Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@06:50:42 GMT

استقبال مدیران شهری از مسافران نوروزی در شیراز

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۹۲۲۶

استقبال مدیران شهری از مسافران نوروزی در شیراز

ایسنا/فارس مراسم استقبال از ورود مسافرانی که اولین روز فروردین وارد شیراز شدند، با حضور مسئولان مدیریت شهری در محل دروازه قرآن، برگزار شد.

شهردار شیراز دوشنبه اول فروردین در حاشیه برگزاری مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی وارد شده به این شهر، به خبرنگاران گفت: برنامه‌هایی به مناسب ایام نوروز و حضور مسافرین نوروزی توسط شهرداری شیراز در نظر گرفته شده که بخشی از آن قبل از سال تحویل و بخشی دیگر را امروز در خدمت مسافران نوروزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احسان اصنافی به خدمات اجرا شده اشاره و اضافه کرد: در نقاط مختلف شیراز، تاکسی‌های از من بپرس، اتوبوس گردشگری و راهنمایان سیار با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری به صورت دوچرخه سوار در سطح شهر به میهمانان نوروزی به ارائه خدمات می‌پردازند.

شهردار شیراز عنوان کرد: بروشورهای متنوع شامل نقشه‌های سطح شهر، معرفی اماکن، راهنمای گردشگری، سفر سالم و بسته‌های فرهنگی تهیه شده تا در اختیار میهمانان نوروزی قرار گیرد.

اصنافی خاطرنشان کرد: نتیجه زحمت‌ها و تلاش‌های همکاران در تمام حوزه‌های شهرداری این است که نوروزی به یاد ماندنی برای شهروندان و میهمانان ایجاد شود.

مسعود زارعی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر در این مراسم با اشاره به اینکه شورای شهر نقش نظارتی بر مجموعه عملکرد شهرداری دارد، گفت: یکی از اقدامات مهم سالانه شهرداری استقبال از میهمانان نوروزی است که ستاد اجرایی برای آن تشکیل می‌شود.

او به نقش نظارتی شورای شهر بر همه ابعاد شهرداری تاکید کرد و افزود: امسال برای اولین بار شورای اسلامی شهر شیراز، ستاد نظارت بر عملکرد شهرداری را در دستور کار خود با ظرفیت ۵۰ نفر از مجموعه شورای شهر و نیروهای بسیجی قرار داده است.

این عضو شورا کار نظارت بر عملکرد، بدون دخالت بر سیستم اجرایی را مهم دانست و گفت: اتفاق مهم این نظارت، انتقال ایرادات بدون واسطه در اولین و کوتاه ترین زمان ممکن به مسئولین مرتبط است.

مصطفی مشفقیان، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز در مراسم استقبال از ورود اولین مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۱ به شهر شیراز، ضمن ارائه گزارش از عملکرد نوروزی این سازمان، گفت: با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان فارس، تعدادی راهنمایان سیار دوچرخه سوار در مبادی ورودی شهر شیراز و در چند نقطه شهر پیرامون حرمهای مطهر، بافت تاریخی، محور دروازه قرآن تا باغ جهانی ارم و مجموعه زندیه و بافت پیرامون شهر رکاب می‌زنند و به مردم اطلاع رسانی می‌کنند.

او ادامه داد: ضمن اطلاع رسانی کلامی به مسافرین و شهروندان، با در اختیار قرار دادن کتابچه‌ها و اقلام نظیر نقشه شهر شیراز شامل ۸ مسیر گردشگری و کتابچه راهنمای شیراز اهدا می‌شود.

مشفقیان خاطرنشان کرد: برای اولین بار کتابچه سفرهای مسئولانه حاوی امداد، بهداشت و پیشگیری از بیماری کرونا تهیه شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: همه این اقلام به صورت مجازی از طریق ابر وای فای و بارکد خوان در تمام نقاط شهر شیراز تقدیم مردم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر شهرداری شیراز مجموعه زندیه انجمن صنفی راهنمایان مسافران نوروزی شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد

چین سفر بدون روادید را برای ۱۱ کشور اروپایی و مالزی تا پایان سال ۲۰۲۵ تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، طرح سفر بدون ویزا به چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ به صورت مرحله‌ای اعلام شد و قرار بود در ابتدا به مدت یک سال ادامه یابد و هدف آن تشویق افراد بیشتری برای بازدید از چین برای تجارت و گردشگری و ترویج مبادلات بین شهروندان چینی و اتباع خارجی است.

اتباع اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئیس از این پس تا پایان سال آینده (۲۰۲۵) اجازه ورود بدون ویزا به این کشور را خواهند داشت.

اقدامات سختگیرانه چین در طول دوران همه‌گیری که شامل قرنطینه‌های ضروری برای همه مسافران ورودی می‌شد، بسیاری از مردم را برای نزدیک به سه سال از بازدید از این کشور آسیایی منصرف کرد. محدودیت‌ها در اوایل سال گذشته برداشته شد، اما سفرهای بین‌المللی به چین هنوز به سطح قبل از همه‌گیری بازنگشته است.

به گزارش یورونیوز، چین قبلاً به شهروندان برونئی، ژاپن و سنگاپور اجازه ورود بدون ویزا را می داد اما پس از شیوع کووید-۱۹ آن را به حالت تعلیق درآورد. این کشور ورود بدون ویزا را برای برونئی و سنگاپور در ماه جولای از سر گرفت، اما این کار را برای ژاپن انجام نداده است.

بر اساس آمار و ارقام رسمی، چین در سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۵.۵ میلیون ورود و خروج از سوی مسافران خارجی‌ها را ثبت کرده است، این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ و آخرین سال قبل از همه گیری این رقم ۹۷.۷ میلیون نفر بود.

سال گذشته شاهد افزایش علاقه به چین به عنوان یک مقصد گردشگری در میان اروپایی ها بودیم. داده‌های آژانس مسافرتی آنلاین «Trip.com» نشان می‌دهد که رزرو کلی از اروپا به چین در مقایسه با سال ۲۰۲۲، ۶۶۳ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۹ تقریباً ۲۹ درصد افزایش داشته است.

این داده ها نشان می دهد که بریتانیا و آلمان جزو ۱۰ منبع اصلی مسافران ورودی به چین در سطح جهان هستند.

شانگهای با ترکیب جذاب مدرنیته و سنت محبوب ترین مقصد در بین اروپایی ها باقی مانده است و پس از آن پکن، گوانگژو و شنژن قرار دارند. سانیا، یک شهر ساحلی در انتهای جنوبی جزیره هاینان چین، و چنگدو - مرکز استان سیچوان در جنوب غربی چین- نیز از مقصدهای نوظهور گردشگری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر بدون ویزا به چین تمدید شد
  • توضیحات زاکانی درباره پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری
  • ماجرای پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری چه بود؟
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد