Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:52:26 GMT

جنوب کرمان بهشت گیاهان دارویی 

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۶۹۴۵

جنوب کرمان بهشت گیاهان دارویی 

ایسنا/کرمان معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز بهره‌برداری و برداشت گیاهان دارویی مراتع جنوب کرمان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و تغییر اقلیم جنوب کرمان به عنوان بهشت گیاهان دارویی محسوب می‌شود. 

رضا سنجری  معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان  در گفت‌وگو با ایسنا از جنوب کرمان به عنوان بهشت گیاهان دارویی یاد کرد و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی نسبی در سال‌جاری امکان برداشت گیاهان دارویی با صدور مجوز و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امکان پذیر است که این مهم  در آستانه سال جدید و بهار طبیعت آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سیاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تهیه و احاله طرح‌های تلفیقی مرتعداری اقتصادی کردن مراتع می باشد افزود: اولویت دریافت مجوز برداشت با دامداران، عشایر، صاحبان پروانه چرا و فارغ التحصیلان منابع طبیعی و کشاورزی است.

 سنجری با بیان این مطلب که منطقه جنوب کرمان یکی از مناسبترین رویشگاه های گیاهان دارویی و محصولات فرعی جنگلی و مرتعی شامل آنغوزه، آویشن، وشاء، بنه، بادام کوهی، زیره، آلاله و بابونه می باشد،  اظهار کرد: با مدیریت صحیح، این مراتع می تواند منبع درآمد خوبی برای منابع طبیعی نشینان باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از اهتمام ویژه  مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برای حمایت از متقاضیان برداشت گیاهان دارویی خبر داد و گفت: متقاضیان با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها درخواست خود را ثبت و ارائه دهند.

وی  از مردم طبیعت‌ دوست  خواست  ضمن تماس  با "شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان" گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گياهان دارويي منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استانی اجتماعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۶۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر مسئول جهاد کشاورزی دهستان میانکوه از تولید و کشت گیاهان دارویی خارشتر، انغوزه، گل محمدی و کاپاریس در ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فاقد کشت در این دهستان خبر داد.


اقبالی با اشاره به شرایط جغرافیایی آب هوایی یزد تولید گیاهان کم آبخواه را سبب تولید و فراوری این صنعت با هدف توسعه و اشتغال پایدار با درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در تولید این محصول دانست.


 وی از ارائه نهال گل محمدی و بذر رایگان به کشاورزان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین گردیده و کشاورزان جهت دریافت تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب