Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شروع سال جدید نگاهی داریم به چهره هایی که جای شان در دنیای مربیگری خالی است...

اکثر فوتبال دوستان ایران انتظار را دارند تا علی کریمی جادوگر فوتبال ایران را دوباره در قامت مربیگری ببینند.

به گزارش طرفداری، علی کریمی فوتبال حرفه ‌ای خود را در سال 1375 با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از 2 سال به پرسپولیس پیوست، جایی که در 3 فصل بازی موفق به 2 بار قهرمانی در لیگ و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و هم‌ زمان با تیم ملی، در بازی ‌های آسیایی 1998 بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی در سال 1380 به الاهلی دبی منتقل شد که در فصل 2002/2003 ، به عنوان «بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر فوتبال امارات» انتخاب شد و در فصل 2003/2004، عنوان «آقای ‌گل لیگ برتر فوتبال امارات» و «مرد سال فوتبال امارات» را کسب کرد. کریمی با تیم ملی ایران در جام ملت‌ های آسیا 2004 مقام سوم را کسب کرد و هم ‌زمان به عنوان آقای ‌گلی این مسابقات (مشترکاً با علاء حبیل از بحرین) دست یافت. او در همین سال (2004) جایزه «مرد سال فوتبال آسیا» را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرد. در سال 2005 (1384)، جادوگر به باشگاه بایرن مونیخ در بوندس‌ لیگای آلمان پیوست و در 2 سال حضورش در این باشگاه ضمن انجام 42 بازی رسمی، قهرمانی جام حذفی و لیگ را هرکدام یک بار تجربه کرد. او همچنین در جام جهانی ۲2006 با ایران حاضر بود و در جام ملت ‌های آسیا 2007 نیز بازی کرد. کریمی پس از آن به القطر در لیگ ستارگان قطر رفت و پس از یک سال به پرسپولیس در لیگ برتر برگشت که حضورش در این تیم یک سال ادامه داشت. کریمی بازی در ایران را با 1/5 فصل حضور در استیل ‌آذین ادامه داد و در نیم ‌فصل دوم 2010/2011 عضو شالکه در بوندس‌ لیگا بود که قهرمانی جام حذفی آلمان را برای بار دوم کسب کرد. علی کریمی دوباره به پرسپولیس بازگشت تا سومین دوره حضور خود را با این باشگاه تجربه کند. پس از ۲ فصل بازی، علی کریمی به باشگاه تراکتور پیوست و آخرین فصل دوران بازیگری خود را با قهرمانی در جام حذفی پایان داد.

از همکاری با کی روش تا سرمربیگری در نفت

علی کریمی پس از خداحافظی از فوتبال بلافاصله وارد عرصه مربیگری نشد. او پس از گذراندن دوره‌های مربی‌گری درجه C و B آسیا، در بهمن ۱۳۹۷ مدرک مربی‌گری A آسیا را دریافت کرد. کریمی در ۳ مهر ۱۳۹۳ به عنوان دستیار کیروش در تیم ملی ایران معرفی شد.او پس از مدت کوتاهی حضور در تیم ملی به عنوان کمک‌ مربی در ۹ دی ۱۳۹۳ ساعاتی پیش از پرواز تیم به استرالیا برای شرکت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ از سمت خود کناره‌ گیری کرد. علی کریمی شهریور ۱۳۹۶ (با گذشت پنج هفته از مسابقات لیگ برتر)، به صورت رسمی کار خود را به عنوان سرمربی در تیم نفت تهران آغاز کرد.این تیم با هدایت کریمی، در هفته ششم لیگ برتر مقابل گسترش فولاد تبریز به تساوی بدون گل دست پیدا کرد. پس از شکست مقابل پیکان، کریمی در هفته هشتم لیگ برتر مقابل سپاهان اصفهان؛ اولین برد را در کارنامه مربیگری خود ثبت کرد. (نفت تهران ۱ - سپاهان ۰)پس از این مسابقه، کریمی علی‌ رغم قرارداد ۲ ساله با نفت تهران؛به دلیل اختلاف با مالک باشگاه، از این تیم جدا شد.

رفت و برگشت به سپیدرود

علی کریمی در دی ماه ۱۳۹۶، با گذشت هفده هفته از مسابقات لیگ برتر به عنوان سرمربی سپیدرود رشت منصوب شد.(سپیدرود پیش از پیوستن کریمی به این تیم؛ تا پایان هفته هفدهم، با کسب ۱۵ امتیاز در رده سیزده جدول قرار داشت)او در پایان لیگ ۹۷–۱۳۹۶، علی‌ رغم حفظ سهمیه سپیدرود در مسابقات لیگ برتر؛ به دلیل اختلاف با مالک سپیدرود، از این تیم جدا شد.

پس از تغییرات مدیریتی سپیدرود در فصل ۹۸–۱۳۹۷، علی کریمی به عنوان مالک و سرمربی به این تیم بازگشت. این تیم پیش از بازگشت کریمی، با کسب ۱ امتیاز تا پایان هفته پنجم در رده آخر (رده شانزده) جدول مسابقات لیگ برتر قرار داشت.با قرعه کشی مسابقات جام حذفی؛ سپیدرود در اولین گام، با هدایت کریمی موفق شد ملوان بندر انزلی را شکست دهد، و به رکورد ۳۳ سال بدون شکست این تیم در انزلی در تقابل‌های دو تیم پایان دهد.او سرانجام پس از پایان هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر، از سرمربی‌گری این تیم کنار رفت و مالکیت این باشگاه را به اداره کل ورزش و جوانان گیلان واگذار کرد.

چه پرسپولیسی ها و چه استقلالی ها منتظرند تا دوباره علی کریمی جادوگر فوتبال ایران را در قامت مربیگری ببینند. سال گذشته علی کریمی به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال به میدان آمد اما آرای کافی برای به دست آوردن این منصب را کسب نکرد.

 

قسمت اول: یه سایه بون، یه نیمکت؛ شهریارا بی حبیب خود نمی کردی سفر!

قسمت دوم: یه سایه بون، یه نیمکت؛ همه چشم انتظار هشت شاکی

اخبار داغ 

دروازه بان تیم منتخب قرن را انتخاب کنید | نظرخواهی مردم پروژه برترین های قرن تازه واردها در آینه طرفداری | سقوط شموشک نوشهر و رتبه تک رقمی پگاه گیلان شرمساری کریم بنزما از شکست سنگین رئال مادرید در ال‌کلاسیکو / عکس توییتر آاس رم: کسی گفت عیدی؟ 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مسابقات لیگ برتر علی کریمی جام حذفی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد میزبان آلومینیوم

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس و در هفته بیست و پنجم آلومینیوم اراک در خانه میزبان فولاد خوزستان است.
در این دیدار که در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برگزار می‌شود نماینده فوتبال استان مرکزی که با ۳۰ امتیاز در جایگاه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد پس از حذف پرسپولیس از رقابت‌های جامع حذفی برای جبران امتیازات از دست رفته در لیگ برتر، به دنبال برتری مقابل میهمان خوزستانی خود است.
در آن سوی میدان فولاد خوزستان که در دو بازی اخیر مقابل تیم‌های شمس آذر و مس رفسنجان بازنده بوده، هم اکنون با ۲۱ امتیاز و ۹ امتیاز کمتر از آلومینیوم اراک ۳ رده پایین‌تر از این تیم، در اندیشه کسب ۳ امتیاز این مسابقه است.

در ۵ دیدار رودرروی گذشته دو تیم سهم فولاد ۳ و سهم آلومینیوم یک پیروزی بوده و یکی از مسابقات آنها با تساوی به پایان رسیده است.

دو تیم از ساعت ۱۸:۱۵ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس! (عکس)
  • فولاد میزبان آلومینیوم
  • علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است
  • سرعت 99 در فوتبال واقعی؛ از ام باپه و وینیسیوس تا سانه و واکر / فیلم
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی