Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:20:52 GMT

برگزاری رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ در اردیبهشت 

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۰۲۴۵

برگزاری رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ در اردیبهشت 

ایسنا/مازندران سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران از برگزاری رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ در بهار خبر داد و گفت: پیشتر قرار بود این رویداد در اسفندماه برگزار شود که به دلایل گوناگون از جمله شرایط نامساعد جوی، ترافیک و شلوغی و برخی عوامل دیگر، برگزاری آن با دستور استاندار به اردی‎بهشت ۱۴۰۱ موکول شده‎‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ایزدی در آستانه نوروز ۱۴۰۱ با تبریک فراررسیدن سال نو و آرزوی امید بیشتر در قرن جدید در جمع خبرنگاران گفت: پس از وقفه‌ای ۲ ساله شاهد حضور دوباره گردشگران در استان هستیم، به همین دلیل برنامه‌های متنوعی برای مسافران مازندران در حوزه‌های گوناگون، به‌ ویژه حوزه‌های فرهنگی تدارک دیده‌ایم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در حال حاضر ۲۶ موزه فعال دولتی و خصوصی و ۲ سایت‌موزه با فضای باز در استان برپاست که نقش مهمی در پر کردن ایام فراغت و جذب گردشگر فرهنگی دارند.

ایزدی بر لزوم بروزرسانی بخش‌های گوناگون مجموعه موزه‌های استان اعم از اشیا، سایت‌ و مانند آن بر اساس استانداردهای بین‌المللی با توجه به افزایش مخاطبان و جایگاه علمی موزه‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۴ موزه بوستان ولایت در دست بهره‌برداری است و امیدواریم تا اختتامیه رویداد ساری ۲۰۲۲ شاهد راه‌اندازی این موزه‌ها باشیم.

وی افزود: موزه کشتی جویبار و موزه صفی‌آباد بهشهر که پس از چندین سال به‌عنوان موزه تاریخی بازگشایی خواهند شد؛ موزه کلبادی، مسجد جامع ساری، بازار نرگسیه و محور فرهنگی بافت از دیگر برنامه‌ها و پایگاه‌های استان برای معرفی پیشینه فرهنگ، سنت و تاریخ ساری و وضعیت کنونی نگهداری آن ها است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از وجود ۲ سایت‌موزه‌ «وستمین» و «گوهرتپه» با طیف مخاطبان خاص آن سخن گفت و افزود: افزون بر موارد یادشده، ۵ پایگاه فعال گردشگری وجود دارد که مهم‌ترین آنها، پایگاه جهانی عباس‌آباد بهشهر است.

ایزدی با اعلام اینکه پایگاه عباس‌آباد بهشهر در سال جاری به‌عنوان پایلوت نوروزگاه انتخاب و معرفی شده است گفت: براساس دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی این پایگاه از ۲ روز پیش فعالیت خود را در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی آغاز کرده‌است.

این مسئول با اشاره به اینکه بهشهر از شهرهای مهم مازندران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی از دوره صفویه است و به همین دلیل یکی از پایگاه‌های مورد توجه و مهم فرهنگی استان نیز به شمار می‌رود گفت: پایگاه فرح‌آباد، غار اسپهبد خورشید و پایگاه نیما یوشیج، امسال توامان به‌عنوان موزه و پایگاه نوروزی فعال اند که این موارد از جمله پایگاه‌های فرهنگی مازندران در سال جدید هستند.

ایزدی با اشاره به استقبال از گردشگری مذهبی در مازندران گفت: در بخش گردشگری فرهنگی- مذهبی بناهای شاخص و قابل‌ توجهی مانند بنای میربزرگ آمل، بقعه‌ ناصرالحق، امامزاده قاسم بابل و برخی مساجد را در استان داریم که پذیرای مسافران و آماده‌ خدمات‌رسانی هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران از برپایی بیش از ۸۰۰ غرفه نوروزی خبر داد و گفت: در ۲۲ شهرستان و ۲۵ جایگاه، بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شده که از این تعداد، ۶ جایگاه ملی است. براساس دستورالعمل در برخی شهرها ۲ نمایشگاه برای رفاه بیشتر گردشگران آماده خدمات‌ رسانی هستند که مجموعا ۸۵۰ غرفه صنایع‌دستی، سوغات و گل و گیاه در استان دایر است.

وی افزود: در حوزه گردشگری شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مسافران نوروزی هستیم، به همین دلیل تلاش ما بر این بوده تا در تعداد غرفه‌ها و تنوع محصولات نمایشگاه‌ها، دستاورد و کیفیت بهتری عرضه کنیم. 

ایزدی ادامه داد: در نمایشگاه‌های امسال افزون بر صنایع‌دستی، سوغات مازندران در قالب خوراک و مواد غذایی بومی، دمنوش‌های سنتی ویژه‌ مازندران مانند بهارنارنج، گیاهان دارویی و گل‌ها و گیاهان بومی مازندران برای بازدید و خرید در دسترس عموم قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران، با اعلام آمادگی کامل تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان برای ارائه‌ خدمات گفت: تنها چالش ما ترافیک است چراکه مازندران جز سه استان اول گردشگرپذیر کشور در ایام نوروز است. بر این اساس تمهیدات و آمادگی لازم در این حوزه درنظر گرفته شده است.

وی افزود: با هدف برگزاری هرچه بهتر نوروز در مازندران، در ستاد خدمات سفر طی ۵ جلسه با حضور معاون سیاسی- امنیتی استاندار در افتتاحیه دبیرخانه ستاد و با همکاری کمیته‌های دوازده‌ گانه به ارائه گزارش، بررسی شرایط و تدوین برنامه‌های اجرایی پرداختیم. ۲۲ فرماندار و نمایندگان ادارات میراث فرهنگی که دبیران خدمات سفر در شهرستان‌ها معرفی شده‌اند، آماده خدمات‌رسانی هستند.

ایزدی با بیان اینکه ستادهای خدمات سفر از ۲۵ اسفند مشغول خدمات‌رسانی هستند و تمامی فضاهای اقامتی استان آماده پذیرش گردشگران بوده و مشکلی برای اسکان و ارائه خدمات در فضاهای عمومی وجود ندارد گفت: براساس دستورالعمل کمیته سفر، در حوزه خدمات اقامتی گردشگری، تمامی بخش‌ها اعم از پارک‌های جنگلی، پارک‌های درون‌شهری و فضاهای اسکان موقت چادرهای مسافرتی تجهیز و نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و سایر بخش‌های خدماتی پاکسازی و آماده خدمات‌رسانی هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی از رونق بومگردی در مازندران یاد کرد و گفت: امسال در بومگردی ۲۹۰ فضای اقامتی روستایی تعریف و تامین شده‌ و گردشگری روستایی بیش از پیش موردتوجه مسافران قرار گرفته‌است. آموزش‌های لازم به اقامتگاه‌های بومگردی داده شده تا رفتارهای مدیریتی بر مبنای ضوابط گردشگری با حفظ شاخصه‌های سنتی با مسافران روستاها در قالب خدمات ارائه دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بیش از ۴ هزار خانه‌ مسافر برای تامین اقامت گردشگران مجوز دریافت کرده‌اند.

ایزدی یا اشاره به نظارت همه‌ جانبه بر نمایشگاه‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز خدماتی استان بیان کرد: نظارت سازمانی به ۲ شیوه عالی و شهرستانی انجام می‌شود، نظارت شهرستانی با حضور همکاران در مجموعه‌های پذیرایی و اقامتی است و نظارت عالی از طریق ستاد و گروه کارشناسی در حوزه‌های اقامتی به‌صورت همه‌ جانبه صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران از برگزاری رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ در بهار خبر داد و گفت: در این رویداد میزبان ۹ کشور خواهیم بود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌ شده این رویداد باید در اسفند ماه برگزار می‌شد که به دلایل گوناگون از جمله شرایط نامساعد جوی، ترافیک انسانی در ایام نوروز و برخی عوامل دیگر، برگزاری آن به ریاست استاندار مازندارن به اردی‎بهشت ۱۴۰۱ موکول شده‎‌است.

وی با اظهار به اینکه پس از تعطیلات نوروز نخستین جلسه با حضور استاندار و کمیته‌ها برگزار و در آن، زمان اجرا و برنامه‌ها نهایی و اطلاع‌رسانی خواهد شد یادآور شد: برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگ، میراث ناملموس، آیین‌ها، معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و فرهنگی، معرفی مجموعه دفاع مقدس با هدف نشان دادن جایگاه استان در ۸ سال دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و دیگر بخش‌ها درنظر گرفته شده تا فرهنگ و سنت مازندران را به دیگر کشورها نشان دهیم.

ایزدی افزود: در برنامه‌های فرهنگی، تلاش ما مقابله با جریان ایران‌ هراسی و نشان دادن پیشینه‌ غنی و چهره‌ درخشان فرهنگ و تاریخ مازندران است. از مهم‌ترین برنامه‌های ما که در قالب جشنواره برگزار می‌شود، برنامه اقوام با حضور ۱۵ قوم ایرانی است و در حوزه‌های فرهنگی، برنامه‌های متنوعی در حوزه جنگ، ایثار و دفاع از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ساری 2022 سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خدمات رسانی هستند بین المللی صنایع دستی برنامه ها ساری ۲۰۲۲ بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

مریم عرب نژاد افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران