Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با تاکید بر اهتمام مجلس به تحقق شعار سال گفت: مجلس باید در موضوع بودجه به سه وزارت آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان نیز توجه ویژه داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشیراز، رهبر معظم انقلاب در بیش از 10 سال گذشته در نامگذاری سال‌ها بر مسائل اقتصادی تاکید کردند و همواره این مسئله را اولویت نخست دولتمردان دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان امسال را نیز بر همین محور نامگذاری کرده و شعار امسال را "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" نامیده است و اعلام کردند که مشکلات اقتصادی علاج‌پذیر است و حتماً باید علاج شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف از تعیین شعار سال را جهت‌دهی به حرکت مسئولان دستگاه‌ها و آحاد مردم دانستند و از مسئولان خواستند در تحقق شعار سال به کارهای سطحی همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاه‌ها اکتفا نکنند چراکه تحقق شعار امسال نیاز به سیاستگذاری دارد و  کار و تلاش بیشتر باید محقق شود.

علیرضا پاک‌فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در این راستا بر شکوفایی اقتصاد و تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین به اهمیت توجه ویژه مجلس و دولت به موضوع آموزش و پرورش منابع انسانی و همچنین به کارگیری ظرفیت نخبگان، پژوهشگران و فناوران ایرانی در عرصه تولید داخلی و اقتصاد ملی تاکید کرد.

به گفته وی در 10 سال گذشته همواره موضوع تولید، اقتصاد و اشتغال مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در این سال جدید که با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است امیدواریم تا بتوانیم رونق تولید و ایجاد اشتغال را داشته باشیم.

به گفته وی در تولید باید علم را به ثروت تبدیل کنیم چراکه با وجود جایگاه علمی ایران هنوز موفق نبوده‌ایم که علم را در راه تولید به کار بگیریم.

پاک‌ فطرت معتقد است اگر بخواهیم کشور را خودکفا کنیم باید در تولید علم و آموزش و پرورش نیروی انسانی اهمیت قائل شویم بر همین اساس مجلس باید در موضوع بودجه به سه وزارت آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان نیز توجه ویژه داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه تحقق شعار سال ضرورت دارد، اظهار داشت: وزارتخانه‌های صنعتی و آموزشی باید به هم نزدیک شوند و هم‌افزایی داشته باشند که در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر موسسات علمی، پژوهشی، فنی و مهارتی می‌توانند در فرآیند مذکور نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی همچنین بر اهمیت جذب و به کارگیری نخبگان، پژوهشگران و فناوران ایرانی در کشور تاکید کرد.

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی استان فارس نیز در پیامی اعلام کرد: امسال و در سالی که به عنوان تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نام گذاری شده است، فعالان بخش خصوصی دوشادوش و همراه با عموم مردم و با همت و عزم همگانی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در سال 1401 اقتصاد کشور رونق گیرد.

عضو کمیسیون صنایع: شعار سال مقام معظم رهبری مسیر تحقق رشد 8 درصدی اقتصادی دولت را هموار می‌کندبرای تحقق شعار سال باید زمینه جذب و حمایت از سرمایه‌گذار فراهم شودشعار سال 1401 مشخص شد؛ «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»

به گفته وی این تلاش و همراهی سبب می‌شود تا دغدغه اقتصادی مردم کاهش یابد، تولید رونق جدیدی پیدا کند، فضای کسب و کار بهبود یابد، اشتغال به ویژه با نگاه نوآورانه و در بخش‌های فن‌آور رونق و توسعه یابد، رفاه مردم بیشتر شود و شعار سال در کشور محقق و جاری شود.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحقق شعار سال آموزش و پرورش اشتغال آفرین استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد جوادموسوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در مراسم بزرگداشت هفته آموزش و روز معلم به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که در این واحد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به رسالت استادان و معلمان اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نقش استادان و معلمان برای تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن اهمیت یافته است.

وی تأکید کرد:‌ استادان و معلمان باید در این برهه حساس برای رهایی از مشکلات با عزمی الهی و جهادگونه با امیدآفرینی در جامعه به‌منظور تقویت روحیه خودباوری و به ثمر رساندن استعداد‌های نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کنند و در ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی و حرکت در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام جدی ورزند.

تأسیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در ۱۵ استان

معاون امور مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز فعالیت‌های علمی، پژوهش و فرهنگی سمای واحد کاشمر را قابل‌قبول و مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ استان خراسان رضوی نگاه ویژه به واحد کاشمر دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری خوب صورت گرفته اکنون سهم ۶ مدرسه سمای شهرستان با یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با ۱۵۰ کارکنان سمای کاشمر یک‌دهم جمعیت دانش‌آموزی مدارس سمای استان خراسان رضوی را داراست.

وحید ثانوی گزارشی از وضعیت سمای استان در کشور ارائه داد و بیان کرد:‌ خراسان رضوی در زمینه جذب دانش‌آموز رتبه اول در حوزه فرهنگی(فعالیت‌های فرهنگی، سلامت و تربیت‌بدنی) رتبه چهار کشوری را داراست از یک هزار و ۵۰۰ معلم استان ۵۰۰ نفر در مدارس مشهد حضور دارند، قرارداد‌های اداری این مجموعه به‌روز شده و در کل ازنظر تعداد مدرسه‌های سما در کشور رتبه خوبی داریم.

وی اضافه کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به‌صورت پایلوت در ۱۵ استان تأسیس شده و ارتباط بین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی با مدارس سما برقرار است.

به گزارش آنا،‌ در پایان به نمایندگی از همه استادان و مربیان از مدیران گروه‌های آموزشی و مدیران مدارس کاشمر با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید