Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سازمان مردم‌ نهاد زیست‌محیطی با عنوان گروه دوستداران طبیعت، علاقه‌مندان به حفظ طبیعت و محیط زیست را طی روزهای اخیر، گرد هم جمع کرد تا طی فعالیتی جمعی با پاکسازی محیط‌های طبیعی و گردشگری به همگان بفهمانند که ما در قبال حفظ زمین مسئولیم.

برخی  از دوستداران محیط زیست و طبیعت فیروزآباد با حضور در عرصه های تاریخی شهرستان و مجموعه جهانی ساسانی از جمله آتشکده، قلعه دختر، شهر دایره ای گور و تنگه هایقر نسبت به جمع آوری زباله های رها شده در این منطقه اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از عوامل معرفی یک منطقه به عنوان قطب گردشگری، طبیعت زیبا با ویژگی‌های اقلیمی و آب و هوایی خاص و فرهنگ و تمدن دیرینه مردم یک منطقه است که شهرستان فیروزآباد با داشتن چشم‌اندازهای بی‌نظیر و طبیعت بکر همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده که همین مسئله موجب افزایش ورود گردشگران به این شهرستان شده است.

با وجود روند رو به رشد طبیعت‌گردی در این منطقه، اما بی‌توجهی به حفظ محیط زیست همواره از چالش‌های بزرگ گردشگری شهرستان فیروز آباداست.

هر چند در آموزه‌های دینی ما تاکیدفراوانی بر اهمیت و ارزش محیط زیست و صیانت از آن شده اما متاسفانه گاهی بی‌توجهی‌های برخی گردشگران به اصول زیست‌محیطی موجب شده که تابلوی زیبای آفرینش در این منطقه مورد هجوم سیل زباله‌ قرار گیرد.

رها کردن انواع زباله در دل طبیعت

رها کردن انواع زباله در دل طبیعت و صدمه به محیط زیست، گاهی پاسخ برخی مسافران و کم‌لطفی آنان به طبیعت زیبای این سرزمین خوش آب و هوا بوده و اینجا است که این سئوال به ذهن می‌رسد که آیا حق طبیعت در برابر استفاده از مواهب آن این گونه نامهربانی و کم‌لطفی است؟

در حوزه‌های محیط زیست نیازمند به فرهنگ‌سازی و آموزش و استمرار آن هستیم

درنا شهبازی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: در حوزه‌های محیط زیست بیش از هر چیز، نیازمند به فرهنگ‌سازی و آموزش و استمرار آن هستیم،اگر هر شهروند تنها یک زباله را از روی زمین بردارد به پاکیزگی محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.

او گفت: شهروندان فیروزآبادی وظیفه شناس به منظور اجرایی کردن برنامه سطح شهر برای داشتن شهر سالم و تامین سلامت شهروند و رسیدن به هوای پاک کمک بزرگی به نهادهای دولتی می‌کنند.

شهبازی گفت: جامعه بشری بعد از سال‌ها بی‌مهری به طبیعت به این نتیجه رسیده، که در قالب یک طبیعت سالم و پویا می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: مردم فهیم و متمدن شهرستان فیروزآباد به این نتیجه رسیدند که در قالب انجمن‌های مردم نهاد می‌توانند کاری کنند که طبیعت از فلاکت  و نابودی که گریبان‌گیر آن شده است ، در آید.

او گفت: حرکت امروز حرکتی زیبا و در خور شأن خواهد بود و ترویجی در حراست و حفاظت از محیط زیست است.

شهبازی گفت: بی‌مهری به طبیعت عواقب جبران‌ ناپذیری دارد و چنین حرکت‌هایی فرهنگ مراقبت از منابع طبیعی را رواج می‌دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: شهرستان فیروزآباد با ۱۰۷ آثار تاریخی ثبت ملی،  پنج  آثار تاریخی ثبت جهانی و ۹۰ جاذبه گردشگری طبیعی یکی از شهرستانهای پرجاذبه کشور است.

او گفت: ۲ سد مخزنی تنگاب و هایقر ور اطراف شهر فیروزآباد و تامین آب زمینه گردشگری طبیعی در این شهرستان پر رنگتر کرده است.

مردم فیروزآباد مشتاقانه پذیرای مسافران نوروزی هستند 

شهبازی گفت: تنگ هایقر یا گرندکانیون ایران، دالان بهشت، چهل چشمه، تنگاب، کوه برز، شهر گل و گلاب میمند با صدها جاذبه، دشت موک و دشت کیالک از جمله مناطق گردشگری طبیعی این شهرستان است.

او با اشاره به حرکت امروز گروه دوستداران طبیعت فیروزآباد گفت: این حرکت خودجوش و مردمی برای حفظ محیط زیست و زدودن طبیعت از ناپاکی انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: محیط زیست متعلق به خود مردم است و انتظار می رود در حفظ و نگهداری محیط سالم خود تلاش کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی پاکسازی طبیعت رئیس اداره میراث فرهنگی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند