Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد سه ‌شنبه ایرنا از "اسپوتنیک"، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا با تلاش‌های مقامات چین برای آزار، ارعاب، نظارت و ربودن گروه‌های اقلیت‌های قومی و مذهبی از جمله مهاجران خارج از چین و شهروندان آمریکایی که از این جمعیت‌های آسیب‌پذیر در چین حمایت می‌کنند، مخالف است. 
وی مدعی شد: ما به دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان متعهد هستیم و از تمام اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی برای ارتقای پاسخگویی استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایرنا آمریکا و غرب مدعی تضییع حقوق اقلیت اویغور از سوی چین هستند. این مساله، مناسبات بین پکن و غرب را تیره کرده و منجر به وارد آمدن اتهام‌هایی از سوی واشنگتن مبنی بر قتل عام در چین و همچنین تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن از سوی برخی کشورها به رهبری آمریکا شده است.

چین بر این باور است که ادعاهای حقوق بشری که درباره رفتار پکن با اقلیت اویغور ساکن منطقه سین کیانگ بیان شده، نوعی بازی سیاسی بوده که از سوی آمریکا مطرح شده است. 

آمریکا و ۶ کشور در پیروی و تبعیت از سیاست‌های ضد چین واشنگتن در اقدامی سیاسی و خارج از عرف ورزشی، المپیک زمستانی چین را تحریم و هیچ نماینده رسمی یا دیپلماتی را به المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۲۲ اعزام نکردند. 

کشورهای غربی، چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می‌کنند اما دولت چین این اتهامات را رد کرده است و می‌گوید تنها کسانی را مجازات می‌کند که علیه امنیت کشور اقدام کرده باشند. 

دولت آمریکا در ماه آذر تحریم‌های جدیدی علیه چین به دلیل نقض حقوق کارگران و اقلیت‌ها در این کشور اعمال کرد. 

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین بزرگ‌ترین کارخانه تولید پهپاد «دی اج آی» و ۷ شرکت چینی دیگر را در فهرست سیاه قرار داد. بدین ترتیب آمریکایی‌ها دیگر قادر به خرید و فروش با این شرکت‌ها نخواهند بود. 

سین‌کیانگ منطقه غنی منابع معدنی می‌باشد که به لحاظ محصولات کشاورزی و کارخانه هایش حائز اهمیت است. 

بدین ترتیب چین نیز اعلام کرده است که برای حمایت از حق حاکمیت ملی خود درباره حقوق مشروع و قانونی و منافع شرکت‌های چینی دست به اقدام متقابل در برابر آمریکا خواهد زد.

برچسب‌ها وزارت خزانه داری آمریکا چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خزانه داری آمریکا چین ایالات متحده آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا چین ایالات متحده آمریکا سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه سرکوب دانشجویان آمریکایی

صدهانیروی پلیس ضد شورش آمریکا به دانشگاه کلمبیای نیویورک که دو هفته‌ای است محل تحصن مسالمت‌آمیز ضد صهیونیستی دانشجویان والبته آغازگر خیزش سراسری ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا است یورش بردند.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078470 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • ادامه سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • سرکوب خشن تجمع همبستگی با غزه در دانشگاه ویرجینیای آمریکا+ فیلم
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد