Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: گشت‌های مشترک نظارتی ویژه نوروز تا ۱۴ فروردین ادامه داشته و حداکثر مجازات‌های قانونی برای متخلفین اعمال می‌شود. - اخبار استانها -

ارسلان میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با تبریک سال جدید اظهار داشت: نظارت بر بازار یک مسئله دائمی و همیشگی است که از سوی دستگاه‌های متولی به صورت مرتب  انجام می‌شود اما این نظارت در ایام خاص تشدید شده و دستگاه‌های متولی با تشکیل گشت‌‌های مشترک نظارتی تلاش می‌کنند تا نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار وجود دارد اما گستردگی واحدهای صنفی و تعداد زیاد آنها تناسبی با تعداد بازرسان و ناظران ما نداشته و این مسئله کار ما سخت کرده است گفت: در چنین شرایطی نیاز به همکاری، همراهی و مطالبه‌گری عموم مردم داریم.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارتی ما از 14 اسفندماه سال قبل آغاز شده و تا 14 فروردین‌ماه 1401 ادامه دارد افزود: بازرسی از بازار به صورت ویژه هر روزه حتی در ایام تعطیل با گشت‌های مشترک با دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود و ریاست آن به عهده رئیس یکی از شعب تعزیرات حکومتی است.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلفی بلافاصله برای آنها تشکیل پرونده داده شده و با متخلفان برخورد می‌شود ادامه داد: وجود چند نرخی در بازار را نمی‌توان منکر شد و این احتمال وجود دارد که برخی از فروشندگان از فرصت ایام عید نوروز سوءاستفاده کرده به حق و حقوق دیگران تجاوز و به آنها اجحاف کنند.

میری با اشاره به اینکه گرانی با گرانفروشی متفاوت است و با گرانفروشی برخورد مقتضی برابر قانون انجام می‌شود گفت: اما مسئله‌ای که وجود دارد گرانی است که موارد متعدد و پدیده‌های مختلفی در آن نقش دارد و ما در جایی که گران فروشی باشد برخورد می‌کنیم.

استاندار کرمان: تمام فرمانداران استان کرمان در ایام عید نوروز در آماده باش هستند آخرین وضعیت تامین اقلام اساسی و میوه شب عید در بازار کرمان بررسی شد استان کرمان هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم ندارد

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی است و دستگاه‌های متولی نظارتی و بازرسی در بازار هر گونه گزارش تخلفی از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و ... را به ما گزارش کنند، بلافاصله به آنها رسیدگی می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه این گشت‌ها ادامه داشته و تلاش می‌کنیم در حد توان به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کنیم افزود: نظارت بر کالاهای اساسی در بازار به عهده جهاد کشاورزی و کالاهای غیر اساسی به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و ... است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تولید کننده، قیمت کارخانه و قیمت مصرف کننده بر روی کالاها درج می‌شود گفت: در کالاهای مصرفی فروشندگان حداکثر تا 30 درصد بیشتر از قیمت تولیدکننده کالا را به دست مصرف کننده برسانند و در کالاهای سرمایه‌ای این عدد 20 درصد است.

میری با بیان اینکه درخواست داریم هم استانی‌های عزیز موارد تخلف را با 124 و یا سامانه اینترنتی 135 گزارش کنند و اگر تخلفی احراز شود در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود ادامه داد: در این ایام قطعاً قاطعیت و شدت برخورد ما با متخلفین بیشتر بوده و حداکثر مجازات‌های قانونی برای متخلفین اعمال می‌شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عید نوروز بازار استان کرمان عید نوروز بازار استان کرمان تعزیرات حکومتی استان کرمان دستگاه ها گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان