Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:13:13 GMT

ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می شود

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۹۹۲۵

ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می شود

نمایندگان مجلس ۲۴ اسفند با ۱۵۵ رای موافق در مقابل ۷۰ رای مخالف، با کلیات طرح لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور موافقت کردند.

چنانچه شورای نگهبان تصمیم مجلس را تایید کند، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی بی‌اعتبار می‌شود.

طبق این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور به حال سابق برگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور به دولت اختیار داده شده ساعت شروع به کار سازمان‌ها، ادارات و مراکز تابعه را متناسب با ماه‌های گرم سال نواحی مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریور حداکثر یک ساعت زودتر تعیین کنند.

دو روز پس از آن در ۲۶ اسفند ابوالفضل درویش‌وند، سرپرست معاونت امور حقوقی دولت گفت: با توجه به اینکه قانون سال ۸۶ درباره تغییر ساعت رسمی کشور لازم الاجراست، در ساعت ۲۴ روز اول فروردین ساعت رسمی کشور باید جلو کشیده شود.

به گفته او، «اگر مصوبه مجلس در شورای نگهبان تایید شود، وظیفه دولت اجرای قانون موجود یعنی تغییر ساعت رسمی کشور است، (اما) اگر شورای نگهبان به آن ایراد بگیرد، برای اصلاح به مجلس باز می‌گردد.»

سخنگوی شورای نگهبان ۲۸ اسفند اعلام کرد: طرح تغییر ساعت رسمی کشور در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، نسبت به برخی مفاد آن ابهام وجود داشت. مراتب جهت اصلاح مصوبه به مجلس اعلام خواهد شد.

در پی این خبر هم سخنگوی دولت گفت: باتوجه به عدم تأیید نهایی مصوبه مجلس، تغییر ساعت رسمی طبق روال سال‌های گذشته در ساعت ۲۴ روز اول فروردین انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغییر ساعت ساعت رسمی کشور تغییر ساعت رسمی کشور ساعت ۲۴ روز شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با اشاره به شروع تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: رفتار تبلیغاتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دقت تحت رصد قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مفید در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز تبلیغات چهار کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از ساعت صفر امروز (۱۳ اردیبهشت) گفت: مدت تبلیغات یک هفته بوده و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) ادامه دارد.

وی با اشاره به رصد دقیق تبلیغات کاندیداها، گفت: انتظار ما این است کاندیداهایی که برای ورود به یک نهاد قانونگذار با یکدیگر رقابت می کنند، خودشان بیش از همه به قانون احترام گذشته و در رعایت قانون از یکدیگر پیشی بگیرند.

وی افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد شده و در صورت جرم انگاری به شعبه خاص جرائم انتخاباتی که در مرکز استان فعال است، ارجاع می‌شوند.

مفید در خصوص باید و نبایدهای تبلیغاتی کاندیداها گفت: راه اندازی هرگونه کاروان تبلیغاتی، ایجاد مزاحمت ترافیکی با برپایی تجمعات و تخریب سایر کاندیداها در سخنرانی ها تخلف بوده و با آن برخورد می شود.

وی افزود: همچنین شعارنویسی بر روی در و دیوار مراکز عمومی و خصوصی و نصب و الصاق محتوای تبلیغاتی در مکان‌های عمومی و نیز مکان‌های خصوصی که رضایت نداشته باشند هم جرم بوده و با آن برخورد می شود.

مفید با اشاره به برگزاری جلسات ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی برای مرحله دوم انتخابات گفت: در یکی از جلسات کاندیدها یا نمایندگان آنها حضور داشته و تذکرات لازم در خصوص تبلیغات به آنها داده شده است.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه، گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات، شورای نگهبان درصورت مشاهده هرگونه جرم که ناقض صلاحیت کاندیدا باشد، می‌تواند تا قبل از صدور اعتبارنامه صلاحیت فرد را رصد کند.

در دور دوم انتخابات، در حوزه انتخابیه کرمانشاه، چهار کاندیدا - جهانبخش امینی، عبدالرضا مصری، ابراهیم رحیمی زنگنه و فضل‌الله رنجبر- برای کسب دو کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس