Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نمایشگاه که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد هنر دست حدود ۳۰ خوشنویس از شهرستان کهگیلویه با هدف فرهنگ سازی با موضوع قلم، آب و محیط زیست بود ۴۰ اثر خوشنویسی برجسته به نمایش گذاشته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این برنامه به اهمیت فرهنگ و هنر گفت: حضور این چنین افراد هنرمند در نمایشگاه‌های هنری می تواند گامی بلند و عمیق را در ارتقای جایگاه فرهنگ منطقه و آگاه سازی مردم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید محمد موحد می گوید: همه ما به ویژه صدا و سیما باید تلاش کنیم تا با تبلیغ و حمایت از هنرمندان، گام موثری برای توسعه فرهنگ و هنر در استان برداریم.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در آیین برگزاری افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسان بلاد شاپور با موضوع قلم، آب و محیط زیست با اشاره به اهمیت فرهنگ گفت: فرهنگ از اقتصاد مهم تر است و فرهنگ مثل هواست و ناگزیر به تنفس اکسیژن هستیم و اگر هوای سالم و پاکی باشد طبیعتا آثار پاکی در جسم و کالبد ما دارد، اما اگر این هوا کثیف و الوده باشد طبیعتا بیماری‌هایی عارض ما خواهد شد.

سید عبدالعزیز موسوی اصل می گوید: تا فرهنگ را درست نکنیم در اقتصاد، سیاست و اجتماع به تکامل نخواهیم رسید.

او با اشاره به مظلومیت فرهنگ در شهرستان کهگیلویه گفت: به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی محروم هستیم و ظلم شده است و انتقاد به جا است و انتقاد باعث بالندگی و رشد خواهد شد.

موسوی می گوید: با به کارگیری ابزار‌های فرهنگی و هنر، می‌توان دانش رفتار و شیوه زندگی را تغییر می دهیم.

او فرهنگ سازی جهت مصرف بهینه آب را ضروری خواند و گفت: به جهت گسترش شهر‌ها و کثرت جمعیت، تعدد کارخانجات و صنایع مصارف آبی بالا رفته واسلام هم با اسراف و زیاده روی مخالف و بیزار است که با استفاده از هنرمی توان روش‌های بهینه مصرف را تبیین کرد تا این هنر خود نیز تبدیل به فرهنگ شود.

کاظمی جو مدیر ارشاد و اسلامی کهگیلویه نیز در این آیین با تقدیر از خوشنویسان بلاد شاپور گفت: نمایشگاهی که امروز افتتاح می شود در رابطه با مصرف بهینه آب و محیط زیست است.

او مقوله آموزش را حلقه مفقوده‌ای در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و می گوید: این نمایشگاه به مدت یک هفته در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهدشت به روی علاقه‌مندان باز است.

روح اله عزیزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه هم گفت: با توجه به آتش سوزی‌ها و تخریب‌هایی که در حوزه محیطس زیست صورت می گیرد، مهمترین کار فرهنگ سازی است که این مهم با زبان هنر بسیار اثر گذار است و نقش مهمی را در حفاظت محیط زیست خواهد داشت.

صادق حاج هاشمی مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: این پانزدهمین نمایشگاه گروه خوشنویسان بلاد شاپور است که بیش از ۴۰ اثر از ۳۰ هنرمند کهگیلویه‌ای در آن حضور دارد و تلاش می شود تا در تمامی مناسبت‌هایی که نیاز به ورود هنرمندان است، مشارکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد خوشنویسی نمایشگاه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست