارم. من بار دیگر اشغال سَبُعانۀافغانستان را توسط چپاولگران و اشغالگران شرق متجاوز شدیداً محکوم می ‏نمایم، و امیدوارم هر چه زودتر مردم مسلمان و اصیل افغانستان به پیروزی و استقلال حقیقی برسند.

... توجه به خدای متعال و وحدت کلمه اساس پیروزی ما شد؛ و با از یاد بردن رمز پیروزی و سرپیچی از اسلام بزرگ و احکام مقدس آن و پیمودن راه اختلاف و تفرق، خوف آن است که عنایت حق تعالی سلب و راه برای مستکبرین باز و حیله ‏ها و دسیسه‏ های قدرت شیطانی، ملت عزیز ما را به اسارت کشد، و خون های پاکی که در راه استقلال و آزادی ریخته شده و رنج‌هایی که جوانان و پیران عزیز ما برده‏‌اند به هدر رود، و بر کشور اسلامی تا ابد آن گذرد که در رژیم طاغوتی گذشت، و شکست خوردگان از انقلاب اسلامی با ما آن کنند که با مستضعفان مظلوم جهان کرده و می‏‌کنند...

 

پیام نوروز ۱۳۶۰

من این سال نو را به همه مسلمین جهان و ملت‌هاى مظلوم تحت فشار ابرقدرت‌ها و ملت شریف رزمنده ایران تبریک عرض مى‌کنم. مبارک باد بر شما ملت بپاخاسته و بیدار که تمام توان خودتان را در مقابل قدرت هاى بزرگ، که همه بسیج شده اند بر ضد شما، به میدان آوردید؛ و همان طور که در اول نهضت با هم همدست و متحد بودید، امروز هم در این سال جدید هم با هم هستید. و من امیدوارم که بیشتر از پیش با هم برادر و همفکر و هم رزمنده باشید.

آن روز مبارک است بر ما که سلطه جهانخواران بر ملت مظلوم ما و بر سایر ملت هاى مستضعف شکسته شود؛ و تمام ملت ها سرنوشت خودشان را به دست خودشان بگیرند... و من امیدوارم که در این سال جدید هم ملت ما و دولت ما و همه آنهایى که در اداره کشور دخالت دارند، از لشکری‌ها و کشوری‌ها، همه با هم برادر باشند. و این نعمت بزرگى که در قرآن کریم او را نعمت «اخوت» ذکر مى‌فرماید، و همین نعمت اخوت را موجب این مى داند که ما از همه گرفتاری ها نجات پیدا کنیم، من در این سال جدید امیدوارم

 من در این سال جدید امیدوارم که همه با هم برادر باشند؛ و همه با هم در مصالح این کشور پیش بروند؛ و دست قدرت‌ها را از کشور خودشان کوتاه کنند؛ و همه مسلمین جهان توجه بکنند

که همه با هم برادر باشند؛ و همه با هم در مصالح این کشور پیش بروند؛ و دست قدرت‌ها را از کشور خودشان کوتاه کنند؛ و همه مسلمین جهان توجه بکنند به این آیاتى که در قرآن کریم براى وحدت مسلمین نازل شده است و مسلمین را دعوت به وحدت و اعتصام به حبل اللَّه، که همان اسلام است، فرموده است، همه توجه کنند؛ و این سال نو را با مبارکى و میمنت در زیر پرچم پر افتخار اسلام و دستورات نورانى خداى تبارک و تعالى مجتمع بشوند؛ و دست قدرت هاى بزرگ را که هیچ فکر نمى کنند الّا براى مصالح خودشان و چپاول کردن ذخایر ملت هاى ضعیف، با هم باشند همه تا این دست هاى چپاولگر قطع بشود. و ملت ها و دولت هاى اسلامى همه با هم مجتمع باشند؛ همه با هم برادر باشند؛ برابر باشند ...

و من امیدوارم که خداوند این سال را سال رحمت، سال برکت، سال صفا، سال برادرى، سال برابرى، قرار بدهد؛ و تمام ملت و دولت و دست اندرکارها تماماً مجتمع باشند و با هم این کشور را به سلامتى و سعادت، همه چیزهایى که احتیاج دارد تهیه کنند و کارسازى کنند و از کارهاى ناشایستى هم که در کشور واقع مى شود، و این لازمه یک انقلاب است، جلوگیرى کنند؛

و مملکت ما در سال آینده و در این سال، در همین سالى که هستیم، مملکتى باشد که قانون فقط حکم کند. هیچ کس غیر قانون حکم نکند و تمام مجرى قانون باشند؛ و کسى در حدود غیر قانونى عمل نکند، و همه در حدود خودشان عمل کنند. و ان‌شاءاللَّه سعادت و سلامت براى تمام مسلمین و براى خصوص کشور ما و کشور عراق باشد؛ که این جرثومه فساد کنار برود و مسلمین عراق و ایران آزاد باشند. و امیدوارم که سعادت و سلامت براى همه باشد.

و ان شاء اللَّه فلسطین آزاد بشود و بیت المقدس، آنکه مسجد همه مسلمین است به حال اول برگردد. و آنهایى که به مسلمین ظلم و ستم مى کنند ان شاء اللَّه خداوند دفع شرّ آنها را بکند.

 

پیام نوروز ۱۳۶۱

تمام قلوب و تمام ابصار و بصیرت ها در دست خداى تبارک تعالى و ید قدرت اوست. اوست که تدبیر مى‌کند جهان را، لیل و نهار را، و اوست که قلوب را متحول مى کند، و بصیرت ها را روشن مى کند.

... مبارک باشد این روز جدید و این سال نو بر همه کسانى که قدرت ایمانشان به رشد رسیده است، و امید است به حد اعلاى رشد برسد، و نثار کردن خون پیش آنها با شجاعت و با تصمیم عزم، یک چیز تازه اى است و یک چیزى است که تحقق پیدا کرده است. ایثار در این ملت به حد رشد رسیده است و ان شاء اللَّه در آتیه خواهد رسید. و من امیدوارم که این سال مثل سال سابق و مثل همیشه سالى باشد که هم مبارک باشد، و هم تمام ارگان‌هاى دولتى بر طبق قوانین اسلامى عمل کنند، و مشکلات را به قدرت ایمان و پشتیبانى ملت یکى را بعد از دیگرى از بین ببرند....

پیام نوروز ۱۳۶۲

خداوند به همۀ عالَم نعمت فراوان داده است و قابل احصا نیست. و ما هم قدرت بر اینکه احصا کنیم نعمت های خدای تبارک و تعالی را نداریم، لکنوَ امّا بِنِعْمَةِ‏رَبِّکَ فَحَدِّث تا آن اندازه‏ای که می‏ توانیم. آن چیزی که به ملت ما

آن چیزی که به ملت ما خدای تبارک و تعالی عنایت فرموده است بسیار است. از آن جمله نجات از آن انحطاط فرهنگی و اخلاقی و وصول به مراتبی از مراتب اخلاق و فرهنگ، و پیروزی در جبهه‏‌ها

خدای تبارک و تعالی عنایت فرموده است بسیار است. از آن جمله نجات از آن انحطاط فرهنگی و اخلاقی و وصول به مراتبی از مراتب اخلاق و فرهنگ، و پیروزی در جبهه‏ ها، و بالاتر از آن پیروزی بر نفس که برای جوان های ما در قشر وسیعی حاصل شده است. و من امیدوارم که برای همۀ ما این پیروزی معنوی واین تسلط بر نفس و این تسلط بر شیطان نفس حاصل بشود.... من از خداى تبارک و تعالى خواستارم که خداوند این ملت را و این جوان هاى عزیز ما را و این شهداى ما را و تمام معلولین ما را، همه را غرق رحمت خودش کند، و ما را به هدایت خودش به راه راست هدایت بفرماید.

 

پیام نوروز ۱۳۶۳

از خداى تبارک و تعالى خواستارم که به برکت حضرت ولى امر- سلام اللَّه علیه- که این کشور، کشور اوست، این سال جدید را بر همه مسلمین جهان خصوصاً بر ملت عزیز ما مبارک کند.

و من امیدوارم که به یمن برکات حضرت صاحب- سلام اللَّه علیه و روحى فداه- این کشور، کشور پیشرفته اى بشود از حیث اخلاق، از حیث دیانت، از حیث معنویات و از حیث همه چیزها، مادیات و همه چیز. و بحمد اللَّه ما هر روزى را که مى گذرانیم از روز سابق براى ما بهتر است. و من امیدوارم که این سال بهتر از همه سال ها باشد و خداوند همه را توفیق بدهد که قدر نعمت هاى خدا را بدانند و بدانند که همه چیز از اوست. ...

پیام نوروز ۱۳۶۴

... همۀ گرفتاری های جهان مال این قدرت های بزرگی است که ادعا می‏‌کنند که ما برای صلح این کارها را می کنیم. این همه جنایت می ‏کنند، این همه کشورها را به خون می‏ کشند و ادعا می‏ کنند که ما نمی ‏توانیم ببینیم که حقوق بشر از بین می‏ رود. اینها ادعایی است که آنها می‏ کنند که هیچ واقعیت ندارد، بلکه خلافش واقعیت دارد و مسلمین در غفلت هستند، مستضعفین جهان غفلت دارند. این بارقه‏ ای که در ایران پیدا شد اگر چنانچه ملت‏ های سایر کشورهای مسلمین به اینجا ملحق بشوند و همه با هم دست به هم بدهند و در مقابل این همه جنایاتی که به بشر و بشریت می‏ شود، بایستند کارها اصلاح می‏ شود.

پیام نوروز ۱۳۶۵

خدایا! ما را در این سال نو از این حالى که داریم عوض کن. ما گرفتار هواهاى نفسانى هستیم و تو مى دانى، و تو مى توانى ما را نجات بدهى. خداوندا! این پیروزی هاى چشمگیرى که براى ما و ملت ما و براى اسلام حاصل شده است، طورى کن که در قلوب ما تأثیر سوء نگذارد و ما را مغرور نکند. ما را از آن راهى که انبیا- علیهم السلام- داشتند منحرف نکند. من امیدوارم که این سال نو، به همه ملت هاى اسلامى و خصوصاً ملت تحت ستم ایران که سالهاى طولانى در گرفتارى بودند، مبارک کند.

... خداوندا! اینها را پیروز کن. ما را در جهاد نفس پیروز کن. همه را در جهاد نفس پیروز کن. ما را به تکالیف خودمان آشنا کن. ما را به وظایفى که با این ملت داریم آشنا کن. خدمت ما را پیش خودت که خدمت به اینها خدمت به تو است، این را بپذیر. دین و دنیاى ما را حفظ کن. این سال را مبارک کن بر همه قشرهاى ملت ما. خدایا! دل هاى اینهایى که مخالف با این جمهورى هستند، این دل هاى اینها را برگردان، تو مقلب القلوب هستى. 

پیام نوروز ۱۳۶۶

نوروز امسال یک خصوصیاتى دارد که براى ما خصوصیات مبارک است. و من به ملاحظه آن خصوصیات به تمام مسلمین جهان و مظلومین جهان و ملت مجاهد و عزیز خودمان تبریک عرض مى کنم. بعض از آن خصوصیات این است که بحمد اللَّه ما سالى را تجدید مى کنیم که قبلش پیروزی هاى چشمگیرى بود که همه مى دانند ... و از خصوصیاتى که کمتر اتفاق مى‌افتد این است که امسال، این سال نو بین دو عید بزرگ واقع شده است؛ بین سیزدهم رجب و مبعث...

و من از خداى تبارک و تعالى خواستارم که این اخوت را بین همه ارگان ها، بین مجلسی ها و بین دولت، قوه قضایى و سایر مردم، بین همه قشرهاى ملت حفظ کند ...

پیام نوروز ۱۳۶۷

خداوند این سال جدید را بر همۀ مسلمان ها، بر ملت ما، بر همۀ مستضعفین جهان مبارک کند. و این سال یک خصوصیاتی دارد که کم اتفاق می‌‏افتد. نوروز در آستانۀ ولادت حضرت سیدالشهدا(ع)، که ما باید انگیزۀ قیام ایشان را ببینیم چی بود و مقصد ایشان چی بود و وضع زندگی ایشان و همۀ ائمه ـ علیهم السلام ـ چی بود، خصوصاً در ماه شعبان چه وضعی داشتند.

سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- از همان روز اول که قیام کردند براى این امر،

ما که تابع حضرت سید الشهدا هستیم باید ببینیم که ایشان چه وضعى در زندگى داشت، قیامش، انگیزه اش نهى از منکر بود که هر منکرى باید از بین برود. مِن جمله قضیه حکومت عدل، جور، حکومت جور باید از بین برود

انگیزه شان اقامه عدل بود. فرمودند که، مى بینید که معروف، عمل بهش نمى شود و منکر، بهش عمل مى شود. انگیزه این است که معروف را اقامه کند و منکر را از بین ببرد، ... و ما که تابع حضرت سید الشهدا هستیم باید ببینیم که ایشان چه وضعى در زندگى داشت، قیامش، انگیزه اش نهى از منکر بود که هر منکرى باید از بین برود. مِن جمله قضیه حکومت عدل، جور، حکومت جور باید از بین برود ...

مسلمان ها می‏ بینند که این دولت های بزرگ، این قدرت های بزرگ و این کسانی که اذناب آنها هستند، کسانی که فرمانبر آنها هستند الآن با مسلمین، با مردم، با مستضعفین، حتی با آن کسانی که مال خودشان است چه می ‏کنند. تمام اینها ظاهر می‏ گویند که ما اقامۀ عدل می ‏خواهیم بکنیم، اما چه عدلی؟ عدل امریکایی، عدل امریکایی یعنی چه؟ یعنی هرکس خاضع به من شد، آن یک چیزی است که ما او را قبولش داریم، هرکس منافع مملکتش را به ما داد ما او را قبول داریم! ...

...خداوند ان شاء اللَّه این ملت ما را بیدار کند و بیدارتر. خداوند ان شاء اللَّه مردم ما را به سلامت، عزت برساند، به مقاصد خودشان، که آن مقصد، مقصد اسلام است و کوتاه کردن دست تمام کسانى که ظالم هستند. ان شاء اللَّه خداوند این عید را بر همه ما، بر همه مسلمین، بر همه مستضعفین مبارک کند.

پیام نوروز ۱۳۶۸

تحویل حال اِلی احسن الحال این است که ان‏شاءاللّه‏ در این سال نو ما تغییرات روحی بدهیم، یعنی واقعاً تحول بر ایمان حاصل بشود. و او به این است که همان‏طوری که سیرۀ انبیا از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلحشان برای خدا بوده است، هیچ پیغمبری جنگ نکرد الاّ برای خدا و صلح نکرد الاّ برای خدا.

 

