Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-06@16:40:12 GMT

۷۰۰۰ اپلیکیشن روسی از اپ‌استور حذف شدند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۷۸۰۳

۷۰۰۰ اپلیکیشن روسی از اپ‌استور حذف شدند

ایتنا - ​​​​​​​فروشگاه اپ استور روسی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، ۶۹۸۲ اپلیکیشن موبایل را از دست داده است زیرا شرکت‌های متعددی اپلیکیشن‌ها و بازیهای خود را از فروشگاه برنامه آیفون و آیپد در این کشور برداشته‌اند.

آمار شرکت تحقیقاتی "سنسور تاور" نشان می دهد تا به این تاریخ اپلیکیشنهای مذکور حدود ۲۱۸ میلیون بار در روسیه دانلود شده اند که معادل بیش از سه درصد از کل ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد دانلود جهانی آنهاست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در بحبوحه خروج گسترده شرکتهای متعدد از روسیه، اپلیکیشنهای چندین شرکت فناوری بزرگ در فروشگاه اپ استور روسی همچنان در صدر پردانلودترینها قرار دارند اما نمودار محبوبترین اپلیکیشنها، با اپلیکیشنهای VPN پر شده است.

اگر چه اپل به طور مرتب اپلیکیشنهای قدیمی و آپدیت نشده را از اپ استور حذف می کند اما حذف اپلیکیشنها از فروشگاه روسی این شرکت پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، ۱۰۵ درصد در مقایسه با دو هفته نخست فوریه رشد نشان داده است.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، روسیه تنها کشوری نبوده که طراحان اپلیکیشنها به تحریم آن مبادرت کرده اند. بسیاری از ناشران، اپلیکیشنها و بازیها را از اپ استور در بلاروس که همسایه و متحد روسیه است، برداشته اند. این کشور از زمان آغاز حمله روسیه شاهد حذف ۹۵۰۰ اپلیکیشن بوده است که ۷۳ درصد در مقایسه با دو هفته نخست فوریه افزایش داشته است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپلیکیشن اپ استور نرم افزار اپ استور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل اینسایدر گزارش می‌دهد که سیری و اسپات‌لایت قرار است به ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مجهز شوند. این ویژگی‌ها در برنامه‌هایی مانند Messages و Mail و Safari کاربرد خواهند داشت.

براساس گزارش زومیت، سافاری ظاهراً با یک ابزار خلاصه‌سازی متن به نام Intelligent Browsing آپدیت می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد خلاصه‌ای از هر صفحه‌ی وب را تولید کنند. سیری ویژگی مشابهی را در پیام‌رسان Apple Messages ارائه خواهد داد.

هوش مصنوعی اپل احتمالاً می‌تواند محتوای پیام را تجزیه و تحلیل کند و به سؤالات مرتبط به متن پاسخ دهد. جست‌وجوی اسپات‌لایت با ویژگی‌های هوشمندانه‌تر و مرتب‌سازی بهبودیافته در اپلیکیشن‌هایی مانند Contacts و Calendar نتایج مفیدتری ارائه خواهد کرد.

منابع مختلف بارها ادعا کرده‌اند که هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و بدون نیاز به اینترنت روی دستگاه اجرا می‌شود. این ویژگی می‌تواند امنیت کاربران و سرعت پاسخ‌گویی را بالاتر ببرد. هوش مصنوعی اپل احتمالاً برای یک‌سری کارهای پیچیده‌تر به سرورهای ابری متکی خواهد بود.

کنفرانس WWDC 2024 محفلی برای رونمایی از iOS 18 و قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل خواهد بود. این کنفرانس ۲۱ خرداد برگزار می‌شود.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902527

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!