و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است: یکی عید سعید ولادت حضرت امام حسین ـ سلام‏اللّه‏ علیه ـ که احیا کنندۀ دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یکی هم عید 15 شعبان ولی عصر ـ ارواحنا له الفداء ـ که او تا ازل احیا می‏ کند دین خدای تبارک و تعالی را. و ما امیدواریم که ملت ما در این سال نو به طوری عمل بکند که سیرۀ انبیا بوده است. به طوری  عمل بکند که سیرۀ اولیا بوده است. و عمده این است که هواهای نفس از بین برود. انسان در طول عمر مبتلای به این هوای نفس است که محتاج به ریاضت است. و من که گوینده‏ ام موفق نشدم به این عمل. و من امیدوارم که ملت ایران و همۀ مسلمانان دنیا یک تحولی پیدا کنند در این سال نو که برای خدا کار کنند. برای سلطۀ خودشان نباشد. برای پیروزی خودشان نباشد. برای هواهای نفسانی نباشد. و خداوند ان‏شاءاللّه‏ همه را توفیق بدهد که در راه خدای تبارک وتعالی مجاهدت‏ کنند.وان‏شاءاللّه‏ این روز برهمه مبارک باشد، و خداوند همۀ مسلمین را با هم متفق کند در مقابل کفر جهانی.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: نوروز امام خمینی نوروز و امام خمینی خدای تبارک و تعالی باید از بین برود من امیدوارم همه مسلمین جهان سال جدید انقلاب اسلامی سال نو پیام نوروز ان شاء الل ان شاءالل برای خدا مبارک کن ه خداوند سلام الل قدرت ها ملت هاى عزیز ما بر همه ملت ما ملت ها ن جمله حفظ کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوی‌ترین مردان نیشکر

پایگاه اطلاع رسانی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  www.sugarcane.ir  نوشت: امسال، هفته کار و کارگر برای نیشکری‌ها پُر از شور و هیجان بود؛ در کنار غرّش هاروسترها و طنین کارخانه تولید شکر، برای اولین‌بار صدای آهن و وزنه «قوی‌ترین مردان نیشکر»، مزارع سرسبز نیشکر را درنوردید.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در ششمین روز از هفته کار و کارگر، ۲۴ ورزشکار از واحدهای هشت‌گانه نیشکری در اولین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان نیشکر گردهم آمده بودند تا با یکدیگر به رقابت بپردازند.

از بلند کردن وزنه‌های سنگین با آرم و نشانِ نیشکر تا جابه‌جاکردن وزنه‌های غول‌پیکر و طی کردن مسیری سخت و دشوار؛ هر کدام از این ورزشکاران در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره)، قدرت و اراده خود را به نمایش گذاشتند و تماشاچیان مشتاق را با حرکات خود به شور‌و‌شوق آوردند.

در نهایت، پس از یک دوره رقابت، قوی‌ترین مردان نیشکر در کنار قوی‌ترین تیم معرفی شدند. این مسابقات در دو رده منفی و مثبت ۹۰ کیلوگرم برگزار شد. در مجموع رقابت‌های گروهی، کشت و صنعت امام خمینی‌(ره) به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های نیشکر فارابی و هفت‌تپه نیز به ترتیب مقام دوم و سوم را از آنِ خود کردند.

همچنین در دسته منفی ۹۰ کیلوگرم، محمد نعمت‌زاده از کشت و صنعت امام خمینی(ره) و علی احمدی‌پور از نیشکر فارابی به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند و مقام سوم نیز به‌صورت مشترک به عماد آل‌کثیر از نیشکر هفت‌تپه و محمد اورک از کشت و صنعت امام خمینی(ره) رسید.

در دسته مثبت ۹۰ کیلوگرم نیز قاسم کرملاچعب از کشت و صنعت امام خمینی (ره) و نوید سفیدزاده از نیشکر فارابی در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و مازیار مذکا از کشت و صنعت امام خمینی(ره) و حبیب سعدی از نیشکر هفت‌تپه به‌صورت مشترک، سوم شدند.

اما فارغ از نتیجه، این مسابقات نشان داد که صنعت نیشکر در کنار تلاش برای خودکفایی کشور با تولید محصولات راهبُردی، برای تندرستی و شادابی کارکنان ارزش بالایی قائل است و برنامه‌های ورزشی متعددی برگزار می‌کند. این مسابقات نشان می‌دهند که نیشکر، فقط یک مجموعه صنعتی نیست، بلکه یک خانواده بزرگ و پویا است.

دیگر خبرها

  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر